تاکید بر حمایت از روحانی/رد شبهات ماده 47 اجرای حدود/تاکید دادستان بر برخورد با بدحجابی و...


تاکید بر حمایت از روحانی/رد شبهات ماده 47 اجرای حدود/تاکید دادستان بر برخورد با بدحجابی و...

تاکید جهانگیری بر اجرای برنامه جامع اصلاح نظام اداری/گفت‌وگوی ترامپ و مکرون با محوریت ایران/ انتقاد معاون اول قوه قضائیه از کارشناسی‌های با تفاوت فاحش/ تاکید بر تدوین هرچه سریع‌تر لایحه ممنوعیت بیت‌کوین/ گفت‌وگوی وزیران دفاع انگلیس و استرالیا درباره ایران/ تعیین تکلیف پرونده بهمن موتور طی یک هفته آینده/ توضیحی درباره شبهات پیرامون ماده 47 آئین...

به گزارش ایسنا، سردار باقری در مراسم تکریم و معارفه جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، با بیان اینکه ما نه از جنگ می‌هراسیم و نه از آن استقبال می‌کنیم، گفت: نیروهای مسلح کشور گوش به فرمان ولایت، پای کار و دست به ماشه آماده پاسخ به‌موقع به هرگونه اقدام خصمانه دشمن هستند.

همچنین سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین افتتاحیه طرح ولایت بسیج دانشجویی کشور، با بیان اینکه توانسته‌ایم اعتبار قدرت‌مان را اثبات کنیم، گفت: اتفاقات اخیر نشان داد ما به چه درخششی در عرصه تکنولوژی رسیدیم و باید جهان حقیقت این قدرت شکل گرفته را بداند.

سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه هم در همایش فرماندهان و مسئولین نیروی زمینی سپاه گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز به یک قدرت معتبر منطقه‌ای تبدیل شده و این برای آمریکا قابل تحمل نیست.

همزمان با برگزاری این همایش، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه ثامن الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه شد.

تاکید بر حمایت از روحانی/رد شبهات ماده 47 اجرای حدود/تاکید دادستان بر برخورد با بدحجابی و...

اسحاق جهانگیری در صد و هشتاد و سومین جلسه شورای عالی اداری بر تلاش سه قوه برای اجرای هرچه بهتر برنامه جامع اصلاح نظام اداری تاکید کرد و گفت:در راستای اجرای این برنامه تکلیف ۲۹ دستگاه در زمینه اهداف کیفی و نحوه اجرای چابک سازی دولت تا پایان سال ۹۹ تعیین و در قالب تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه مربوطه ابلاغ شده است.

معاون اول رییس جمهور در جلسه بررسی توسعه اقتصادی جنوب استان فارس هم بر ضرورت تکمیل طرح‌های نیمه تمام کشور تا پایان دولت دوازدهم تاکید کرد.

امروز همچنین جلسه هماهنگی سفر کاروان تدبیر و امید به استان خراسان شمالی، به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و با هدف بررسی نیازمندی ها و روند اجرای طرح‌ها و پروژه ها در مسیر تحقق توسعه همه جانبه و پایدار این استان تشکیل شد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز مهمترین علت عقب نشینی امریکا از جنگ علیه ایران را افزایش انسجام اجتماعی دانست و گفت: مردم اعتماد دارند و می‌دانند که اگر روزی وارد برجام شدیم مصلحت کشور را خواستیم و اکنون هم اگر سطح غنی سازی اورانیوم را افزایش داده‌ایم، این اقدام را مصلحت کشور می‌دانیم.

رییس جمهور هم اولویت‌های ارتباطاتی و رسانه‌ای سخنگوی دولت را ابلاغ کرد.

تاکید بر حمایت از روحانی/رد شبهات ماده 47 اجرای حدود/تاکید دادستان بر برخورد با بدحجابی و...

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره مواضع متفاوت اصلاح‌طلبان درمورد حضور مشروط یا بدون شرط در انتخابات، گفت: ما اصولگراها از غیبت اصلاح‌طلبان در انتخابات خوشحال نمی‌شویم. محمدرضا باهر افزود: معتقدم این اظهارنظرهای متفاوت احتمالاً یک تقسیم کار در بین اصلاح‌طلبان باشد؛ زیرا حجاریان در انتخابات‌های سال‌های اخیر بر لزوم مشارکت تاکید کرده بود.

در همین رابطه بهزاد نبوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه چالش‌های اساسی کشور، اقتصادی است ولی راه حل آن در سیاست خارجی است، گفت: اصلاح‌طلبان باید به فکر امنیت و مصالح کشور باشند. اصلاح طلبان در انتخابات برنده نشوند هم مهم نیست. آنها حتی می‌توانند نامزد معرفی نکنند، ولی انتخابات را تحریم نمی‌کنند. وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد تأثیر ناکارآمدی دولت بر ایجاد شرایط موجود، گفت:من سینه چاک آقای روحانی نیستم ولی باید از او دفاع کرد. دولت او قوی نیست و ایرادهای بسیار به خود ایشان و اطرافیانش وارد است. ولی قوی‌ترین دولت هم نمی‌تواند از پس بحران کنونی برآید.

همچنین جبهه پایداری انقلاب اسلامی در حساب رسمی خود در توییتر با اشاره به سخنان رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره آیت‌الله مصباح یزدی نوشت:«جناب آقای محمدرضا باهنر درحالی بیان کرده: «آیت الله مصباح معتقد است باید از اصلح حمایت شود حتی اگر رأی نیاورد» که اساسا این ادعا برخلاف دیدگاه علامه مصباح یزدی است که به دفعات فرمودند: «معرفی اصلحی که امکان رأی‌آوری آن فراهم نیست، کار لغوی است.»

در اولین جلسه کمیته انتخابات خانه احزاب ایران هم که با حضور نمایندگان احزاب اصلاح طلب، اصولگرا و مستقلین و اعتدالگرایان برگزار شد، هیئت رئیسه این کمیته مشخص شدند.

محمدرضا عارف هم در دیدار با کارگروه شهرسازی و معماری بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه باید به فکر ارائه برنامه‌های راهبردی برای انتخابات مجلس یازدهم باشیم، گفت: متاسفانه بخشی از سرمایه اجتماعی به دلایل گوناگون از جمله ناکارآمدی بخش‌هایی از نظام اداری و تصمیم گیری از دست رفته است و باید به فکر بازگرداندان نشاط به جامعه و بالا بردن سطح مشارکت مردم در همه زمینه‌ها بخصوص در انتخابات باشیم.

تاکید بر حمایت از روحانی/رد شبهات ماده 47 اجرای حدود/تاکید دادستان بر برخورد با بدحجابی و...

یک عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به اینکه وضعیت پس از زلزله در استان خوزستان تحت کنترل قرار گرفته است، گفت: بیشتر خسارات مربوط به شهر مسجد سلیمان بوده است و خوشبختانه نیروهای امدادی به موقع در محل حاضر شدند و به مردم کمک کردند.

در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مسجد سلیمان هم که به منظور بررسی ابعاد خسارت های زلزله روز دوشنبه این شهرستان برگزار شد، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر امدادرسانی به آسیب دیدگان و بازسازی مناطق زلزله زده تاکید کرد و گفت: نمی شود پرداخت خسارت ها، را موکول به آینده دور کرد.

همچنین یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در تدوین لایحه ممنوعیت بیت‌کوین از سوی دولت شدو با بیان اینکه دولت باید مانع برخی اقدامات و فعالیت‌ها در خصوص بیت‌کوین شود، گفت: البته این ممنوعیت نیاز به قانون دارد و ما از دولت تقاضا داریم که با استفاده از بدنه کارشناسی بانک مرکزی در تدوین لایحه ممنوعیت آن تسریع کند.

حاجی بابایی نیز علت ارسال نامه اش به لاریجانی درباره افزایش حقوق ها را شفاف سازی مصوبه مجلس برای نمایندگان عنوان کرد.

تاکید بر حمایت از روحانی/رد شبهات ماده 47 اجرای حدود/تاکید دادستان بر برخورد با بدحجابی و...

محمد جواد ظریف در نامه خود به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد در صورت عدم پایبندی دیگر طرف‌ها به تعهدات‌شان در برجام، ایران از سپتامبر مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی خود را اجرا می‌کند.

تحلیل هایی از کاهش تعهدات برجامی ایران

زرآبادی، عضو فراکسیون امید مجلس: برای منافع و مصالح ملی‌ کشور باید بهترین دستاوردها با کمترین هزینه‌ها دنبال شود

فرهنگی، نماینده مردم تبریز در مجلس: پایان تعهد ایران به محدودیت غنی‌سازی بخش جدایی‌ناپذیر از برجام است

لاهوتی، سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس: اروپایی‌ها تسلیم فشار آمریکا هستند/ ضرورت تأمین نیازهای کشور در داخل

فرجی‌راد، استاد ژئوپلیتیک دانشگاه: اروپا در اجرای تعهداتش جدی‌تر شده است/ در آژانس کسی آمریکا را همراهی نمی‌کند

بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: گام‌های ایران در مقابل بدعهدی اروپا هوشمندانه و اصولی برداشته‌ شد

بختیار، رئیس فراکسیون پاسخگو مجلس: ایران در جهت اجرایی شدن برجام تعهدات برجامی خود را کاهش داد

***

فردا(چهارشنبه) امانوئل بن، مشاور رئیس‌جمهوری فرانسه با دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره وضعیت پیگیری انجام تعهدات کشورهای اروپایی در برجام و مکانیزم های مقابله با تحریم های یکجانبه آمریکا، گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین کاخ سفید اعلام کرد که روسای جمهور آمریکا و فرانسه در تماسی تلفنی درباره ایران گفت‌وگو کرده‌اند.ترامپ و مکرون درباره «تلاش‌های مداوم برای اطمینان حاصل کردن از اینکه ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند» و همچنین درباره آن چه رفتار بی‌ثبات‌کننده این کشور در خاورمیانه خوانده شده رایزنی کردند.

وزیران دفاع انگلیس و استرالیا نیز در دیدار با یکدیگر درباره موضوعات مختلف ازجمله ایران و کره شمالی رایزنی کردند.

تاکید بر حمایت از روحانی/رد شبهات ماده 47 اجرای حدود/تاکید دادستان بر برخورد با بدحجابی و...

غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح در گردهمایی سراسری کارشناسان رسمی دادگستری از کارشناسی‌های با تفاوت فاحش توسط کارشناسان رسمی دادگستری انتقاد کرد و افزود: چه ضابطه و شاخصه‌ای در کارشناسی اول بوده که کارشناسی دوم را نسبت به کارشناسی اول با تفاوت فاحش روبرو می‌کند؟ این امر چه چیزی را پیش می‌آورد؟ کارشناسی با اختلاف فاحش هزینه مردم را بالا می‌برد، دادرسی را طولانی می‌کند. کسی که در مرحله اول به نفع او کارشناسی شده اعتمادش متزلزل می‌شود و در اینجا خسارت به کجا وارد می‌شود؟ درست است کارشناسی طریقیت دارد اما گاهی این طریقیت منحصر می‌شود و راهی وجود ندارد. قاضی ممکن است به ناچار انتخاب کند اما در کُنه وجدانش که باید مطلبی را احراز کند و با اقناع وجدان رأی بدهد امکان پذیر نیست. این کارشناسی‌های متفاوت از آفت‌های این حوزه است.

همچنین سخنگوی قوه قضائیه گفت: شبهاتی که از طریق برخی رسانه‌ها در روزهای اخیر پیرامون ماده ۴۷ آئین نامه نحوه اجرای حدود، قصاص و… مطرح شده که به هیچ عنوان واقعیت ندارد و صرفاً ناشی از برداشت‌های ناآگاهانه است و یا مسائلی که در خصوص تساوی دیه زن و مرد در تصادفات رانندگی مطرح شده که به هیچ وجه مربوط به حکم شرعی نبوده و صرفاً ناشی از قرارداد میان بیمه گذار و بیمه گر شکل می‌گیرد.

دادستان کل کشور هم به برخورد جدی دستگاه قضائی و نیروی انتظامی با متخلفان در خطوط قرمز نظام الهی، ارزشی و احکام دینی به ویژه در بخش حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: با آنهایی که این حق الهی را زیرپا می‌گذارند باید به عنوان جرم مشهود دستگاه انتظامی برخورد کند و بیشتر تلاش ما بر این است تا این موضوع جنبه سیاسی پیدا نکرده و برخی خارج‌نشینان به بدحجابی‌ها و بی‌حجابی‌ها دامن نزنند. منتظری افزود: متأسفانه امروز دشمن از راه‌های مختلف درصدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و شکستن خطوط قرمز است که یکی از اینها مسئله کشف و برداشتن حجاب از سر بانوان است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور نیز از تعیین تکلیف پرونده شرکت بهمن موتور با هزار و ۴۰۰ شاکی طی هفته آینده خبر داد.

تاکید بر حمایت از روحانی/رد شبهات ماده 47 اجرای حدود/تاکید دادستان بر برخورد با بدحجابی و...

هفدهمین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد. دراین جلسه نماینده دادستان گفت: پرونده ۱۴ هزار میلیاردی بانک سرمایه ۴۰۰ متهم دارد و فکر نمی‌کنم احدی از آنها سابقه کیفری داشته باشد آنچنان جرمی را آنها انجام داده‌اند که سابقه داران انگشت به دهان مانده‌اند و آنها یقه سفیدهای جامعه و نخبه بانکی بودند و برخی از حقوقدانان و وکلا هم بوده‌اند. آنها خلاءهای قانونی را می‌شناختند و می‌دانستند چگونه اموال را خارج‌کنند و بعد چهره فرهنگی شوند و فیلم سازی کنند. املاکی را حیدرآبادی از امامی دریافت کرده است. پس از پایان جلسه نیز قاضی مسعودی مقام جلسه بعدی را به صبح فردا (چهارشنبه) موکول کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد