جمع‌آوری 380 میلیارد تومان نذورات مردمی در امامزادگان سراسر کشور


جمع‌آوری 380 میلیارد تومان نذورات مردمی در امامزادگان سراسر کشور

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: سال گذشته 380 میلیارد تومان از محل نذورات مردمی در امامزادگان سراسر کشور جمع‌آوری شد که این مبلغ در حوزه‌های مختلف هزینه می‌شود.

جمع‌آوری 380 میلیارد تومان نذورات مردمی در امامزادگان سراسر کشور

به گزارش ایکنا از البرز، غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، شامگاه دوشنبه، 17 تیرماه در مراسم بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه البرز که با محوریت امامزاده حسن(ع) در کرج برگزار شد، اظهارکرد: پیامبر(ص) ده‌ها سال قبل از میلاد باسعادت امام رضا(ع) فرمود: به زودی پاره‌ای از تن من در خراسان دفن خواهد شد، هیچ حاجتمندی نیست که به زیارت پاره تن من در خراسان برود و حاجتش برآورده نشود.
وی افزود: روزی دشمنان پیغمبر خدا از روی حسادت ایشان را ابتر خواندند و خداوند اعجاز خود را با تولد فاطمه(س) به همگان نشان داد و در سوره کوثر خطاب به عرب جاهلی آن‌ها را ابتر خواند. امروز کجایند ابوجهل‌ها و دشمنان رسول خدا که ببیند نسل رسول خدا و فاطمه(س) با حضور امامزادگان پابرجاست و نور حضورشان به جامعه ما روشنی بخشیده است.
این مسئول تصریح کرد: امامزادگان فرزندان رسول خدا هستند و تاریخ نشان می‌دهد که همه این بزرگواران انسان‌های عالم و آگاهی بودند و به واسطه برخورداری از جایگاه والایی که درمیان مردم داشتند توسط دشمنان اهل بیت به شهادت رسیدند.
عادل اضافه کرد: برخی ممکن است از شجره امامزادگان سوال کنند، شجره بسیاری از این امامزاده‌ها روشن و مشخص است، شجره عده‌ای از آن‌ها هم که معلوم نیست سینه به سینه و نسل به نسل به ما رسیده است و این نقل سینه به سینه حجت را برما تمام می‌کند.
این مسئول با تاکید براینکه کرامات و معجزات امامزادگان اتفاقی نیست، گفت: بصیرت، آگاهی و اخلاقمداری که امروز در جامعه ما وجود دارد در پرتو وجود همین امامزادگان ایجاد شده است. امامزادگان نعمت‌های بزرگی هستند که مسئولیت ما را دوچندان می‌کنند چرا که خداوند نسبت به هرنعمتی که عطا کرده در روز قیامت از ما سوال می‌کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف در ادامه به اهدای نذورات مردمی سال 97 اشاره کرد و گفت: مردم به واسطه جایگاه معنوی امامزادگان کمک‌های بسیاری می‌کنند، سال گذشته 380 میلیارد تومان در امامزادگان سراسر کشور جمع‌آوری شد که این مبلغ در حوزه‌های مختلف هزینه می‌شود.
وی افزود: به عنوان مثال اربعین امسال از محل نذورات مردمی به تعداد زیادی از زوار خدمت‌رسانی شد، همچنین از طریق همین نذورات 800 هزار پرس غذا طی یک ماه بین سیل‌زدگان توزیع شد و بخش اعظمی از بودجه عمرانی بازسازی 1280 امامزاده که در کشور آغاز شده است از محل نذورات مردمی تامین می‌شود.
این مسئول در پایان گفت: امامزاده‌ها ظرفیت بسیار زیادی دارند که بخش اعظمی از این ظرفیت بالقوه مانده است، برای به فعلیت رساندن این پتانسیل‌ها باید همگی دست در دست هم دهیم تا با گسترش برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی رونق بیش از پیش امامزادگان را رقم بزنیم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا