قدردان حمایت‌های ایران از بوسنی و هرزگوین هستیم


قدردان حمایت‌های ایران از بوسنی و هرزگوین هستیم

خانم منیرا سوباشیچ گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشور‌هایی است که از دوران جنگ در کنار ملت بوسنی بود و همواره از مظلومان حمایت کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، رئیس انجمن مادران سربرنیتسا و ژپا، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت بوسنی و هرزگوین قدردانی کرد.
خانم "منیرا سوباشیچ" رئیس انجمن مادران سربرنیتسا و ژپا در مراسم سالگرد پیاده روی ۱۲۰ سربرنیتسا با حضور جمعی از جوانان ایرانی، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشور‌هایی است که از دوران جنگ در کنار ملت بوسنی بود و همواره از مظلومان حمایت کرده است.
خانم "سوباشیچ" همچنین از حضور جمعی از جوانان ایرانی در مراسم سالگرد پیاده روی یکصد و بیست سربرنیتسا، ابراز خرسندی کرد.
"مراد طاهروویچ" رئیس انجمن قربانیان و شاهدان نسل کشی بوسنی و هرزگوین نیز با قدردانی از حضور گروه ایرانی در مراسم سربرنیتسا، گفت: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده است که برای تحقق صلح و ثبات در کشور بوسنی و هرزگوین مصمم است و ما قدردان این نیت‌های دوستانه مردم ایران هستیم.
"محمود حیدری" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین هم گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از استقلال، تمامیت ارضی و همزیستی صمیمانه همه اقوام در بوسنی هرزگوین است.
"حیدری" افزود: دوستی ملت ایران و بوسنی ثابت شده است و مردم بوسنی نیز همواره در شکل‌های مختلف از حمایت‌های ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرده اند.
"صالح احمدی" مسئول گروه ایرانی حاضر در مراسم پیاده روی سربرنیتسا، از حضور در این برنامه بین المللی ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم حضور ما گامی برای تعمیق بیشتر دوستی‌های دو ملت ایران و بوسنی باشد.
در این مراسم که به میزبانی سفارت کشورمان در سارایوو برگزار شد، مسئولان و اعضای انجمن مادران سربرنیتسا و ژپا، انجمن قربانیان و شاهدان نسل کشی و گروه ایرانی حاضر در مراسم پیاده روی سربرنیتسا، رایزن فرهنگی و جمعی از دیپلمات‌های کشورمان، مدیر موسسه علمی و پژوهشی ابن سینا و کالج فارسی بوسنیایی حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد