منطقه آزاد ماکو ظرفیت تبدیل شدن به هاب لجستیک منطقه را دارد


منطقه آزاد ماکو ظرفیت تبدیل شدن به هاب لجستیک منطقه را دارد

ارومیه- ایرنا- قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو با توجه به موقعیت استراتژیکی موجود، ظرفیت بی‌بدیلی برای تبدیل‌ شدن به هاب لجستیکی را دارد و رسیدن به این امر از اهداف این سازمان است.

علیرضا نصیری روز دوشنبه در همایش نخستین میز ملی لجستیک ایران که در ماکو در حال برگزاری است، افزود: تبدیل منطقه به قطب صادرات کشور از دیگر اهداف سازمان منطقه آزاد ماکو به شمار می رود.
وی ادامه داد: شکل‌دهی به مرکز تجارت و بازرگانی مدرن با تکیه بر امکانات منطقه آزاد، تسهیل حضور شرکت‌های تخصصی فعال در منطقه، تسهیل حضور سرمایه‌گذاران بین‌المللی در منطقه و توسعه زیرساخت‌های لجستیکی از جمله راه‌های ارتباطی از راهبردهای اساسی برای رسیدن به اهداف منطقه آزاد ماکو است.
وی بیان کرد: پایانه مرزی بازرگان که مرز فعال کشور و دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی است در فاصله یک کیلومتری شهر بازرگان و در محدوده شهرستان ماکو قرار دارد و به عنوان دروازه تجارت از نقش مهمی برخوردار است.
وی اظهار داشت: این منطقه با دسترسی به بنادر مرسین و ترابزون و اتصال به بازارهای اروپایی از طریق همین بنادر یکی از اقتصادی‌ترین گلوگاه‌های ارتباطی است.
قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو زمینه های همکاری با سرمایه‌گذاران را لجستیک، کشاورزی، معدن، گردشگری، صنعت و اقتصاد روستایی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد جهان است از حوزه عملکردی گسترده‌ای نیز برخوردار می باشد.
نصیری اظهار داشت: این منطقه در جریان تجارت یکهزار میلیارد دلاری واقع شده است و از این موقعیت می‌توان برای توسعه صنعت و لجستیک در کشور بهره برد.
نخستین میز ملی لجستیک ایران با حضور فعالان این بخش در کشور به مدت ۲ روز در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.
منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

۹۹۱۸/‏۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟