15 وقف جدید در کاشمر به ثبت رسید


15 وقف جدید در کاشمر به ثبت رسید

گروه شهرستان‎ها ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر از ثبت 15 وقف جدید طی سال جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: این وقف‌ها با نیات متعدد از جمله علم و فناوری و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و... بوده است.

15 وقف جدید در کاشمر به ثبت رسید

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر، روز گذشته، 17 تیرماه در همایش بزرگداشت امامزاده سید‌حمزه بن موسی‌الکاظم که همزمان با روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ماندگاری کارشناس برجسته مذهبی و جمعی از مسئولان و شهروندان در بقعه متبرکه سید حمزه(ع) برگزار شد، با تجلیل از واقفان خیر اندیش اظهار کرد: وجود بارگاه منور سه امامزاده واجب‌التعظیم و زیارتگاه شهید مدرس کاشمر موجب شده کاشمر به دومین شهر زیارتی استان تبدیل شود.
وی ادامه داد:‌ وجود 1300 موقوفه و بیش از 10 هزار رقبه، کاشمر را به شهر وقفی در کشور تبدیل کرده است. قدیمی‌ترین موقوفه که البته بزرگترین موقوفه این شهرستان نیز است، مربوط به ۴۹۶ سال قبل و در سال ۹۰۲هجری شمسی توسط ابن علی کاسفی صورت گرفته و حدود نصف شهر کاشمر مشمول همین موقوفه می‎شود.
وی با اشاره به اینکه درآمد این موقوفه وقف امامزاده سید‌حمزه(ع) شده است، افزود: یکی از اولویت‌های حوزه وقف ایجاد وقف براساس نیازهای روز جامعه است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر عنوان کرد: از ابتدای امسال 15 وقف جدید با ارزش یک میلیارد و 715 میلیون تومان به ثبت رسیده که وقف در زمینه علم و فناوری توسط مرضیه رستمی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسط محمد اکبری مهم‌ترین آن‌ها بوده است.
وی تصریح کرد: امسال برای اولین بار مرضیه رستمی یک قطعه زمین به مساحت ۷۰۰ مترمربع در بلوار دانشگاه آزاد کاشمر را در زمینه توسعه علم و فناوری و همچنین محمد اکبری، واقف خیراندیش نیم هکتار زمین کشاورزی را به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وقف کرد.
نیساری گفت: وقف در زمینه علم و فناوری، کتاب و کتابخوانی، تحقیق و پژوهش، محیط زیست، تجهیز و خرید دستگاه‌های بیمارستانی از مهم‌ترین اولویت‎های شهرستان در زمینه وقف‌های جدید است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در حوزه وقف مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته است وقف قرآنی است، بیان کرد: سال گذشته در شهرستان کاشمر ۴ وقف قرآنی و امسال نیز ۳ مورد وقف در این زمینه ثبت شده است.

امامزادگان و اماکن متبرکه محور اتحاد و همدلی هستند
در ادامه این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند؛ می‌خواهیم مردم در پناه امامزادگان آرامش بگیرند، گفت: بحمدالله امامزادگان و اماکن متبرکه در کشور محور اتحاد و همدلی هستند.
حجت‌الاسلام محمد احمدزاده با بیان اینکه باید قدر امامزادگان را دانست، افزود: قدردان خدمت‎های خادمین و کسانی که به آستان‎های مقدس و این اماکن متبرکه و نورانی خدمتگزاری می‏‌کنند، هستیم.

در پایان همایش از 30 نفر از خادمین، مدیران بقاع متبرکه و روحانی بقعه تجلیل گردید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا