مدیرعامل منطقه آزاد کیش خواستار ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات آموزشی در این منطقه شد


مدیرعامل منطقه آزاد کیش خواستار ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات آموزشی  در این منطقه شد

کیش - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خواستار حمایت و همکاری وزارت آموزش پرورش برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات آموزشی و علمی در این منطقه آزاد شد.

به گزارش ایرنا، غلامحسین مظفری روز دوشنبه طی نشستی با سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش که با هدف هم افزایی در جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات آموزش و پرورش جزیره کیش در تهران برگزار شد، ظرفیتهای آموزشی جزیره کیش را از نظر فعالیت های سطوح مختلف آموزشی، علمی و پژوهشی اررشمند توصیف کرد و خواستار همکاری وزارت آموزش و پرورش در بهره برداری از این ظرفیتها با رویکرد منطقه ای و ملی شد.

وی همچنین ضمن اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد برای هرگونه همکاری با وزارت آموزش و پرورش و تبدیل این جزیره به کانون ارائه الگوها و طرحهای نوین آموزشی، علمی و پرورشی، تاکید کرد: وزارت آمورش و پرورش در دو بخش سخت افزاری از جمله ساخت و تجهیز کامل مدارس به امکانات آموزشی پیشرفته و بخش ارتقاء سطح کیفی خدمات آموزشی با بهره گیری از معلمان و اساتید مجرب و کار آزموده، زمینه تحقق اهداف سازمان منطقه آزاد کیش در مسیر ارتقاءکمی و کیفی خدمات آموزش و پرورش را تقویت کند.

وی با یادآوری این نکته که ارتقاء سطح آموزش و پرورش در این منطقه در اولویت برنامه های سازمان قرار دارد افزود: ارتقاء کمی و کیفی آموزش و پرورش در جزیره کیش، ضمن افزایش رضایتمندی و جلب اعتماد ساکنان این منطقه به سطح آموزش جزیره، سبب می شود که برای ساکنان، فعالان اقتصادی و سرمایه گذارانی که در جهت رونق و آبادانی کیش تلاش می کنند یک عامل تشویقی ایجاد شود تا از خدمات ارزشمند و فضای آموزشی استاندارد این جزیره برای فرزندانشان استفاده کنند.

غلامحسین مظفری با بیان اینکه تلاش می کنیم آموزش و پرورش به یکی از مزیت های زندگی در جزیره کیش تبدیل شود گفت: در راستای تعامل بیشتر و بررسی شرایط آموزش و پرورش کیش بزودی هیاتی از وزارت آموزش و پرورش، به کیش سفر خواهند کرد تا ضمن برگزاری جلسات متعدد با مسئولان آموزشی کیش، روند ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات آموزشی و علمی در این منطقه اجرایی شود.

روابط عمومی منطقه آزاد در خبری که در این زمینه منتشر کرد، با نقلی کوتاه از سرپرست وزارت آموزش و پرورش گزارش داد: در این نشست سید جواد حسینی با اشاره به سطح بسیار خوب آموزش عالی در جزیره کیش بر تبدیل این منطقه آزاد به الگوی کشوری اجرای طرح های نوین آموزشی، علمی–پژوهشی و پرورشی تاکید کرد.

جمعیت دانش آموزی جزیره کیش به بیش ۷ هزار نفر می‌رسد که این تعداد در ۱۱ دبستان و ۱۲ دبیرستان کیش مشغول تحصیل هستند، و حدود ۲۵ در صد کل جمعیت جزیره کیش راتشکیل می‌دهند.

کمبود کادر آموزشی، محدویت فضاهای آموزشی، فرسودگی مدارس و کلاسهای درس و کیفیت پایین سطح آموزش، و تنگناهای مالی معلمان از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش کیش محسوب می شود.

برخی کارشناسان و مسئولان امور آموزش و پرورش می گویند: پایین بودن سطح حقوق، مشکل تامین مسکن، بالابودن هزینه های زندگی در کیش، سنگینی نرخ خدمات حمل و نقل بویژه حمل و نقل هوایی از مهمترین موانع جذب معلمان مجرب در بخش آموزش و پرورش کیش است و همین امر موجب پایین بودن کیفیت آموزش در این جزیره است.

این کارشناسان معتقدند: سطح حقوقی کارکنان آموزش پرورش در منطقه آزاد کیش باید مطابق با قوانین مدارس خارج کشور باشد تا زمینه تحول در این بخش فراهم شود.

در این زمینه رئیس شورای شهر کیش وضعیت معیشت فرهنگیان این جزیره را ناگوار دانست و خواستار حل فوری مشکلات آنان و بخش آموزش و پرورش شد.

"عبد النبی" شرفی خرداد ماه گذشته در گفتگو با ایرنا افزود: گرچه اهمیت شغل معلمی را نمی‌توان با ارزشهای مادی مقایسه کرد اما متأسفانه این واقعیت را نیز نمی‌توان نادیده گرفت که فرهنگیان عزیز جزیره کیش سالهاست که در تأمین نیازهای اولیه زندگی خود بازمانده و با توجه به میانگین پرداخت حقوقشان این قشر عموماً زیر خط فقر به سر می‌بردند که این مسئله خود بزرگترین آسیب را در بخش آموزش و پرورش این جزیره وارد کرده است.
شرفی اضافه کرد: در حال حاضر هزینه‌های بالای اجاره مسکن و تأمین نیازهای اولیه؛ فرهنگیان و معلمان ساکن این جزیره به مراتب بیشتر از همکاران خود در سرزمین اصلی دست به گریبان مشکلات معیشتی هستند که متأسفانه این امر سبب شده که ناچار این عزیزان به سمت شغل دوم و سوم سوق داده شوند.

رئیس شورای شهر کیش همچنین به هزینه‌های بالای رفت و آمد هوایی فرهنگیان و کارمندان برخی ادارات محروم جزیره اشاره نمود و با استمداد از سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت آموزش و پرورش گفت: متأسفانه در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی جزیره و هزینه‌های بالای رفت و آمد هوایی که می‌تواند حقوق یک ماه یک خانواده فرهنگی را در بر گیرد و نیاز به تدبیری اساسی و جدی دارد
۱۳۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری