بازارچه مرزی «ساری‌سو» در مرز ایران و ترکیه بازگشایی شد


بازارچه مرزی «ساری‌سو» در مرز ایران و ترکیه بازگشایی شد

ارومیه- ایرنا- بازارچه مرزی «ساری‌سو - ماکو» با حضور استاندار آذربایجان غربی، والی استان آغری ترکیه و مقامات مرزی ایران و این کشور همسایه بازگشایی شد.

استاندار آذربایجان غربی روز دوشنبه در آیین بازگشایی این بازارچه مرزی اظهار داشت: فعالیت این بازارچه مرزی در توسعه تجارت و مراودات سیاسی و اقتصادی ۲ کشور تاثیر خواهد داشت و باید از این ظرفیت برای گسترش مناسبت‌های سیاسی نیز استفاده بهینه شود.

«محمدمهدی شهریاری» هدف از بازگشایی این بازارچه را تامین رفاه و معیشت مرزنشینان عنوان کرد و ادامه داد: هر قدر امکانات استان‌های مرزی و مردم مرزنشین از بعد اقتصادی فراهم و تقویت شود، امنیت نیز تضمین خواهد شد.

وی با اعلام آمادگی در خصوص تقویت روابط بین ۲ کشور و همچنین تقویت روابط بین اتباع در راستای سیاست‌های بین‌المللی کشورها، اظهار داشت: وظیفه مسئولان در ستان‌های مرزی حرکت در چارچوب سیاست‌های رهبران کشورهاست به گونه ای که از تمامی ظرفیت‌های استان و کشور در جهت پیشبرد هدف‌های کلی کشور بهره‌برداری شود.

استاندار آذربایجان‌غربی وجود ناامنی طی دوران گذشته در منطقه را عامل مهم در توسعه نیافتگی عنوان کرد و گفت: دشمنان مشترک دو کشور ایران و ترکیه رفاه، آسایش، توسعه یافتگی را با عمل به سیاست‌های آمریکا و اسرائیل از مردم منطقه گرفته اند.

وی بیان کرد: ایران هزینه‌های زیادی را در راستای ایجاد امنیت در مرزهای کشور با عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه با هدف تامین ثبات پایدار صرف کرده است.

بازارچه «ساری‌سو» در سال ۱۳۹۲ و به بهانه کارهای عمرانی از طرف ترکیه تعطیل شد؛ بازارچه مشترک مرزی ساری‌سوی - ماکو از جمله فعال‌ترین بازارچه‌های مرزی بین ایران و ترکیه بود که با تعطیلی آن ده‌ها نفر از مردم منطقه بیکار شدند.

ساری‌سوی در ماکو، صنم بولاغی در پلدشت، سرو در ارومیه، کیله در سردشت، تمرچین در پیرانشهر، ناویه خان در اشنویه و رازی در خوی بازارچه های مهم این استان را در مجاورت مرزهای ترکیه، عراق و جمهوری‌آذربایجان تشکیل می دهد.

۷۱۳۲/‏۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟