هفته عفاف و حجاب، فرصتی مغتنم برای تبیین و فرهنگ سازی فریضه‌ی والای حجاب است


هفته عفاف و حجاب، فرصتی مغتنم برای تبیین و فرهنگ سازی فریضه‌ی والای حجاب است

سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد.

هفته عفاف و حجاب، فرصتی مغتنم برای تبیین و فرهنگ سازی فریضه‌ی والای حجاب است
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در بیانیه‌ای با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، این فریضه‌ی والای الهی را فرصتی مغتنم برای مسئولین و متولیان فرهنگی و اجتماعی در جهت تبیین و فرهنگ سازی آن دانست.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بی تردید یکی از آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی، گسترش و ترویج فرهنگ والا و مترقی عفاف و حجاب در جامعه و توجه کامل به عفت و پاکدامنی است که در فضیلت والای حیا و غیرت دینی و انقلابی تجلی می‌یابد.

به جرات می‌توان گفت که یکی از خواسته‌ها و اهداف شهیدان والامقام انقلاب و دفاع مقدس، گسترش و پیاده سازی احکام نورانی اسلام، در همه ابعاد فردی و اجتماعی آن بوده است.

توجه دقیق، همه جانبه و دغدغه‌مند به مقوله‌ی عفاف و حجاب، در حقیقت بخش مهمی از فرهنگ دینی و آموزه‌های انسان ساز قرآن و پیامبر عظیم الشان اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام می‌باشد که اجرای کامل آن در جامعه‌ی اسلامی، ضامن ایجاد بستری مناسب برای اجرای فضیلت‌ها و ارزش هاست.

بانوان انقلابی، همواره در سنگر پاکدامنی و حجاب، نقشی بی بدیل در پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن داشته و دارند چرا که حفظ عفت و پاکدامنی در سنگر حجاب، جلوه‌ای زیبا و با وقار از فرهنگ فاطمی و زینبی است.

بانوان جامعه‌ی ما، با تمسک به سبک زندگی حضرت زهرا (س) و زینب کبری (س) همواره لباس جهادشان، لباس عفت و پاکدامنی بوده و حجاب برتر و چادرشان، امانتدار امینی برای سرخی خون شهیدان گردیده است.

بی تردید سیاهی چادر بانوان انقلابی ما همچون سرخی خون شهیدان، کوبنده‌ی تهاجمات فرهنگی و شیطانی استکبار جهانی در طول انقلاب اسلامی بوده است.

نگاهی هر چند گذرا به وصیت نامه‌های خونین شهیدان، جایگاه و اهمیت حجاب و عفاف را در فرهنگ و سبک زندگی اسلامی و ایرانی به وضوح برای همه روشن ساخته و در این عرصه حجت را بر همگان تمام کرده است.

هفته عفاف و حجاب، فرصت مغتنمی است تا همه مسئولین و متولیان فرهنگی و اجتماعی بار دیگر به مقوله‌ی بسیار خطیر و اساسی حجاب و عفاف توجه کامل نموده و نقش خود را در جهت تبیین و نهادینه کردن و فرهنگ سازی این فریضه‌ی والای الهی به صورت عملی ایفا نمایند.

کیست که نداند رعایت عفاف و حجاب، مستحکم‌ترین سنگر دفاع از دین و انقلاب و مقدس‌ترین جهاد علیه توطئه‌های روز افزون دشمنان اسلام و این ملت است.

سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با تاکید بر لزوم دفاع و مقاومت هوشمندانه فرهنگی در برابر تهاجمات شیطانی دشمنان خارجی و برخی فریب خوردگان غافل داخلی علیه فرهنگ تعالی بخش حجاب، دفاع از آمران به معروف و ناهیان از منکر عرصه‌ی عفاف و حجاب را رسالت خطیر مسئولین و آحاد ملت غیور می‌داند.

به یقین تلاش‌های مذبوحانه‌ی عده‌ای قلیل که هیچ نسبتی با فرهنگ و غیرت و شرف این ملت ولایتمدار دارند، در شکستن حریم عفت و حجاب ره به جایی نبرده بلکه همگان را در برابر رسالت بصیرت بخشی برای فریضه‌ی حجاب مصمم‌تر خواهد ساخت.

این سپاه با گرامیداشت هفته‌ی عفاف و حجاب و ضمن تکریم و تجلیل از همه بانوان انقلابی که در سنگر حجاب و عفاف با دشمنان دین و انقلاب در جهاد و دفاعی مقدس اند، همه مسئولین و متولیان فرهنگی را به ایفای کامل نقش و مسئولیت خود در مقوله فرهنگ سازی، تبیین و نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه فرا خوانده و این امر را در راستای پیاده سازی احکام دینی در جامعه که یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی و وصیت شهدای والا مقام بوده است می‌داند.

«وَ مَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ الَّذینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس