کثرت حضور امامزادگان در اردبیل یک امتیاز و فرصت است


کثرت حضور امامزادگان در اردبیل یک امتیاز و فرصت است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل گفت: کثرت حضور امامزادگان در استان به‌دلیل ترویج فرهنگ تشیع و خاستگاه شیعه پدیدار شده است و این یک امتیاز و فرصت ویژه برای ما است که امید می‌رود از این ظرفیت مهم برای توسعه استان استفاده شود تا بتوانیم به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

کثرت حضور امامزادگان در اردبیل یک امتیاز و فرصت استبه گزارش ایکنا از اردبیل، همایش بزرگ تکریم و بزرگداشت امامزادگان، روز گذشته 17تیرماه با حضور ائمه‌جمعه، مدیرکل اموراجتماعی استانداری، مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی، هیات امناء بقاع متبرکه و مردم شریف و متدین اردبیل در محل امامزاده عبدالعزیز(ع) نیار برگزار گردید.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ستوده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل، ضمن خیرمقدم‌گویی به حاضران و تقدیر و تشکراز حضور گرم مردم و مسئولین به اهمیت جایگاه امامزادگان پرداخت و گفت: وجود بقاع متبرکه امامزادگان عظیم‌الشأن یکی از مواهب الهی به ملت ایران اسلامی و جایگاهی برای به آرامش رسیدن مردم است.

ستوده با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درخصوص تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی، تاکید کرد: امامزادگان باید محلی برای تربیت جوانان، آشنایی با اهل بیت(ع)، آموزش مفاهیم قرآنی و پاسخگویی به نیازهای معنوی همه مردم ایران اسلامی به ویژه جوانان باشند.

وی با اشاره به این که تبیین زمینه ترویج فرهنگ زندگی اجتماعی نوجوانان و جوانان اولویت اساسی است، بیان کرد: باید از این الگوها با تلاش مدیران فرهنگی اقدام شود تا بتوانیم جایگاه اصلی امامزادگان را در استان حفظ و نگهداری کنیم که در این زمینه افزایش حضور نسل جوان و امروزی نیز بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل، ادامه داد: کثرت حضور امامزادگان در استان به دلیل ترویج فرهنگ تشیع و خاستگاه شیعه پدیدار شده است و این یک امتیاز و فرصت ویژه برای ما است که امید می‌رود از این ظرفیت مهم برای توسعه استان استفاده شود تا بتوانیم به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

در ادامه یوسفی، پژوهشگر حوزه دین به بررسی امامزادگان اردبیل و ورود تشیع به اردبیل و تشکیل حکومت صفویه پرداخت و سپس یحیوی، مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت در مدح امام رضا(ع) به مولودی خوانی پرداخت.

اجرای گروه سرود و پخش کلیپ،غبارروبی امامزاده، برپایی نماز جماعت به امامت امام جمعه شهر سرعین و پذیرایی نهار از جمله برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس