130 میلیارد ریال صرف ندامتگاه جدید خلخال شد


130 میلیارد ریال صرف ندامتگاه جدید خلخال شد

اردبیل _ ایرنا _ معاون اداره کل زندان ها و امور تامینی و تربیتی استان اردبیل گفت: برای اجرا و تکمیل پروژه ساخت ندامتگاه جدید شهر خلخال 130 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، سید مجتبی حسینی روز سه شنبه در نشستی با فرماندار خلخال گفت: با اینکه این پروژه بصورت رسمی افتتاح نشده ولی انتقال زندانیان از زندان قدیمی در مرکز شهر خلخال به ندامتگاه جدید در پاییز سال گذشته با همکاری فرماندار و دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه صورت گرفته است.

او گفت: پیش از این بدلیل محدودیت فضا در زندان قدیمی امکان طبقه بندی زندانیان کیفری از مالی، مواد مخدر، سرقت و یا جرایم خطرناک از زندانیان معمولی و همچنین تفکیک محکومان از متهمان وجود نداشت ولی در ندامتگاه جدید علاوه بر اجرایی شدن همه این موارد زمینه مهارت آموزی مددجویان زندان یا فعالیت کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه ای فراهم شده است.

او اظهار داشت: با راه اندازی این محل علاوه بر برطرف شدن مشکل ناشی از فعالیت زندان در مرکز شهر، رضایت شهروندان خلخالی نیز در اصرار برای جابجایی زندان از مرکز این شهر به محلی در خارج از شهر جلب شده است.

وی گفت: هم اکنون با راه اندازی ندامتگاه جدید و انتقال زندانیان به این محل زندان قدیمی شهر هم اکنون برای اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال زا مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اعلام آمادگی جهت هرگونه همکاری با سرمایه گذار پروژه گردشگری بام خلخال در حوالی ندامتگاه جدید این شهر افزود: مسئولان زندان این شهر برای جابجایی لوله آب شرب عبوری از داخل محوطه این طرح آماده همکاری هستند.

او اظهار داشت: اداره کل زندان‌های استان برای اجرای طرح اتصال ندامتگاه جدید خلخال به شبکه فاضلاب این شهر یک میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده و انتظار می‌رود این طرح با همکاری شرکت آب و فاضلاب شهری این شهرستان بزودی اجرا شود.

فریدون بابایی، فرماندار خلخال نیز در این نشست با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف پیمانکار مجری پروژه راه دسترسی مجموعه گردشگری بام خلخال گفت: انتظار از شرکت آب و فاضلاب شهری و مسئولان اداره زندان همکاری لازم در زمینه اجرای طرح تغییر مسیر خط لوله آب شرب زندان و خارج کردن از محوطه اجرای پروژه بام خلخال در سریع ترین زمان ممکن برای فراهم سازی ادامه عملیات اجرایی و بهره برداری این طرح است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/‏۶۰۱۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان