مجلس مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق‌ها را مغایر با قانون شناخت


مجلس مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق‌ها را مغایر با قانون شناخت

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس با اعلام این خبر که مجلس مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق‌ها را مغایر با قانون شناخت، گفت: دیدگاه ریاست مجلس منطبق بر آنچه دولت عمل کرده نیست.

مجلس مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق‌ها را مغایر با قانون شناخت

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: حمیدرضا حاجی بابایی با اعلام این خبر که مجلس مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق‌ها را مغایر با قانون شناخت، اظهار داشت: باتوجه به بررسی‌های به عمل آمده در مورد عملکرد دولت در خصوص افزایش حقوق‌ها بر اساس جز "ی" بند "الف" تبصره ۱۲؛ دیدگاه ریاست مجلس منطبق بر آنچه دولت عمل کرده نیست و آن را مغایر با قانون مجلس شناختند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان در تبیین موضوع گفت: بند ۱۵۸ که به بدون طرح در صحن علنی مجلس به صورت غیر قانونی به مصوبه مجلس افزوده شده است؛ موضوعیت ندارد و نمی‌تواند متن قانون را تغییر دهد

وی بیان داشت: مصوبه‌ای که دولت بر اساس آن عمل کرده است؛ منطبق بر بند "ی" نیست؛ لذا ریاست محترم مجلس؛ مصوبه دولت را؛ منطبق بر بند "ی" مصوبه مجلس تشخیص نداده و آن را لغو نمودند.

حاجی بابایی افزود: لاریجانی ضمن لغو مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق‌های سال ۹۸؛ دولت را موظف نموده است که؛ مصوبه جدیدی منطبق بر مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشستگان کشوری و لشکری ارائه نماید.

وی تاکید کرد: بنابراین منتظریم، تا اصلاح مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق‌ها بر اساس افزایش ۴۰۰ هزار تومان و تا ده درصد برای کلیه حقوق بگیران کشوری و لشکری در اسرع وقت به مجلس اعلام نمایند.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس افزود: علاوه برِ اصلاحیه مصوبه دولت در خصوص شاغلین؛ اعمال همسان سازی حقوق برای همه بازنشستگان کشوری و لشکری بر اساس عدالت مورد انتظار است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403