ایجاد 2 شهرک صنعتی خصوصی در قم پیگیری می شود


ایجاد 2 شهرک صنعتی خصوصی در قم پیگیری می شود

قم – ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با اشاره به پیگیری برای ایجاد 2 شهرک صنعتی خصوصی تا پایان امسال در این استان گفت: ایجاد شهرک های صنعتی خصوصی به منظور جذب سرمایه گذار در دستور کار است. تا کنون مجوز احداث اولین شهرک خصوصی صادر شده است.

مهرداد غضنفری روز سه شنبه در سیزدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم، افزود: تاکنون مجوز احداث اولین شهرک خصوصی صادر شده است.

وی با اشاره به آماده سازی ۹۶ هکتار زمین در شهرک شکوهیه برای واگذاری به واحدهای تولید کفش ماشینی و دمپایی افزود: وعده ما به واحدهای تولیدی افتتاح فاز اول این طرح در دهه فجر امسال است که باید دستگاه‌های مختلف برای تحقق این موضوع تلاش کنند.

وی ادامه داد: نیاز شهرک‌های صنعتی به زیرساخت‌های آب، برق و گاز باید به صورت کارشناسی و در قالب برنامه کوتاه مدت و بلند مدت استخراج شود و برای تأمین این نیاز برنامه ریزی لازم توسط دستگاه‌های مختلف صورت گیرد.

معاون استاندار قم اظهار داشت: اولویت استفاده از زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی، استفاده از ظرفیت بدون استفاده موجود در این شهرک هاست و در صورتی که شبکه موجود جوابگوی نیاز شهرک‌های صنعتی نباشد، تأمین و توسعه این شبکه‌های توسط دستگاه‌های مربوطه باید در دستور کار باشد.

وی با اشاره به مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای تغییر کاربری شهرک شهاب گفت: شهرک صنعتی شهاب به عنوان شهرک تخصصی چاپ و نشر تعیین شده بود که با اصلاح و تغییر کاربری این شهرک، امکان فعالیت واحدهای توزیعی و خدمات در آن فراهم می‌شود.

غضنفری، گفت: به جای توسعه شبکه‌های زیرساختی، باید به دنبال استفاده بهینه از ظرفیت موجود در منطقه بود چرا که توسعه شبکه آب، برق و گاز شهرک‌های صنعتی، بسیار هزینه بر است.

وی در ادامه با بیان اینکه بانک‌هایی که تکلیف قانونی برای پرداخت تسهیلات رونق تولید به متقاضیان دارند باید به تعهدات خود عمل کنند گفت: باید علاوه بر بانک‌ها، دستگاه‌های مختلف نیز وارد میدان شده تا با جذب اعتبارات مختلف زمینه رونق تولید در استان فراهم شود.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

۷۴۰۴/ ۱۱۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی