تصویب اعتبار 230 میلیارد ریالی برای طرح‌های منابع طبیعی زنجان


تصویب اعتبار 230 میلیارد ریالی برای طرح‌های منابع طبیعی زنجان

زنجان - ایرنا - امسال برای طرح‌های منابع طبیعی از جمله پروژه‌های آبخوانداری و آبخیزداری استان زنجان 230 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان روز سه‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: امسال از همین صندوق ۱۵۰ میلیون یورو اعتبار برای حوزه منابع طبیعی کشور مصوب شده است که در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد.

خلیل آقاجانلو اظهار داشت: اعتبارات استانی نیز طی سالجاری ۲ و نیم برابر شده است و همین موضوع باعث تسریع در پیشبرد اجرای طرح‌ها خواهد شد.

آقاجانلو تصریح کرد: آبخوانداری روستای خراسانلو به عنوان یکی از طرح‌های اثربخش در حوزه آبخوانداری و آبخیزداری استان به شمار می‌رود که با اعتبارات صندوق توسعه ملی و با تخصیص ۲۱ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به لزوم توجه ویژه به امور اقتصادی و اشتغالزایی، گفت: با اجرای پروژه آبخوانداری در روستای خراسانلو حدود ۷ هزار نفر شغل در منطقه تثبیت می‌شود که این نکته مهمی است.

آقاجانلو با اشاره به اینکه مستندسازی و آرشیو منابع در تسهیل امور به ناظران و افراد هرمجموعه کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: انتقال تجربیات موفق از نیروهای باتجربه به کادر جدید، امکان بایگانی کامل، تسهیل در دسترسی به منابع مستند و آرشیوی، همچنین تسهیل در مدیریت پروژه‌ها از جمله مزایای مستندسازی محسوب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تاکید کرد: حضور به موقع ماموران یگان حفاظت این اداره در اطفای آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها قابل قبول بوده و اقدامات پیشگیرانه همراه آموزش جامع دهیاران روستاهای مناطق بحرانی می‌تواند از آتش گرفتن حجم وسیعی از مراتع جلوگیری کند.

آقاجانلو با اشاره به پدیده زمین‌خواری گفت: برخورد قاطع با زمین‌خواران منابع طبیعی زنجان در اولویت برنامه‌های این نهاد قرار دارد و نباید هیچ کس جرات تعدی به منابع طبیعی که متعلق به همه نسل‌ها است را داشته باشد.

۶۰۸۵/۳۲۱۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟