کمپ نگهداری سگ‌های بی پناه در اردکان راه‌اندازی شد


کمپ نگهداری سگ‌های بی پناه در اردکان راه‌اندازی شد

یزد - ایرنا - کمپ نگهداری از سگ های بدون صاحب با هدف ساماندهی و دور نگه داشتن سگهای ولگرد از محیط شهری، روز سه شنبه در خارج شهر اردکان راه اندازی شد.

شهردار اردکان در این آئین با بیان اینکه اردکان دومین شهرستان دارای کمپ نگهداری سگ‌های ولگرد در استان یزد است گفت: این مرکز در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال و با ظرفیت ۸۰ قلاده سگ به بهره برداری رسید.
اباذر غفوری اضافه کرد: درراستای سلامت شهروندان و به منظور جلوگیری از گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و کنترل سگ‌های بدون صاحب، راه اندازی این کمپ ضروری بود.
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر افزایش چشم گیری پیدا کرده بودند و با اعتراضات متعدد مردم مواجه بودیم و از آن طرف معدوم کردن سگ‌ها ممنوع شده به فکر افتادیم کمپ نگهداری سگ‌های بلاصاحب راه اندازی کنیم و آغاز ساخت این پروژه نزدیک به چهار ماه قبل بوده است.

شهردار اردکان اظهار داشت: این سگ‌ها در سطح شهرستان شناسایی و تحت مراقبت پزشک قرار می‌گیرند، سگ‌های بیمار مداوا و درصدی از آنها عقیم و به طبیعت باز می‌گردند.

غفوری گفت: اگر در سطح شهر سگ‌ها، مزاحمتی برای افراد ایجاد کنند مردم می‌توانند با شهرداری تماس بگیرند تا در اولین فرصت آنها را زنده گیری و به کمپ منتقل کنیم.

وی ادامه داد: درصورتی که انجمن‌های حیوان دوست و شورای تأمین شهرستان حمایت‌های لازم را نمایند این کمپ گسترش می‌یابد و سگ‌ها با شرایط بهتری نگهداری می‌شوند و به چرخه طبیعت باز می‌گردند.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/‏‬ ۶۱۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز