جریمه 230 میلیون دلاری «بریتیش ایرویز» به دلیل سرقت اطلاعات مشتریان


جریمه 230 میلیون دلاری «بریتیش ایرویز» به دلیل سرقت اطلاعات مشتریان

اطلاعات شخصی و مالی هزاران مشتری «بریتیش ایرویز» در سال 2018، از وب‌سایت و اپلیکیشن این شرکت به سرقت رفته و این شرکت را در معرض جریمه 230 میلیون دلاری قرار داده است.

از اینستاگردی سایت طلا دیدن فرمایید. آخرین مدل ها و مصنوعات طلا و جواهر

خبرهایی منتشر شده که هکرها، اطلاعات شخصی و مالی هزاران مشتری «بریتیش ایرویز» را در سال 2018 از وب‌سایت و اپلیکیشن این شرکت به سرقت برده اند.

دفتر کمیسیونر اطلاعات انگلیس جریمه 183 میلیون پوندی (229 میلیون دلاری) برای بریتیش ایرویز بر اساس قانون حفاظت اطلاعات انگلیس اعمال کرده است.

الکس کروز، رئیس بریتیش ایرویز اعلام کرد این شرکت با این حکم اولیه غافلگیر و ناامید شده است.

کروز گفت: «بریتیش ایرویز به سرعت نسبت به سرقت اطلاعات مشتریان واکنش نشان داد. ما هیچ شواهدی مبنی بر فعالیت‌های کلاهبرداری در حساب‌های مرتبط با این سرقت نیافته‌ایم. ما از مشتریان خود برای هرگونه اسباب زحمت و آسیبی که این اتفاق سبب شده است، عذرخواهی می‌کنیم.»

ویلی واش، مدیر ارشد اجرایی IAG که مالک این شرکت است، گفت این ایرلاین درخواست بررسی مجدد این جریمه را خواهد داد؛ این جریمه احتمالا 1.5 درصد حجم معاملات بریتیش ایرویز در جهان است.

«ما قصد داریم برای دفاع شدید از موقعیت این ایرلاین، تمامی گام‌های مناسب را برداریم.»

این شرکت 16 روز پس از حملات هکری، پلیس را در جریان گذاشته است. بر اساس این گزارش، مجرمان، اطلاعات ادرس صورت‌حساب، آدرس ایمیل و اطلاعات کارت پرداخت مشتریان از جمله شماره کارت، تاریخ انقضا و برخی از CVV ها را به سرقت برده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !