حضور فعال معاونت حقوقی قوه قضائیه در نمایشگاه الکامپ تهران


حضور فعال معاونت حقوقی قوه قضائیه در نمایشگاه الکامپ تهران

تهران-ایرنا- معاون حقوقی قوه قضاییه با اشاره به ضرورت معرفی دستاوردهای دستگاه قضایی در حوزه های مختلف خدمت رسانی به مردم اظهار کرد: معاونت حقوقی قوه قضاییه در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ تهران، با معرفی سامانه های الکترونیکی در حوزه های مترجمان رسمی و نظریه های مشورتی، حضور فعال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی قوه قضائیه حجت الاسلام و المسلمین حمد مصدق با بیان اینکه سامانۀ جامع مترجمان رسمی (سنام) مهم‌ترین سامانه ارائه خدمات به مترجمان رسمی کشور است افزود: این سامانه با همکاری کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و این معاونت، طراحی، پیاده‌سازی و اجرا شده و از قابلیت‌های فنی متعددی برای رفع مسائل و نواقص و پوشش نیازهای موجود در این حوزه برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این سامانه دستاوردهای متعددی نصیب دستگاه قضائی در حوزه ترجمه رسمی کشور و تسهیل خدمت رسانی به ارباب رجوع ساخته است اظهار داشت: امکان بهره برداری از این سامانه به صورت سراسری و در کل کشور است و همین امر موجب ارتقا نظارت بر فعالیت مترجمان رسمی می‌شود.

این مقام قضائی با یادآوری اینکه دسترسی به این سامانه برای عموم از طریق وبگاه معاونت حقوقی به نشانی (https://mh-gh.eadl.ir/ ) و همچنین وبگاه سنام به نشانی (https://sanam.ekfam.ir/) فراهم است تصریح کرد: اجرای این سامانه الکترونیک در به دست آمدن نتایج و دستاوردهای چشمگیر نظیر ارتقا کیفیت فرایندهای مختلف ترجمه رسمی، احراز اصالت اسناد مورد ترجمه پیش از آغاز فرایند ترجمه، جلوگیری از ترجمه اسناد مجعول، جلوگیری از جعل مهر دفاتر ترجمه، ارتباط برخط با وزارت امورخارجه، شفاف شدن امور مالی دفاتر ترجمه از نظر پرداخت مالیات و عوارض، نظارت بر تعرفه‌های قانونی و مبالغ دریافتی از صاحبان ترجمه و در نهایت کسب رضایت حداکثری ارباب رجوع نقش بسزایی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق در ادامه به سامانه نظریه‌های مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه پرداخت و افزود: با توجه به اینکه پاسخ به استعلامات قضات و مراجع رسمی از عمده‌ترین تکالیف این معاونت به شمار می‌رود، سالانه حجم بسیاری از استعلامات گوناگون قضات سراسر کشور، وزارتخانه‌ها، ادارات و مؤسسات دولتی یا عمومی که با اجمال و ابهام قوانین ومقررات روبرو هستند برای کسب نظر مشورتی به این معاونت سرازیر می‌شود. پاسخ به این استعلامات که توسط قضات مجرب و توانمند دستگاه قضائی داده می‌شود، با عنوان نظریه مشورتی در سامانه مربوط ثبت و ضبط می‌شود.

معاون حقوقی قوه قضائیه با بیان اینکه هم اکنون دسترسی به نظریه‌های مشورتی برای قضات و عموم مردم از طریق وبگاه معاونت حقوقی قوه قضائیه و همچنین وبگاه اداره کل حقوقی به نشانی (https://edarehoquqy.eadl.ir) فراهم است اضافه کرد: در حال حاضر کاربران می‌توانند با مراجعه به سامانه نظریه‌های مشورتی به جستجو و دریافت نظریه مشورتی مورد نظر اقدام کنند.

مصدق با تأکید بر لزوم معرفی دستاوردهای دستگاه قضائی در حوزه‌های مختلف افزود: نمایشگاه الکامپ از ظرفیت‌های مناسبی برای معرفی دستاوردهای قوه قضائیه در حوزه الکترونیک با هدف خدمت رسانی به عموم برخوردار است و اهتمام این معاونت بر این است تا از فرصت فراهم آمده در این خصوص، بهره مند شود.

وی در پایان افزود: معاونت حقوقی ضمن حضور در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه الکامپ تهران (در سالن ۴۱ محل نمایشگاه بین المللی تهران) به معرفی سامانه‌های الکترونیک معاونت در دو حوزه مترجمان رسمی و نظریه‌های مشورتی پرداخته و با پیش بینی میز خدمت برای بازدیدکنندگان، پذیرای عموم است.

نمایشگاه الکامپ معتبرترین رویداد فناوری اطلاعات(IT) در ایران به شمار می‌رود و هر ساله پذیرای شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در عرصه‌های فناوری اطلاعات است. این نمایشگاه در عرصه طراحی، ساخت، تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوا و راهکارهای صنایع الکترونیکی، کامپیوتری و دیجیتال فعالیت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه