در مورد انتقام جنسی بیشتر بدانید!


انتقام جنسی برای افراد مختلف تعریف‌های مختلفی دارد. اینکه انتقام جنسی برای شما چه معنی دارد، با انگیزه شما برای انجام دادن آن در ارتباط است


شفا آنلاین>سلامت>انتقام جنسی به برقراری رابطه جنسی جدید پس از جدایی از شریک جنسی قبلی، برای رهایی از فکر ها و خاطرات رابطه ی گذشته برقرار شود. در این مطلب شما را با انتقام جنسی و باید و نبایدهای آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

به گزارش شفا آنلاین، انتقام جنسی برای افراد مختلف تعریف‌های مختلفی دارد. اینکه انتقام جنسی برای شما چه معنی دارد، با انگیزه شما برای انجام دادن آن در ارتباط است. بعضی به دنبال یک جرقه می گردند تا از فکر کردن به رابطه قبلی خود رها شوند.

انتقام جنسی برای برخی از افراد مانند سکس خشن است
اگر قلب شما به وسیله کسی که به او اهمیت می دهید شکسته است، انتقام جنسی مانند سکس خشن، معمولاً برای خوار کردن و بدرفتاری انجام می شود. در مطالعه ای که بر روی 170 نفر از دانشجویان دوره کارشناسی که در رابطه خود دچار شکست شده بودند، صورت گرفت، مشخص شد که ۲۵ درصد آنها با انتقام جنسی موافق بودند.

انتقام جنسی برای عده ای مانند سکس خداحافظی است
بعضی برای نشان دادن اینکه شریک قبلی شان چه چیزی را از دست داده است، به انتقام جنسی روی می آورد. با این تفاوت که به جای شریک جنسی قبلی خود با فرد دیگری رابطه جنسی برقرار می کنند.

انتقام جنسی برای بعضی نوعی بازگشت دوباره به رابطه جنسی است

در پاسخ به این که چرا افراد این کار را انجام می دهند می توان گفت، که احساسات دلیل اصلی آن است. حتی فردی که کمتر انتقام جو است، بعد از یک جدایی سخت ممکن است به انتقام جنسی روی آورد. در زیر برخی از دلایلی که ممکن است وارد انتقام جنسی شود بیان شده است:

برای دوری از ناراحتی
فعالیتهای جنسی می تواند به شما برای دوری از ناراحتی ها و مشکلات، حتی به طور مقطعی، کمک کنند. دلیل این امر تولید اکسی توسین و هورمون عشق در بدن است.

برای سرکوب عصبانیت
بین خشم و انتقام جنسی، مرز باریکی وجود دارد. به عقیده روانشناسان عصبانیت معمولاً با افکار خصمانه و رفتارهای ناسازگار همراه است که در پاسخ به اقدامات ناخواسته فرد دیگری که معمولاً به او علاقه مندیم به وجود می آید.

عصبانیت معمولاً به دلیل احساس ناراحتی، ناامیدی، افسردگی(Depression)، مورد محبت قرار نگرفتن، ناخواسته بودن و آسیب به وجود می آید. رابطه جنسی ممکن است راهی باشد که شما برای دوری از عصبانیت انتخاب کنید، چون شاید در نظر خود فکر کنید که بهتر از خفه کردن کسی باشد.

برای بالا بردن عزت نفس
شواهدی وجود دارد که نشان می دهد سرکوب احساسات، احساس بی قراری و جدایی باعث از بین رفتن عزت نفس و خودباوری می شود. کم شدن اعتماد به نفس بعد از جدایی مسئله غیر معمولی نیست و ایجاد رابطه جنسی باعث می شود تا در خود احساس زیبایی و اعتماد به نفس داشته باشید.

برای احساس کنترل شرایط
شما ممکن است بعد از جدایی، احساس ناتوانی کنید. انتقام جنسی می تواند به شما در ایجاد احساس کنترل و تسلط بر شرایط کمک کند.

برای ادامه دادن
انتقام جنسی می تواند به شما کمک کند تا شروع تازه ای داشته باشید.

انتقام جنسی چه مزیت هایی دارد:

استفاده از رابطه جنسی به عنوان انتقام و شروع یک رابطه جدید، ممکن است برای شما خوب باشد و تاثیراتی باور نکردنی در شما به وجود بیاورد.

می تواند به شما اطمینان دهد که شما از لحاظ فیزیکی برای دیگران جذاب هستید.

به شما کمک می کند تا از شر احساسات و افکار منفی خلاص شوید.

دوپامین و سروتونین تولید شده در رابطه جنسی می‌تواند باعث کاهش استرس افسردگی و اضطراب شود.

افزایش اکسی توسین و اندورفین رها شده در ارگاسم به خواب بهتر شما کمک می‌کند.

باعث کاهش سردرد های ناشی از استرس(Stress) می شود.

رابطه جنسی با خوش احوالی و بهتر شدن خلق و خو ب رابطه مستقیم دارد.


آیا انتقام جنسی عوارض نگران کننده دارد؟
این رابطه برای همه مفید نیست اگرچه بعضی از افراد می توانند به راحتی از آن خارج شوند.

اگر با یکی از دوستانتان رابطه برقرار کنید، ممکن است باعث تیرگی رابطه شود.

اگر با شریک قبلی تان وارد رابطه شوید، ممکن است احساسات قدیمی را بیدار کند.

ممکن است باعث احساس گناه، شرمساری و پشیمانی شود.

اگر به منظور ناراحت کردن شریک قبلی خودتان این کار را می کنید، ضمانتی برای جوابگو بودن آن نیست.


بایدها و نبایدهای قابل توجه دررابطه ی انتقام جنسی

بایدهای رابطه ی انتقام جنسی

از محافظت کننده ها، مانند کاندوم استفاده کنید.

در طول رابطه خونسرد باشید و شریک قبلی خود را تصور نکنید، چون ممکن است نتیجه معکوس بدهد.

مطمئن شوید که رابطه قبلی شما کاملا تمام شده است و فقط یک دعوای ساده نبوده، چون در غیر این صورت ممکن است تمام راه های برگشت را از بین ببرد.

با خودتان روراست باشید.

از شریک خود برای ایجاد رابطه رضایت بگیرید. مهم نیست اگر شما بسیار هوسی شده اید یا مست کرده اید، رضایت شریک شما برای ایجاد رابطه مهم ترین چیز است.


نبایدهای رابطه انتقام جنسی

در مورد شریک قبلی خود صحبت نکنید. اگر شما می خواهید از کسی برای فراموشی شریک قبلی خود استفاده کنید لازم نیست آن را جار بزنید.

رابطه را در خانه خود انجام ندهید. به یک هتل یا به خانه شخص مقابل بروید.

در شبکه های اجتماعی درباره آن حرف نزنید چون ممکن است به گوش همکاران و یا کارمندانتان برسد.

با دوستان یا شریک جنسی قبلی خود وارد رابطه نشوید، چون ممکن است باعث تیره شدن روابط شما یا از سرگیری ناخواسته روابط قبلی شود.

با انتظارات غیرمنطقی وارد رابطه نشوید. جدایی مرحله دشواری از رابطه است پس انتظار نداشته باشید با رابطه جنسی تمام مشکلات آن را برطرف شود. اگر مشکل جدی دارید بهتر است از دیگران کمک و مشورت بخواهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز