استاندار قم ارتحال آیت‌الله حسینی شاهرودی را تسلیت گفت


استاندار قم ارتحال آیت‌الله حسینی شاهرودی را تسلیت گفت

قم – ایرنا – استاندار قم روز سه شنبه در پیامی ارتحال عالم فرزانه آیت‌‍الله حاج سید محمد حسینی شاهرودی را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت بهرام سرمست خطاب به فرزند آیت الله حسینی شاهرودی آمده است: خبر ارتحال والد معظم، حضرت آیت الله حاج سید محمد حسینی شاهرودی موجب اندوه و تأسف گردید. آن عالم وارسته، سراسر عمر نورانی و پربرکت خویش را در راه تبیین و ترویج احکام و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و تدریس و تألیف آثار ارزنده فقهی و دینی سپری کردند.

پیام حاکیست: اینجانب ضمن ابراز همدردی، فقدان این فقیه فرزانه را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع عظام، حوزه های معزز علمیه به ویژه جناب عالی و دیگر بازماندگان محترم تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه خداوند منان برای روح پرفتوح آن عالم بزرگ، علو درجات و رحمت واسعه و برای شما و خانواده گرامی، صبر و سلامتی را خواستارم.

مرحوم آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی از علمای حوزه علمیه قم عصر یکشنبه هفته جاری (۱۶ تیر) به علت ایست قلبی و در ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم وارسته فرزند مرحوم آیت الله شاهرودی (از مراجع طراز نجف اشرف) بود.

آن شخصیت بزرگ از لحاظ عدالت، تقوی، زهد، ورع و فقاهت زبانزد خاص و عام بود و پس از فوت مرحوم آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی سال‌های متمادی زعامت دینی، علمی و مرجعیت عامه حوزه‌های علمیه و جهان تشیع را برعهده داشت.

پیکر آیت الله حسینی شاهرودی امروز درقم و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاکسپرده شد.مراسم ترحیم آن مرحوم نیز امشب پس از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم شهر مقدس قم برگزار می شود.

۷۴۰۶/ ۶۱۳۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟