یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراری


یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراری

وقوع زلزله 5.7 ریشتری در مسجدسلیمان تاکنون یک کشته داشته و تعداد زخمی‌ها 112 نفر اعلام شده است، بیش از هزار واحد مسکونی خسارت دیده است و در 5 منطقه شهر چادرهای اسکان اضطراری ایجاد شده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: زمین‌لرزه‌ای در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه و ۳۳ ثانیه پیش از ظهر امروز دوشنبه در حوالی مسجدسلیمان رخ داد که باعث شد علاوه بر همه شهرهای خوزستان برخی استان‌های هم‌جوار از جمله همدان و لرستان نیز تکان بخورد.

بر اساس این گزارش، کانون این زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری استان خوزستان، حوالی مسجدسلیمان بوده است. عمق این زمین‌لرزه ۱۷ کیلومتری از سطح زمین اعلام‌شده است.

یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراری

آخرین اخبار از این زمین‌لرزه را در زیر می‌خوانید

۲۰:۵۵ فیلم / ‏‬ تخریب واحدهای تجاری در زلزله مسجدسلیمان


۲۰:۵۲ ۱۰۰۰ واحد مسکونی در زلزله مسجدسلیمان آسیب دیدند / ‏ مردم در مناطق رو باز مستقر شوند

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران در فرمانداری مسجدسلیمان اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی صورت گرفته و بر اساس برآورده های اولیه، تاکنون یک هزار واحد مسکونی بر اثر زلزله امروز مسجدسلیمان آسیب دیده اند.

وی با اشاره به لزوم توجه به خطرات پس لرزه های احتمالی عنوان کرد: از مردم درخواست می کنیم در مناطق رو باز مستقر شوند تا خطر رفع شود.

۲۰:۴۴ تعداد مجروحان زلزله مسجدسلیمان به ۱۱۲ نفر رسیدند

علی خدادادی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص زلزله مسجدسلیمان اظهار کرد: تعداد مصدومان زمین لرزه مسجدسلیمان به ۱۱۲ تن رسید که بیشتر این مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند.

وی با اشاره به پیش بینی اسکان اضطراری در پنج منطقه از مسجدسلیمان برای مردم این شهرستان عنوان کرد: با توجه به وقوع احتمالی پس لرزه‌ها در مسجدسلیمان و ضرورت پیش بینی و پیشگیری‌های لازم، چادرهای اسکان اضطراری در پنج نقطه از شهرستان برپا شده است.

خدادادی بیان کرد: چادرهای اسکان اضطراری در سالن‌های ورزشی نمره ۴۰، تختی، عفاف و خانه رزمی مسجدسلیمان و منطقه گلگیر توسط امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان در حال برپایی است.

رئیس جمعیت هلال احمر استان خوزستان تصریح کرد: تاکنون برای اسکان اضطراری ۴۰۰ خانوار پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است و در صورت نیاز، مساجد و مدارس منتخب نیز آمادگی لازم را برای اسکان دارند.

۱۸:۲۵ تعداد مصدومان زلزله مسجدسلیمان به ۱۰۴ نفر رسید

رئیس مرکز اورژانس و فوریتهای پزشکی خوزستان از افزایش تعداد مصدومان زلزله مسجدسلیمان به ۱۰۴ نفر خبر داد.

۱۸:۱۹ مردم مسجدسلیمان می توانند از چادرهای اسکان اضطراری استفاده کنند

کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در ارتباط زنده با صدا و سیما خوزستان اظهار کرد: پس از اولین زلزله ۵.۷، پنج شهرستان در استان را به حالت آماده باش در آوردیم.

حاجی زاده در ادامه افزود: در این زلزله یک نفر بر اثر سکته فوت و تعدادی دیگر مصدوم شدند که مصدومان به صورت سرپایی در حال درمان هستند.

وی تصریح کرد: پس لرزه ها ۱۵ تا ۵۰ درصد مناطق فرسوده شهر و روستایی مسجدسلیمان را دچار خسارت کرده است. حاجی زاده گفت: در حال حاضر چادرهای هلال احمر در مسجدسلیمان مستقر شده اند و مردم می توانند در شرایط کنونی از چادر استفاده کنند.

۱۸:۱۴ ۱۴ پس لرزه در شهرستانهای مسجد سلیمان و ایذه رخ داد

۱۶:۰۷ تصاویر / ‏‬ وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در مسجدسلیمان

یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراری

یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراری

برای دیدن بقیه تصاویر اینجا کلیک کنید.

۱۶:۰۵ تعداد مصدومان زلزله مسجدسلیمان به ۶۴ نفر رسیدند

تعداد مصدومان زلزله امروز مسجدسلیمان همچنان روز به افزایش است و بر اساس اعلام مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تعداد مجروحان این حادثه تاکنون به ۶۴ نفر رسیده‌اند.

از این تعداد مجروح، ۶۰ نفر درمسجدسلیمان، سه نفر در شهرستان ایذه و یک نفر در باغملک مورد مصدومیت قرار گرفته‌اند؛ ضمن اینکه چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ دستگاه آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند.

۱۵:۳۲ اعزام یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۵ دستگاه آمبولانس به مسجدسلیمان

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان از اعزام یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۵ دستگاه آمبولانس به منطقه زلزله زده مسجدسلیمان خبر داد.

۱۵:۲۹ تعداد مجروحان زلزله مسجدسلیمان به ۵۱ نفر رسیدند

علی خدادادی رئیس جمعیت هلال احمر استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص زلزله مسجدسلیمان اظهار کرد: تعداد مصدومان زمین لرزه مسجدسلیمان به ۵۱ تن رسید که بیشتر این مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند.

وی افزود: بر اثر این زمین لرزه، ۳ تن نیز در شهرستان ایذه مصدوم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در حاشیه عیادت از مصدومان زمین لرزه مسجدسلیمان گفت: حال عمومی مصدومان زمین لرزه امروز خوب است. نیروهای ما در شهرستان‌های معین و مرکز استان در حال آماده باش هستند.

خدادادی بیان کرد: با توجه به احتمال وقوع پس لرزه‌های با شدت بیشتر، از حضور در مناطق پرخطر و سازه‌های سست و فرسوده خودداری کرده و در مناطق امن ساکن شوید.

۱۴:۴۳ بازگشایی یک محور در مسجدسلیمان / تمامی راه‌ها باز است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: یک محور در شهرستان مسجدسلیمان که به دلیل وقوع زمین لرزه مسدود شده بود، با تلاش راهداران بازگشایی شد.

غلامعباس بهرامی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حوادث ناشی از زلزله مسجدسلیمان اظهار کرد: براثر وقوع زمین لرزه در مسجدسلیمان، محور سید صالح به ایذه در دو نقطه دچار ریزش کوه شد.

بهرامی نیا افزود: با تلاش راهداران و شرکت نفت این مسیر بازگشایی شد. وی ادامه داد: تمامی راههای مواصلاتی شهرستان مسجدسلیمان باز و تردد در آنها جریان دارد.

۱۴:۳۹ تعداد مجروحان زلزله مسجدسلیمان به ۴۶ نفر رسیدند

تعداد مصدومان زلزله امروز مسجدسلیمان همچنان روز به افزایش است و بر اساس اعلام مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تعداد مجروحان این حادثه تاکنون به ۴۶ نفر رسیده‌اند.

از این تعداد مجروح، ۴۳ نفر در مسجدسلیمان و سه نفر در شهرستان ایذه آسیب دیده‌اند؛ ضمن اینکه چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ دستگاه آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند.

۱۴:۳۶ آمادگی ۱۰ تیم عملیاتی امداد و نجات برای اعزام احتمالی به خوزستان

صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران از آماده باش نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر لرستان برای اعزام به مناطق زلزله زده استان خوزستان خبر داد و گفت: ۱۰ تیم عملیاتی امداد و نجات جهت اعزام احتمالی برابر دستورات سازمان جمعیت هلال احمر کشور آماده شده‌اند.

یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراری

وی افزود: تیم واکنش سریع، تیم توانا و هشت تیم عملیاتی به منظور امدادرسانی احتمالی به استان خوزستان در حال آماده باش کامل به سر می‌برند.

۱۴:۳۱ بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در کفتگو با خبرنگار مهر با تائید تخلیه شدن بیمارستان نفت مسجدسلیمان اظهار کرد: بعد از وقوع زمین لرزه در مسجدسلیمان دو بخش از این بیمارستان دچار ریزش که بلافاصله برای حفظ جان و امنیت بیماران، کل بیمارستان تخلیه شد.

وی افزود: بیماران با استفاده از آمبولانس به سایر مراکز درمانی شهر منتقل شده‌اند ولی کلیه کارکنان بیمارستان در حال آماده باش هستند.

۱۴:۱۲ تعداد مجروحان زلزله مسجدسلیمان به ۳۷ نفر رسیدند

علی خدادادی رئیس جمعیت هلال احمر استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص زلزله ۳.۷ ریشتری ساعت ۱۱:۳۰ امروز مسجدسلیمان اظهار کرد: بعد از وقوع زمین لرزه، پنج تیم ارزیابی هلال احمر در حال ارزیابی مناطق سبزآباد، کلگه و بی بیان هستند.

وی افزود: زلزله بیشتر باعث ترک خوردگی اماکن و منازل شده و در برخی موارد نیز تخریب هم داشتیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد: در محوطه ۲۲ بهمن مسجدسلیمان تعدادی چادر اسکان اضطراری برای پس‌لرزه‌های احتمالی در حال استقرار است.

خدادادی عنوان کرد: تعداد مجروحان به ۳۷ تن رسیده که ۳۳ نفر از آنها به صورت سرپایی درمان و چهار نفر از نیز به بیمارستان منتقل شدند.

وی عنوان کرد: همراه با مدیرکل مدیریت بحران استانداری به صورت هوایی پایش مناطق زلزله زده انجام و تا ساعتی دیگر جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان برگزار می‌شود.

۱۳:۴۷ فعالیت تأسیسات نفت و گاز مسجدسلیمان ادامه دارد

قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در حوالی مسجدسلیمان، خسارتی به واحدهای عملیاتی و تأسیسات نفت و گاز این شرکت وارد نکرده است و فعالیت‌های عملیاتی بدون وقفه ادامه دارد.

۱۳:۰۸ تاکنون ۲۰ نفر در مسجدسلیمان به صورت سرپایی درمان شده‌اند

بعد از وقوع زمین لرزه ۵.۷ ریشتری در مسجدسلیمان تاکنون ۲۰ نفر به علت داشتن زخم‌های سطحی به صورت سرپایی در مراکز درمانی درمان و مرخص شده‌اند.

۱۲:۵۸ بنیاد مسکن در حال ارزیابی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان است

مدیرکل بنیاد مسکن استان خوزستان گفت: از همان لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در مسجد سلیمان همکاران ما در محل حضور یافته و در حال ارزیابی مناطق خسارت دیده هستند.

یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراری

مسعود انصاریان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۷ ریشتری در مسجدسلیمان و بروز خسارت‌هایی در برخی مناطق اظهار کرد: بنیاد مسکن بر اساس وظیفه خود در همان ساعات اولیه وقوع زلزله در مکان حادثه حضور یافته و در حال ارزیابی خسارات اولیه است.

انصاریان گفت: ارزیابی از میزان خسارت‌های وارده در روستاها آغاز شده و تا ساعاتی دیگر ارزیابی اولیه انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه پس از وقوع زلزله معاون بازسازی مسکن روستایی به منطقه اعزام شده است، گفت: زلزله در شهرستانهای مسجد سلیمان، لالی، ایذ و اندیکا بیشتر احساس شده است.

۱۲:۴۸ یک نفر در مسجدسلیمان فوت کرد / ۴ نفر زخمی شدند

مرد کهنسال در منطقه ۲۲ بهمن مسجدسلیمان پس از زمین لرزه fv اثر ترس و عارضه سکته جان باخت. ضمن اینکه این زمین لرزه تاکنون چهار نفر زخمی هم داشته است.

۱۲:۴۱ مردم مسجدسلیمان مراقب پس لرزه‌ها باشند / اسکان در مناطق امن

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از مردم شهرستان مسجدسلیمان خواست تا مراقب پس لرزه‌های احتمالی باشند.

یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراریپس لرزه‌های زلزله مسجد سلیمان

علی خدادادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آسیب به دو منطقه شهر مسجدسلیمان در زلزله اخیر اظهار کرد: با توجه به احتمال بروز پس لرزه‌های بیشتر در ساعات آینده مردم از حضور در مناطق پرخطر دوری کرده و در مناطق امن ساکن شوند.

وی افزود: پنج تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده که گزارش‌های تکمیلی را اعلام می‌کنند ولی مردم حتماً تا عادی شدن اوضاع از اسکان در مناطق پرخطر خودداری کنند.

۱۲:۴۱ بازگشایی جاده جریک مسجدسلیمان

جاده جریک مسجدسلیمان که به علت ریزش کوه مسدود شد دقایقی پیش بازگشایی شد.

۱۲:۳۹ تاکنون ۴ نفر در زلزله مسجدسلیمان زخمی شده‌اند

کیامرث حاجی زاده در گفتگو با شبکه خبر از مردم استان خوزستان خواست آرامش خود را حفظ کنند و اگر خسارتی در منطقه محل زندگیشان حادث شده به فرمانداری‌ها اعلام کنند تا رسیدگی شود.

وی ادامه داد: گروه‌های ارزیاب و امدادی به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند و فرمانداری‌های مسجدسلیمان، هفتکل، ایذه، اندیکا و باغملک در وضعیت آماده باش هستند.

به گفته حاجی زاده، تاکنون چهار نفر به علت زمین لرزه مسجدسلیمان زخمی شده‌اند و چند ساختمان نیز تخریب شده است.

۱۲:۳۴ توضیحات رئیس سازمان هلال احمر درباره اقدامات انجام شده برای زلزله

۱۲:۳۲ فیلم / ‏‬ تصاویر اولیه از زلزله ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان

۱۲:۲۲ زلزله برخی ساختمان‌ها در مسجدسلیمان را تخریب کرد

فرماندار مسجدسلیمان از تخریب شدن برخی ساختمان‌های این شهرستان به علت وقوع زمین لرزه خبر داد.

یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراری

حیدر حجتی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وقوع زمین لرزه در مسجدسلیمان اظهار کرد: این زمین لرزه به چند ساختمان در این شهرستان خسارت وارد کرده است ولی خوشبختانه تا این لحظه تلفات انسانی نداشته‌ایم.

۱۲:۱۷ وقوع ۳ پس لرزه در مسجد سلیمان

این پس لرزه‌ها بعد از زلزله ۵.۷ ریشتری رخ داده که قدرت آنها به ترتیب ۳.۹، ۴ و ۴.۷ ریشتر بوده است.

۱۲:۱۴ ۵ تیم ارزیاب زلزله به مسجدسلیمان اعزام شدند / ۲ منطقه متأثر شده‌اند

علی خدادادی گفت: این تیم‌ها به محل وقوع زلزله در این شهرستان اعزام شدند.

خدادادی افزود: جمعیت محل کانون زلزله پنج هزار و ۵۸۰ نفر است.

وی همچنین از آمادگی نیروهای این جمیعت برای کمک رسانی احتمالی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس ارزیابی نیروهای این جمعیت خسارت زلزله در هفتکل و ایذه گزارش نشده است.

گروه‌های ارزیاب و امدادی به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند و فرمانداری‌های مسجدسلیمان، هفتکل، ایذه، اندیکا و باغملک در وضعیت آماده باش هستند.

به گفته حاجی زاده، تاکنون دو پس لرزه سه و نیم ریشتری در منطقه گلگیر ثبت شده است.

۱۲:۱۰ خسارتی از زلزله در لرستان گزارش نشد / آماده‌باش تیم‌های هلال‌احمر

غلامرضا آقامیرزایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۷ ریشتری در استان خوزستان اظهار داشت: این زمین لرزه حوالی ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه پیش از ظهر امروز دوشنبه در «مسجد سلیمان» و در عمق ۱۷ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

وی با بیان اینکه این زلزله در شهرهای خرم آباد و پلدختر استان لرستان نیز احساس شده است، تصریح کرد: تاکنون خسارتی از این زمین لرزه در لرستان گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به اینکه در تماس با مجموعه مدیریت بحران خوزستان برای ارائه هرگونه کمک اعلام آمادگی شد، یادآور شد: به تیم‌های هلال احمر لرستان نیز اعلام ‬آماده باش شده تا در صورت نیاز اعزام شوند.

۱۲:۰۷ هنوز خسارتی از زلزله مسجدسلیمان مخابره نشده است / ۲ پس لرزه ثبت شد

کیامرث حاجی زاده در گفتگو با شبکه خبر از مردم استان خوزستان خواست آرامش خود را حفظ کنند و اگر خسارتی در منطقه محل زندگیشان حادث شده به فرمانداری‌ها اعلام کنند تا رسیدگی شود.

وی ادامه داد: گروه‌های ارزیاب و امدادی به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند و فرمانداری‌های مسجدسلیمان، هفتکل، ایذه، اندیکا و باغملک در وضعیت آماده باش هستند.

به گفته حاجی زاده، تاکنون دو پس لرزه سه و نیم ریشتری در منطقه گلگیر مسجدسیمان ثبت شده است.

۱۲:۰۶ اعزام تیم‌های ارزیاب امدادی به محل وقوع زلزله در خوزستان

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: ۵ تیم ارزیاب سازمان امداد و نجات هلال احمر شامل ۱۵ نفر برای ارزیابی زمین‌لرزه‌ای که ساعتی پیش در نزدیکی مسجد سلیمان استان خوزستان رخ داد اعزام شده‌اند.

یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراری

مصطفی مرتضوی افزود: تا شعاع ١٥ کیلومتری مرکز این زمین‌لرزه، ٥٦ روستای دارای آبادی با جمعیت بالغ بر ٥٥٨٠ نفر وجود دارد و لرزش زمین در استان‌های بوشهر و لرستان هم احساس شده است.

وی ادامه داد: مرکز کنترل عملیات امداد و نجات فعال شده و علاوه بر پنج تیم ارزیاب که به منطقه اعزام شده‌اند، به طور پیوسته با استان خوزستان در تماس هستیم. منطقه روستایی بوده اما خوشبختانه تا کنون بر اساس گزارش‌های ما خسارتی در پی نداشته است. در حال ارتباط گیری با استان‌های همجوار هم هستیم و آن‌ها را نیز رصد می‌کنیم چرا که استان‌های همجوار هم لرزیده است.

۱۱:۴۸ مسجدسلیمان با زلزله ۵.۷ ریشتری لرزید

این زلزله در ۱۹ کیلومتری مسجد سلیمان (خوزستان)، ۲۹ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان) ،۳۷ کیلومتری ایذه (خوزستان) ،۱۰۴ کیلومتری اهواز و۱۳۴ کیلومتری شهرکرد حادث شده است.

شدت زمین لرزه به حدی بود که همه شهرهای استان خوستان و حتی استان‌های همدان، چهار محال و بختیاری و لرستان هم این زمین لرزه را احساس کردند.

۱۱:۴۱ شهرهای استان خوزستان به شدت لرزیدند

گزارش در حال تکمیل و به روز رسانی است...


خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: زمین‌لرزه‌ای در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه و ۳۳ ثانیه پیش از ظهر امروز دوشنبه در حوالی مسجدسلیمان رخ داد که باعث شد علاوه بر همه شهرهای خوزستان برخی استان‌های هم‌جوار از جمله همدان و لرستان نیز تکان بخورد.

بر اساس این گزارش، کانون این زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری استان خوزستان، حوالی مسجدسلیمان بوده است. عمق این زمین‌لرزه ۱۷ کیلومتری از سطح زمین اعلام‌شده است.

یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراری

آخرین اخبار از این زمین‌لرزه را در زیر می‌خوانید

۲۰:۵۵ فیلم / ‏‬ تخریب واحدهای تجاری در زلزله مسجدسلیمان


۲۰:۵۲ ۱۰۰۰ واحد مسکونی در زلزله مسجدسلیمان آسیب دیدند / ‏ مردم در مناطق رو باز مستقر شوند

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران در فرمانداری مسجدسلیمان اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی صورت گرفته و بر اساس برآورده های اولیه، تاکنون یک هزار واحد مسکونی بر اثر زلزله امروز مسجدسلیمان آسیب دیده اند.

وی با اشاره به لزوم توجه به خطرات پس لرزه های احتمالی عنوان کرد: از مردم درخواست می کنیم در مناطق رو باز مستقر شوند تا خطر رفع شود.

۲۰:۴۴ تعداد مجروحان زلزله مسجدسلیمان به ۱۱۲ نفر رسیدند

علی خدادادی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص زلزله مسجدسلیمان اظهار کرد: تعداد مصدومان زمین لرزه مسجدسلیمان به ۱۱۲ تن رسید که بیشتر این مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند.

وی با اشاره به پیش بینی اسکان اضطراری در پنج منطقه از مسجدسلیمان برای مردم این شهرستان عنوان کرد: با توجه به وقوع احتمالی پس لرزه‌ها در مسجدسلیمان و ضرورت پیش بینی و پیشگیری‌های لازم، چادرهای اسکان اضطراری در پنج نقطه از شهرستان برپا شده است.

خدادادی بیان کرد: چادرهای اسکان اضطراری در سالن‌های ورزشی نمره ۴۰، تختی، عفاف و خانه رزمی مسجدسلیمان و منطقه گلگیر توسط امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان در حال برپایی است.

رئیس جمعیت هلال احمر استان خوزستان تصریح کرد: تاکنون برای اسکان اضطراری ۴۰۰ خانوار پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است و در صورت نیاز، مساجد و مدارس منتخب نیز آمادگی لازم را برای اسکان دارند.

۱۸:۲۵ تعداد مصدومان زلزله مسجدسلیمان به ۱۰۴ نفر رسید

رئیس مرکز اورژانس و فوریتهای پزشکی خوزستان از افزایش تعداد مصدومان زلزله مسجدسلیمان به ۱۰۴ نفر خبر داد.

۱۸:۱۹ مردم مسجدسلیمان می توانند از چادرهای اسکان اضطراری استفاده کنند

کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در ارتباط زنده با صدا و سیما خوزستان اظهار کرد: پس از اولین زلزله ۵.۷، پنج شهرستان در استان را به حالت آماده باش در آوردیم.

حاجی زاده در ادامه افزود: در این زلزله یک نفر بر اثر سکته فوت و تعدادی دیگر مصدوم شدند که مصدومان به صورت سرپایی در حال درمان هستند.

وی تصریح کرد: پس لرزه ها ۱۵ تا ۵۰ درصد مناطق فرسوده شهر و روستایی مسجدسلیمان را دچار خسارت کرده است. حاجی زاده گفت: در حال حاضر چادرهای هلال احمر در مسجدسلیمان مستقر شده اند و مردم می توانند در شرایط کنونی از چادر استفاده کنند.

۱۸:۱۴ ۱۴ پس لرزه در شهرستانهای مسجد سلیمان و ایذه رخ داد

۱۶:۰۷ تصاویر / ‏‬ وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در مسجدسلیمان

یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراری

یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراری

برای دیدن بقیه تصاویر اینجا کلیک کنید.

۱۶:۰۵ تعداد مصدومان زلزله مسجدسلیمان به ۶۴ نفر رسیدند

تعداد مصدومان زلزله امروز مسجدسلیمان همچنان روز به افزایش است و بر اساس اعلام مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تعداد مجروحان این حادثه تاکنون به ۶۴ نفر رسیده‌اند.

از این تعداد مجروح، ۶۰ نفر درمسجدسلیمان، سه نفر در شهرستان ایذه و یک نفر در باغملک مورد مصدومیت قرار گرفته‌اند؛ ضمن اینکه چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ دستگاه آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند.

۱۵:۳۲ اعزام یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۵ دستگاه آمبولانس به مسجدسلیمان

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان از اعزام یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۵ دستگاه آمبولانس به منطقه زلزله زده مسجدسلیمان خبر داد.

۱۵:۲۹ تعداد مجروحان زلزله مسجدسلیمان به ۵۱ نفر رسیدند

علی خدادادی رئیس جمعیت هلال احمر استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص زلزله مسجدسلیمان اظهار کرد: تعداد مصدومان زمین لرزه مسجدسلیمان به ۵۱ تن رسید که بیشتر این مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند.

وی افزود: بر اثر این زمین لرزه، ۳ تن نیز در شهرستان ایذه مصدوم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در حاشیه عیادت از مصدومان زمین لرزه مسجدسلیمان گفت: حال عمومی مصدومان زمین لرزه امروز خوب است. نیروهای ما در شهرستان‌های معین و مرکز استان در حال آماده باش هستند.

خدادادی بیان کرد: با توجه به احتمال وقوع پس لرزه‌های با شدت بیشتر، از حضور در مناطق پرخطر و سازه‌های سست و فرسوده خودداری کرده و در مناطق امن ساکن شوید.

۱۴:۴۳ بازگشایی یک محور در مسجدسلیمان / تمامی راه‌ها باز است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: یک محور در شهرستان مسجدسلیمان که به دلیل وقوع زمین لرزه مسدود شده بود، با تلاش راهداران بازگشایی شد.

غلامعباس بهرامی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حوادث ناشی از زلزله مسجدسلیمان اظهار کرد: براثر وقوع زمین لرزه در مسجدسلیمان، محور سید صالح به ایذه در دو نقطه دچار ریزش کوه شد.

بهرامی نیا افزود: با تلاش راهداران و شرکت نفت این مسیر بازگشایی شد. وی ادامه داد: تمامی راههای مواصلاتی شهرستان مسجدسلیمان باز و تردد در آنها جریان دارد.

۱۴:۳۹ تعداد مجروحان زلزله مسجدسلیمان به ۴۶ نفر رسیدند

تعداد مصدومان زلزله امروز مسجدسلیمان همچنان روز به افزایش است و بر اساس اعلام مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تعداد مجروحان این حادثه تاکنون به ۴۶ نفر رسیده‌اند.

از این تعداد مجروح، ۴۳ نفر در مسجدسلیمان و سه نفر در شهرستان ایذه آسیب دیده‌اند؛ ضمن اینکه چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ دستگاه آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند.

۱۴:۳۶ آمادگی ۱۰ تیم عملیاتی امداد و نجات برای اعزام احتمالی به خوزستان

صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران از آماده باش نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر لرستان برای اعزام به مناطق زلزله زده استان خوزستان خبر داد و گفت: ۱۰ تیم عملیاتی امداد و نجات جهت اعزام احتمالی برابر دستورات سازمان جمعیت هلال احمر کشور آماده شده‌اند.

یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراری

وی افزود: تیم واکنش سریع، تیم توانا و هشت تیم عملیاتی به منظور امدادرسانی احتمالی به استان خوزستان در حال آماده باش کامل به سر می‌برند.

۱۴:۳۱ بیمارستان نفت مسجدسلیمان تخلیه شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در کفتگو با خبرنگار مهر با تائید تخلیه شدن بیمارستان نفت مسجدسلیمان اظهار کرد: بعد از وقوع زمین لرزه در مسجدسلیمان دو بخش از این بیمارستان دچار ریزش که بلافاصله برای حفظ جان و امنیت بیماران، کل بیمارستان تخلیه شد.

وی افزود: بیماران با استفاده از آمبولانس به سایر مراکز درمانی شهر منتقل شده‌اند ولی کلیه کارکنان بیمارستان در حال آماده باش هستند.

۱۴:۱۲ تعداد مجروحان زلزله مسجدسلیمان به ۳۷ نفر رسیدند

علی خدادادی رئیس جمعیت هلال احمر استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص زلزله ۳.۷ ریشتری ساعت ۱۱:۳۰ امروز مسجدسلیمان اظهار کرد: بعد از وقوع زمین لرزه، پنج تیم ارزیابی هلال احمر در حال ارزیابی مناطق سبزآباد، کلگه و بی بیان هستند.

وی افزود: زلزله بیشتر باعث ترک خوردگی اماکن و منازل شده و در برخی موارد نیز تخریب هم داشتیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد: در محوطه ۲۲ بهمن مسجدسلیمان تعدادی چادر اسکان اضطراری برای پس‌لرزه‌های احتمالی در حال استقرار است.

خدادادی عنوان کرد: تعداد مجروحان به ۳۷ تن رسیده که ۳۳ نفر از آنها به صورت سرپایی درمان و چهار نفر از نیز به بیمارستان منتقل شدند.

وی عنوان کرد: همراه با مدیرکل مدیریت بحران استانداری به صورت هوایی پایش مناطق زلزله زده انجام و تا ساعتی دیگر جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان برگزار می‌شود.

۱۳:۴۷ فعالیت تأسیسات نفت و گاز مسجدسلیمان ادامه دارد

قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در حوالی مسجدسلیمان، خسارتی به واحدهای عملیاتی و تأسیسات نفت و گاز این شرکت وارد نکرده است و فعالیت‌های عملیاتی بدون وقفه ادامه دارد.

۱۳:۰۸ تاکنون ۲۰ نفر در مسجدسلیمان به صورت سرپایی درمان شده‌اند

بعد از وقوع زمین لرزه ۵.۷ ریشتری در مسجدسلیمان تاکنون ۲۰ نفر به علت داشتن زخم‌های سطحی به صورت سرپایی در مراکز درمانی درمان و مرخص شده‌اند.

۱۲:۵۸ بنیاد مسکن در حال ارزیابی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان است

مدیرکل بنیاد مسکن استان خوزستان گفت: از همان لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در مسجد سلیمان همکاران ما در محل حضور یافته و در حال ارزیابی مناطق خسارت دیده هستند.

یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراری

مسعود انصاریان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۷ ریشتری در مسجدسلیمان و بروز خسارت‌هایی در برخی مناطق اظهار کرد: بنیاد مسکن بر اساس وظیفه خود در همان ساعات اولیه وقوع زلزله در مکان حادثه حضور یافته و در حال ارزیابی خسارات اولیه است.

انصاریان گفت: ارزیابی از میزان خسارت‌های وارده در روستاها آغاز شده و تا ساعاتی دیگر ارزیابی اولیه انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه پس از وقوع زلزله معاون بازسازی مسکن روستایی به منطقه اعزام شده است، گفت: زلزله در شهرستانهای مسجد سلیمان، لالی، ایذ و اندیکا بیشتر احساس شده است.

۱۲:۴۸ یک نفر در مسجدسلیمان فوت کرد / ۴ نفر زخمی شدند

مرد کهنسال در منطقه ۲۲ بهمن مسجدسلیمان پس از زمین لرزه fv اثر ترس و عارضه سکته جان باخت. ضمن اینکه این زمین لرزه تاکنون چهار نفر زخمی هم داشته است.

۱۲:۴۱ مردم مسجدسلیمان مراقب پس لرزه‌ها باشند / اسکان در مناطق امن

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از مردم شهرستان مسجدسلیمان خواست تا مراقب پس لرزه‌های احتمالی باشند.

یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراریپس لرزه‌های زلزله مسجد سلیمان

علی خدادادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آسیب به دو منطقه شهر مسجدسلیمان در زلزله اخیر اظهار کرد: با توجه به احتمال بروز پس لرزه‌های بیشتر در ساعات آینده مردم از حضور در مناطق پرخطر دوری کرده و در مناطق امن ساکن شوند.

وی افزود: پنج تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده که گزارش‌های تکمیلی را اعلام می‌کنند ولی مردم حتماً تا عادی شدن اوضاع از اسکان در مناطق پرخطر خودداری کنند.

۱۲:۴۱ بازگشایی جاده جریک مسجدسلیمان

جاده جریک مسجدسلیمان که به علت ریزش کوه مسدود شد دقایقی پیش بازگشایی شد.

۱۲:۳۹ تاکنون ۴ نفر در زلزله مسجدسلیمان زخمی شده‌اند

کیامرث حاجی زاده در گفتگو با شبکه خبر از مردم استان خوزستان خواست آرامش خود را حفظ کنند و اگر خسارتی در منطقه محل زندگیشان حادث شده به فرمانداری‌ها اعلام کنند تا رسیدگی شود.

وی ادامه داد: گروه‌های ارزیاب و امدادی به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند و فرمانداری‌های مسجدسلیمان، هفتکل، ایذه، اندیکا و باغملک در وضعیت آماده باش هستند.

به گفته حاجی زاده، تاکنون چهار نفر به علت زمین لرزه مسجدسلیمان زخمی شده‌اند و چند ساختمان نیز تخریب شده است.

۱۲:۳۴ توضیحات رئیس سازمان هلال احمر درباره اقدامات انجام شده برای زلزله

۱۲:۳۲ فیلم / ‏‬ تصاویر اولیه از زلزله ۵.۷ ریشتری مسجدسلیمان

۱۲:۲۲ زلزله برخی ساختمان‌ها در مسجدسلیمان را تخریب کرد

فرماندار مسجدسلیمان از تخریب شدن برخی ساختمان‌های این شهرستان به علت وقوع زمین لرزه خبر داد.

یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراری

حیدر حجتی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وقوع زمین لرزه در مسجدسلیمان اظهار کرد: این زمین لرزه به چند ساختمان در این شهرستان خسارت وارد کرده است ولی خوشبختانه تا این لحظه تلفات انسانی نداشته‌ایم.

۱۲:۱۷ وقوع ۳ پس لرزه در مسجد سلیمان

این پس لرزه‌ها بعد از زلزله ۵.۷ ریشتری رخ داده که قدرت آنها به ترتیب ۳.۹، ۴ و ۴.۷ ریشتر بوده است.

۱۲:۱۴ ۵ تیم ارزیاب زلزله به مسجدسلیمان اعزام شدند / ۲ منطقه متأثر شده‌اند

علی خدادادی گفت: این تیم‌ها به محل وقوع زلزله در این شهرستان اعزام شدند.

خدادادی افزود: جمعیت محل کانون زلزله پنج هزار و ۵۸۰ نفر است.

وی همچنین از آمادگی نیروهای این جمیعت برای کمک رسانی احتمالی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس ارزیابی نیروهای این جمعیت خسارت زلزله در هفتکل و ایذه گزارش نشده است.

گروه‌های ارزیاب و امدادی به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند و فرمانداری‌های مسجدسلیمان، هفتکل، ایذه، اندیکا و باغملک در وضعیت آماده باش هستند.

به گفته حاجی زاده، تاکنون دو پس لرزه سه و نیم ریشتری در منطقه گلگیر ثبت شده است.

۱۲:۱۰ خسارتی از زلزله در لرستان گزارش نشد / آماده‌باش تیم‌های هلال‌احمر

غلامرضا آقامیرزایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۷ ریشتری در استان خوزستان اظهار داشت: این زمین لرزه حوالی ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه پیش از ظهر امروز دوشنبه در «مسجد سلیمان» و در عمق ۱۷ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

وی با بیان اینکه این زلزله در شهرهای خرم آباد و پلدختر استان لرستان نیز احساس شده است، تصریح کرد: تاکنون خسارتی از این زمین لرزه در لرستان گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به اینکه در تماس با مجموعه مدیریت بحران خوزستان برای ارائه هرگونه کمک اعلام آمادگی شد، یادآور شد: به تیم‌های هلال احمر لرستان نیز اعلام ‬آماده باش شده تا در صورت نیاز اعزام شوند.

۱۲:۰۷ هنوز خسارتی از زلزله مسجدسلیمان مخابره نشده است / ۲ پس لرزه ثبت شد

کیامرث حاجی زاده در گفتگو با شبکه خبر از مردم استان خوزستان خواست آرامش خود را حفظ کنند و اگر خسارتی در منطقه محل زندگیشان حادث شده به فرمانداری‌ها اعلام کنند تا رسیدگی شود.

وی ادامه داد: گروه‌های ارزیاب و امدادی به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند و فرمانداری‌های مسجدسلیمان، هفتکل، ایذه، اندیکا و باغملک در وضعیت آماده باش هستند.

به گفته حاجی زاده، تاکنون دو پس لرزه سه و نیم ریشتری در منطقه گلگیر مسجدسیمان ثبت شده است.

۱۲:۰۶ اعزام تیم‌های ارزیاب امدادی به محل وقوع زلزله در خوزستان

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: ۵ تیم ارزیاب سازمان امداد و نجات هلال احمر شامل ۱۵ نفر برای ارزیابی زمین‌لرزه‌ای که ساعتی پیش در نزدیکی مسجد سلیمان استان خوزستان رخ داد اعزام شده‌اند.

یک کشته و 112 زخمی تاکنون/1000واحد مسکونی خسارت دید/اسکان اضطراری

مصطفی مرتضوی افزود: تا شعاع ١٥ کیلومتری مرکز این زمین‌لرزه، ٥٦ روستای دارای آبادی با جمعیت بالغ بر ٥٥٨٠ نفر وجود دارد و لرزش زمین در استان‌های بوشهر و لرستان هم احساس شده است.

وی ادامه داد: مرکز کنترل عملیات امداد و نجات فعال شده و علاوه بر پنج تیم ارزیاب که به منطقه اعزام شده‌اند، به طور پیوسته با استان خوزستان در تماس هستیم. منطقه روستایی بوده اما خوشبختانه تا کنون بر اساس گزارش‌های ما خسارتی در پی نداشته است. در حال ارتباط گیری با استان‌های همجوار هم هستیم و آن‌ها را نیز رصد می‌کنیم چرا که استان‌های همجوار هم لرزیده است.

۱۱:۴۸ مسجدسلیمان با زلزله ۵.۷ ریشتری لرزید

این زلزله در ۱۹ کیلومتری مسجد سلیمان (خوزستان)، ۲۹ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان) ،۳۷ کیلومتری ایذه (خوزستان) ،۱۰۴ کیلومتری اهواز و۱۳۴ کیلومتری شهرکرد حادث شده است.

شدت زمین لرزه به حدی بود که همه شهرهای استان خوستان و حتی استان‌های همدان، چهار محال و بختیاری و لرستان هم این زمین لرزه را احساس کردند.

۱۱:۴۱ شهرهای استان خوزستان به شدت لرزیدند

گزارش در حال تکمیل و به روز رسانی است...

کد خبر 4661097

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق