همکاری مسجد مقدس جمکران با حرم حضرت زینب(س) در حوزه‌های فرهنگی آئینی


همکاری مسجد مقدس جمکران با حرم حضرت زینب(س) در حوزه‌های فرهنگی آئینی

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با اعلام رایزنی با تولیت حرم حضرت زینب(س) به منظور تفاهم و همکاری‌های فرهنگی، آئینی و پژوهشی، گفت: غباروبی خادمان مسجد مقدس جمکران از حرم حضرت(س) در دمشق در دیدار با هانی مرتضی مطرح شد.

حجت الاسلام «یاسین حسین آبادی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اشاره به تشرف تولیت حرم حضرت زینب(س) به مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: در دیدار با «هانی مرتضی» موضوعات مختلفی برای تفاهم و همکاری بین حرم عقیله بنی هاشم(ع) و میعادگاه منتظران مطرح شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: مقرر شد در آینده تفاهماتی در حوزه های پژوهشی و فرهنگی با مرقد مطهر حضرت زینب(ع) در دمشق داشته باشیم و در گام نخست پیشنهاد سفر تعدادی از خادمان مسجد مقدس جمکران به سوریه و برگزاری آئین غباروبی حرم حضرت زینب کبری(س) مطرح شد که زمان آن بعد مشخص می شود.

حجت الاسلام حسین آبادی درباره زمینه های فرهنگی پیش بینی شده برای همکاری جمکران با حرم حضرت زینب(س)، ابراز کرد: با توجه به نقش شام (سوریه) در مناسبات آخرالزمانی و تاثیر فعالیت های فرهنگی برای تبیین این نقش، موضوعیت دارد که مسجد مقدس جمکران به عنوان پایگاه عظیم تشیع در ایران اسلامی، با حرم حضرت زینب(س) به عنوان مقرّ تداوم جریان حق در سوریه، همکاری داشته باشد.

وی تاکید کرد: علاوه بر اجرای طرح های مشترک پژوهشی فرهنگی، تفاهم های آئینی و مناسکی همچون غباروبی حرم حضرت زینب(س) را که به آن اشاره شد، دنبال می کنیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به دیدار هفته گذشته مسئولان بسیج دفتر ریاست جمهوری با تولیت مسجد مقدس جمکران، یادآور شد: این جلسه، نشستی صمیمانه با حجت الاسلام رحیمیان فارغ از تفاهم و همکاری بود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان بسیج دفتر ریاست جمهوری بنا دارند هر هفته با یکی از علما و مراجع دیدار داشته باشند و لذا در نخستین تصمیم با تولیت جمکران دیدار و گفت وگو کردند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن