توحید، ولایت و همه دین ما مدیون جلسات درس امام صادق(ع) است


توحید، ولایت و همه دین ما مدیون جلسات درس امام صادق(ع) است

حجت‌الاسلام میرباقری گفت: علم و دانش امام باقر و امام صادق(ع) چنان منتشر شد که همه قال‌الباقر و قال‌الصادق می‌گفتند، این دو امام علم و دانش ناب اسلامی را منتشر کردند، خرافات را کنار زدند، امروز توحید، ولایت، نماز و همه دین ما مدیون همان جلسات است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «حمید میرباقری» صبح امروز (جمعه، ۷ تیرماه) در مراسم دعای ندبه که در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: امیرمومنان امام علی(ع) از جایگاه رفیع ائمه(ع) توصیفاتی دارند که می‌فرمایند اهل‌بیت‌(ع) محل اسراسر خدا، پناهگاه و مرجع احکام الهی و حافظ کتب آسمانی هستند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه همه کتب آسمانی را آنها حفظ کردند، اظهار کرد: در این زمینه امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند: اگر آنها خلافت را در اختیار من قرار می‌دادند برای اهل تورات، انجیل و قرآن به کتب خود آنها فتوا می‌دادم.

حجت‌الاسلام میرباقری با استناد به روایتی از امام باقر(ع) مبنی بر اینکه مردم دانش صحیح را فقط از در خانه ما پیدا می‌کنند، تصریح کرد: نمی‌شود احدی را با ائمه معصومین(ع) مقایسه کرد، این از مظلومیت امیرمومنان امام علی(ع) است که او را با انسان پستی نظیر معاویه مقایسه کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) کوه دین هستند، ابراز کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید خدا کوه‌ها را اطراف زمین قرار داد که همچون میخی لرزش آن را بگیرد؛ اگر کوه‌ها نبودند با کوچکترین زلزله زمین زیر و رو می‌شد. خدا اهل‌بیت(ع) را کوه‌های دین قرار داده است اگر آنها نبودند چیزی از اسلام نمی‌ماند.

وی افزود: اهل‌بیت(ع) همچون کوه‌ها آرامش را برای مردم به ارمغان آوردند. در روایت است که به واسطه ائمه معصومین(ع) کمر دین راست شده است. این را زمانی می‌فهمیم که تاریخ اسلام را بخوانیم و در آن تفکر کنیم.

حجت‌الاسلام میرباقری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه آسمان همیشه پر از ستاره است، اضافه کرد: این آیه کنایه از این دارد که هر امامی برود خداوند امام بعدی را روی زمین قرار می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در سوره مبارکه نحل خداوند می‌فرماید در بیابان و دریا مردم به واسطه ستارگان هدایت می‌شوند، ابراز کرد: امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند خداوند اهل‌بیت(ع)‌ را ستارگان هدایت برای مردم قرار داده است.

وی با بیان اینکه دوره کوتاه و اجمالی بعد از رحلت پیامبر(ص) گردبادی از گمراهی و انحراف بلند شد که اگر ائمه معصومین(ع) نبودند دین نابود می‌شد، گفت: به مرور زمان دشمنان شماره یک پیامبر(ص)‌ داعیه‌دار خلافت او شدند، معاویه پنهانی اما یزید آشکارا دین پیامبر(ص) را کنار زده و آشکارا شرابخواری و زنای با محارم داشت.

حجت‌الاسلام میرباقری افزود: پیامبر(ص) ۲۳ سال خون دل خوردند که مردم مقداری از جاهلیت بیرون بیایند اگر خون سیدالشهدا(ع) و یاران ایشان نبود اسلام کاملا از بین رفته بود، آن زمان کسی خانواده، همسر و دختر خود را به کارزار جنگ نمی‌برد کار مردم به جایی رسید که امام حسین(ع) مجبور شدند برای هدایت جامعه خون خود و یارانش و اسارت خانواده را به جان بخرد، حضرت(ع) با چنین ایثار و گذشتی توانستند کمر خم شده دین را راست کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بین نابودی بنی‌امیه و روی کار آمدن بنی‌عباس فضایی برای تبلیغ دین باز شد، تاکید کرد: در جامعه اسلامی همه منحرفان اعتقادی و غیراعتقادی به نام دین دکان زده بودند در این برهه که نزدیک بود چیزی از دین باقی نماند امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با برگزاری جلسات درس دینی وحشت نابودی دین را کنار زده و آرامش را به مردم برگردانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علم و دانش امام باقر و امام صادق(ع) چنان منتشر شد که همه قال‌الباقر و قال‌الصادق می‌گفتند، این دو امام علم و دانش ناب اسلامی را منتشر کردند، خرافات را کنار زدند، امروز توحید، ولایت، نماز و همه دین ما مدیون همان جلسات است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!