پیاده روی اربعین نباید رنگ و بوی دولتی بگیرد


پیاده روی اربعین نباید رنگ و بوی دولتی بگیرد

تبریز- ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین ویژگی پیاده روی اربعین حسینی مردمی بودن آن است و نباید این رویداد مذهبی رنگ و بوی دولتی بگیرد.

علیار راستگو روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به اینکه اربعین بزرگترین رخداد جهانی است و سال قبل حدود ۵۰ هزار نفر از آذربایجان شرقی در آن شرکت داشتند، گفت: خدماتی که آذربایجان شرقی در این رخداد ارائه می کند باید در شان استان باشد.

وی افزود: ترویج فرهنگ اربعین، ایجاد نظم و امنیت، رعایت سنت ها و ارزش های کشور مقصد، مردمی برگزار شدن، تسهیل و تسریع خدمات، هماهنگی و تقویت کار گروهی و پرهیز از بخشی نگری از جمله وظایف کمیته های ۱۴ گانه ستاد اربعین است.
راستگو خاطرنشان کرد: نقش دولت در این رخداد فقط تسهیل گری است و این خود مردم و خیران هستند که این مراسم را برگزار می کنند از این رو باید از ظرفیت مردم و خیران بیشترین بهره برده شود.
در این جلسه مصوب شد تا ۱۰ روز آینده کمیته های ۱۴ گانه ستاد اربعین استان برنامه های خود را ارائه کنند.
همچنین حاضران در این جلسه به کاستی ها و مسائل موجود در برگزاری اربعین سال قبل اشاره کردند و رفع این مسائل در مراسم امسال را خواستار شدند.
ضرورت فرهنگسازی و اطلاع رسانی به موقع در مورد سفر اربعین توسط رسانه ها به ویژه صداوسیما، لزوم مشخص شدن به موقع مبادی ورودی و خروجی، ضرورت افزایش خدمات اسکان و تغذیه و درمان و غیره با توجه به پیش بینی افزایش زائران به دلیل رایگان بودن ویزا، اتخاذ تمهیدات لازم برای فراهم کردن وسایل حمل و نقل کافی و با کیفیت برای برگشت زائران، لزوم افزایش تعداد باجه های ارزدهی در مرز، اتخاذ تمهیدات لازم برای ارائه خدمات پزشکی، هماهنگی با استان ایلام برای استفاده از امکانات این استان و تقویت موکبها از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

۳۰۷۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی