میزان آسفالت راه‌های روستایی در بوکان بیشتر از میانگین استانی است


میزان آسفالت راه‌های روستایی در بوکان بیشتر از میانگین استانی است

مهاباد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی بوکان از راه آسفالت بیشتر از میانگین استانی است.

ابراهیم مبارک‌قدم روز دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش حوزه راه، شهرسازی و راهداری این شهرستان افزود: ۸۶ درصد جمعیت روستایی بوکان به راه آسفالته دسترسی دارند در حالی که میانگین استانی در این زمینه ۸۲ درصد است.

وی اضافه کرد: در چهار سال گذشته ۳۰ کیلومتر راه روستایی با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بوکان آسفالت شده که ۲۰ میلیارد ریال از این هزینه‌ها هنوز به پیمانکاران پرداخت نشده است.

مبارک‌قدم با بیان اینکه پیمانکاران حوزه راه روستایی با مشکلات مالی مواجه هستند، اظهار داشت: به همین دلیل پیمانکاران پروژه‌های راه‌سازی در بخش روستایی یا خلع ید شده اند یا به مرحله خاتمه قرارداد رسیده اند.

وی اظهار کرد: سال گذشته از کل اعتبارات راه‌های روستایی استان تنها ۱۹ درصد اختصاص پیدا کرد که آن میزان نیز صرف پرداخت طلب پیمانکاران بخش راه روستایی شد.

وی در خصوص تخصیص قیر رایگان برای بافت‌های فرسوده شهری نیز بیان کرد: سالانه برای بافت‌های فرسوده قیر رایگان اختصاص پیدا می‌کند ولی در سال جاری با وجود گذشت سه ماه از سال هنوز قیر اختصاص پیدا نکرده است.

مبارک‌قدم اظهار داشت: در بافت ناکارآمد شهری در بوکان در منطقه «امیرآباد» یک سالن ورزشی به بهره‌برداری رسیده و یک سالن چندمنظوره دیگر نیز در حال احداث است که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

شناسایی ۴۴ نقطه پرحادثه در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از مجموع ۴۴ نقطه پرحادثه شناسنامه‌دار در استان تاکنون ۳۵ نقطه پرتصادف به عنوان نقاط اولویت‌دار مورد مطالعه قرار گرفته که از این تعداد نیز ۹ نقطه برای اصلاح تصویب شده است.

ارسلان شکری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان جهت روان‌سازی و تردد منظم خودروها خط‌کشی شده است.

وی در خصوص راه‌های روستایی بوکان نیز گفت: می‌توان تمامی راه‌های روستایی این شهرستان که فاقد آسفالت است را با ادوات و دستگاه‌های موجود زیرسازی کرد اما به علت نبود اعتبارات و قیر نمی‌توان در حال حاضر اقدامی برای آسفالت آنها انجام داد.

شکری افزود: تلاش می‌شود که ۴۰ کیلومتر راه روستایی در بوکان زیرسازی شده و پل‌های یک متری و ۲ متری نیز احداث شود اما آسفالت راه‌ها باید از محل اعتبارات شهرستانی انجام بگیرد.

میزان آسفالت راه‌های روستایی در بوکان بیشتر از میانگین استانی است

۱۳ پروژه راه روستایی بوکان تعیین تکلیف شد

سرپرست فرمانداری بوکان نیز در این جلسه گفت: در ۲ سال گذشته مناقصه‌هایی که در حوزه راه روستایی برگزار شده، بدون شرکت کننده مانده است زیرا این پروژه‌ها برای پیمانکاران به صرفه نیست.

لقمان خسروپور افزود: در چنین شرایطی بهتر است پروژه‌های راه‌های روستایی در این شهرستان با ترک تشریفات به پیمانکارهای توانمند و دارای توانایی بالا واگذار شود تا بخشی از مشکلات راه روستایی این شهرستان حل شود.

وی از راه‌های روستایی به عنوان مسیر توسعه هر روستا یاد کرد و افزود: راه محور توسعه و پیشرفت جامعه است و تلاش در جهت ایجاد راه‌های دسترسی، تلاشی در جهت توسعه همه جانبه شهرستان‌ها و مناطق روستایی محسوب می‌شود.

خسروپور اضافه کرد: ۱۱ روستای نزدیک شهر بوکان با معضل افزایش جمعیت و حاشیه‌نشینی مواجه است که برای رفع مشکلات این بخش از روستاهای نزدیک شهر باید چاره اساسی اندیشیده شود.

میزان آسفالت راه‌های روستایی در بوکان بیشتر از میانگین استانی است

در پایان این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و سرپرست فرمانداری بوکان از طرح کنارگذر این شهرستان دیدن و از نحوه کارهای اجرای صورت گرفته بازدید کردند.

میزان آسفالت راه‌های روستایی در بوکان بیشتر از میانگین استانی است

شهرستان بوکان دومین شهر مهاجرپذیر کشور و نخستین شهر مهاجرپذیر آذربایجان‌غربی است که با ۲۵۱ هزار نفر جمعیت در ۲۲۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)