راه‌اندازی شعبات تخصصی در دادسرای اردبیل


راه‌اندازی شعبات تخصصی در دادسرای اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ما در سال‌های اخیر موفق به راه‌اندازی شعبات تخصصی در دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل شدیم که نمونه آن راه‌اندازی شعبه تخصصی رسیدگی به جرایم زیست محیطی بوده است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سیدناصر عتباتی در مراسم معارفه دادستان جدید اردبیل اظهار کرد: ما در برابر خانواده شهدا و ایثارگران حرفی برای گفتن نداریم و به همین موضوع بسنده می‌کنیم که در برابر خون پاک این شهدا ما هیچ سخنی و بیانی برای اظهارنظر نداریم.

وی با بیان اینکه به رغم سختی‌ها، کاستی‌ها و کمبودها در ۵ سال گدشته تلاش کردیم تا زمینه حل مشکلات و نارسایی‌ها را در حوزه قضائی استان برطرف کنیم، خاطرنشان کرد: در همه حوزه‌ها استان اردبیل از استان‌های امن کشور است به طوری که ما امنیت اقتصادی، اخلاقی، روانی، اجتماعی و … را در اردبیل شاهدیم که این امر به پیشگیری از وقوع جرایم و بهبود مستمر وضعیت مردم کمک کرده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه هیچ مماشاتی در برخورد با اراذل و اوباش، تهیه و توزیع کننده موادمخدر مشروبات الکلی، نزاع‌های دسته جمعی و عوامل و عناصر ناامنی نداشتیم افزود: در بحث اقتصادی نیز با تشکیل کمتیه حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری تمام تلاش ما در همراهی با سرمایه‌گذاران بر این بوده تا موانع اداری و بروکراسی موجود برطرف شده و مبارزه بی‌امان با مفاسد اقتصادی و اداری به انجام برسد.

عتباتی بیان کرد: در سه ماه اخیر پرونده مهمی را در حوزه پتروشیمی و اخلال در نظام اقتصادی کشف و شناسایی کردیم به طوری که این مساله به سرعت در حال رسیدگی است و سرشاخه‌های آن نیز در حال شناسایی و دستگیری هستند.

وی از پیگیری یک پرونده امنیتی و ارجاع آن به دادگاه انقلاب برای رسیدگی خبر داد و گفت: در همه این حوزه‌ها دادستان ورود به موقعی داشته به طوری که ما در این ۵ سال تلاش کردیم تا به شکل متمرکز از بلاتکلیفی ۵ هزار پرونده که بین مراجع انتظامی و دادسرا در رفت و آمد بود جلوگیری کرده و زمینه رسیدگی به آنها را فراهم کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به راه‌اندازی شعبات رسیدگی در دادسرا و همچنین راه‌اندازی شعبه اجرای احکام صادر شده اشاره کرد و گفت: ما در دادسرای استان نسبت به راه‌اندازی شعبه ویژه دادستان اقدام کردیم تا در برخی از پرونده‌ها راسا دادستان ورود پیدا کند.

عتباتی در ادامه به حمایت قانونی از انجمن حمایت از زندانیان و کمک به خانواده‌های آنها اشاره و تصریح کرد: در کنار راه‌اندازی شهرک آزمایش و پارکینگ معاینه فنی خودروها سعی کردیم از این محل درآمدی پایدار نصیب این انجمن شود تا مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنها با حمایت‌های همه جانبه رفع شود.

وی در مورد اشتغالزایی در زندان‌ها نیز اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۸۴ نفر زندانی در استان شغل مستقیم و غیرمستقیم پیدا کردند که بیش از یک هزار و ۲۸۴ نفر از آنان شغل مولد یافته و مشغول فعالیت هستند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به ورود دادستان به عنوان مدعی‌العموم در بحث ارائه خدمات به شهروندان و همچنین موضوع آسفالت گفت: این ورودها سبب شد تا مشکلات پیش آمده برطرف و حقوق شهروندان بهتر صیانت و حفاظت شود.

عتباتی در ادامه به همکاری خوب نیروی انتظامی به عنواان ضابطان قضائی نیز اشاره و اظهر کرد: در بحث اجرای احکام کیفری ۳ هزار و ۶۰۰ پرونده رسیدگی و احکام آنها قطعی شده و در کنار آن سعی کردیم تا در ۲۳ مورد با همکاری ریش سفیدان و بزرگان در مناطق مختف شهر حکم قصاص را قبل از اجرا شکسته و به زندان تبدیل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه به تلاش مجموعه قضائی استان و تشویق‌های انجام شده از سوی مسئولان کشوری اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر با ۱۰ شعبه بازپرسی و شعبه اجرای احکام فعالیت خود را ادامه می‌دهیم و بنده به عنوان دادستان در مدت عهده‌داری مسئولیت سعی کردم تا شبانه‌روز در خدمت مردم بوده و مقید به زمان و مکان مشخص نباشم.

در این جلسه دادستان جدید اردبیل نیز با بیان اینکه در حفظ حقوق عامه تلاش کرده و زمینه رضایت مردم را فراهم می‌کنیم، اظهار کرد: به عنوان مدعی‌العموم و مطالبه‌گر حق مردم در جایی که تضییع حقوقی انجام شود ورود پیدا می‌کنیم تا مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

سیدعبدالله طباطبایی گفت: ما احساس امنیت را مهمتر از خود امنیت می دانیم و بر این باوریم باید در این استان امنیت روانی و همچنین امنیت اجتماعی برقرار شد که مجموعه قضائی که زمینه‌ساز امنیت، حافظ و نگهبان آن است در این باب تلاش مضاعفی را با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در استان انجام دهد.

در این مراسم از زحمات ۵ ساله سیدناصر عتباتی دادستان اردبیل تقدیر و سیدعبدالله طباطبایی به عنوان دادستان جدید اردبیل معرفی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...