حضور جوانان ایرانی در مراسم سالگرد نسل کشی سربرنیتسا


حضور جوانان ایرانی در مراسم سالگرد نسل کشی سربرنیتسا

جوانان ایرانی همراه با بیش از پنج هزار نفر از راهپیمایان صلح مسیری 110 کیلومتری را سه روز با پای پیاده به یاد قربانیان سربرنیتسا طی می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از سارایوو، گروهی از جوانان ایرانی در مراسم بیست و چهارمین سالگرد نسل کشی سربرنیتسا در سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین شرکت کردند.
محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با جوانان ایرانی شرکت کننده در مراسم پیاده روی مارش میرا (پیاده روی صلح) گفت: روابط دو ملت ایران و بوسنی تاریخی طولانی دارد و جایگاه زبان و ادبیات فارسی در این کشور نمادی از این اشتراکات عمیق فرهنگی است.
حیدری افزود: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در زمان مظلومیت مردم مسلمان بوسنی با شجاعت و احساس مسئولیت به یاری همه جانبه آنان شتافتند و امروز نیز در دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و صلح و ثبات این سرزمین همچنان در کنار دولت و ملت بوسنی هرزگوین قرار دارند.
در ابتدای این دیدار گروه ایرانی حاضر در مراسم پیاده روی صلح با اهدای گل به یادمان شهدای ایرانی در بوسنی و هرزگوین ادای احترام کردند.
گروه ایرانی امروز همراه با بیش از پنج هزار نفر سایر راهپیمایان صلح از سراسر جهان حرکت خود را از شهر "نزوک" به سمت سربرنیتسا آغاز و مسیر 110 کیلومتری را سه روز با پای پیاده به یاد قربانیان سربرنیتسا طی خواهند نمود. در مراسم امسال بقایای اجساد 33 تن از قربانیان جدید تفحص شده بوسنی نیز روز یازدهم جولای در مزار شهدای پوتوچاری به خاک سپرده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟