مردم ولایتمداری را از حضرت شاهچراغ (ع) یاد بگیرند


مردم ولایتمداری را از حضرت شاهچراغ (ع) یاد بگیرند

آیت الله حسینی بوشهری گفت: مردم می توانند ولایتمداری را از حضرت شاهچراغ (ع) یاد بگیرند چرا که ایشان از ولایت صیانت کردند و «امین ولایت» لقب گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «سیدهاشم حسینی بوشهری»، امشب (دوشنبه 17 تیر) در مراسم بزرگداشت حضرت احمد بن موسی، شاهچراغ (ع)، که در حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم (ع) برگزار شد، با اشاره به حدیث ثقلین، گفت: امامزادگان (ع) و به ویژه فرزندان حضرت موسی بن جعفر (ع) مرتبط با عترت هستند و از جایگاه رفیعی برخوردارند.

امام جمعه قم با اشاره به حدیث نبوی که می فرماید: «هر کسی اولاد من را اکرام کند، من را اکرام کرده است.»، اظهارداشت: حضور زائران و مجاورین در این مراسم بزرگداشت هم همان اکرام حضرت شاهچراغ (ع) و اکرام حضرت احمد بن موسی (ع)، اکرام پیامبر (ص) است و بر اساس حدیثی شفاعت پیامبر (ص) نصیب افرادی می شود که به ذریه پیامبر (ص) اکرام و از آنان حمایت کرده باشند.

وی با تاکید بر حدیث دیگری که معصوم (ع) می فرماید: «نگاه کردن به ذریه تا زمانی که آن ذریه از مسیر پیامبر (ص)، جدا نشده باشد، عبادت است.»، ضمن طرح این پرسش که امامزادگان (ع)، چه نقشی در فرهنگ ما دارند، گفت: امامزادگان (ع) در زمان حیات از علما و نخبگان جامعه بودند و تشیع را به مردم معرفی کردند و این بزرگترین نقش امامزادگان (ع) در زندگی ما شیعیان است.

آیت الله حسینی بوشهری با یادآوری این مطلب که امامزادگان (ع) حق حیات به گردن ما دارند و در هر نطقه ای که امامزادگان (ع) وجود دارند منشا خیر وجود دارد و آنان باعث گسترش فرهنگ نورانی اهل بیت (ع) در سراسر کشور شده اند، گفت: زیارت اهل بیت (ع) به انسان آرامش می دهد و کسی که به زیارت امامزادگان (ع) می آید، کمترین برکتی که او فرا می گیرد، آرامش است.

امام جمعه قم افزود: انسان امروز با همه تمام تکنولوژی و پیشرفت های علمی، نتوانسته آرامش خود را پیدا کند و تکنولوژی ها هیچ آرامشی به مردم نداده اند، تنها راه نجات مردم، توجه به ذکر خدا است که آرامش دهنده قلبهاست.

وی با اشاره به اینکه هرجا که امامزاده ای وجود داشته است، آبادی اقتصادی و سیاسی هم شکل گرفته است، گفت: زیارت آثار فردی و اجتماعی در میان مردم دارد و پیام زیارت از بعد سیاسی اینست که باید مقابل ظلم ایستاد، همانطور که در زمان حکومت عباسی مردم دست خود را می دادند تا بتوانند به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بروند.

به گفته آیت الله حسینی بوشهری، حضرت شاهچراغ (ع)، برادر بزرگ حضرت امام رضا (ع) هستند، ایشان انسانی وارسته و بزرگ بودند و حضرت موسی بن جعفر (ع) به ایشان علاقه داشتند و مردم می توانند ولایتمداری را از حضرت شاهچراغ (ع) یاد بگیرند چرا که ایشان از ولایت صیانت کردند و «امین ولایت» لقب گرفتند و افرادی که با ایشان بیعت کرده بودند را به سراغ امام زمان خود، آقا علی بن موسی الرضا (ع) می برند تا آنان با آن حضرت بیعت کنند و این درحالی است که ایشان بزرگتر بودند، اما حب مقام را از بین برده و از امام زمان (ع) خود پیروی کردند.

وی با اشاره به اینکه حضرت شاهچراغ (ع) از راه فارس آمدند تا به خراسان بروند و در این شهر با حکومت ظلم و جور برخورد کردند که راه را بر ایشان بستند و ایشان در این شهر به شهادت رسیدند و سال ها آرامگاه ایشان مخفی بود تا زمانی این قبر مشخص شد و بدن سالم ایشان را در آن یافتند، افزود: مردم باید قدر این گوهران را بدانند و در شرایطی که دشمن قصد شبیخون فرهنگی به انقلاب و اسلام دارند، پشتیبان اسلام، انقلاب و رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) باشند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبایی زن داعشی سریال پایتخت در واقعیت ! / الیزابت کیست ؟! + عکس ها و بیوگرافی