صدور اعتبارنامه برای 150 سمن جوانان/فعالیت 2500 سازمان مردم نهاد در کشور


 صدور اعتبارنامه برای 150 سمن جوانان/فعالیت 2500 سازمان مردم نهاد در کشور

سالک از وجود 2500 سازمان مردم نهاد دارای اعتبارنامه در وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال 150 اعتبارنامه برای سازمان های مردم نهاد صادر کردیم.

«سجاد سالک» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به صدور مجوز برای سازمان های مردم نهاد گفت: ما در سال 97 به طور میانگین هر ماه 50 مجوز برای سازمان های مردم نهاد صادر کردیم که در مجموع سال گذشته 602 مجوز در این حوزه صادر شده است.

مدیر کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه از ابتدای سال 98 نیز 150 اعتبارنامه برای سازمان های مردم نهاد صادر کردیم، تصریح کرد: با توجه با اینکه مجوزهای سازمان های مردم نهاد به دلیل اتمام اعتبارنامه 10 ساله خود و یا عدم تمدید اعتبارنامه بعد از 5 سال توسط خود افراد از محدویت زمانی برخوردار هستند لذا هر ساله علاوه بر تعداد مجوزهای صادر شده ،تعدادی از سازمان های مردم نهاد هم که برای 10 سال یا 5 سال قبل هستند از گردونه فعالیت خارج و کاهش می یابند.

وی از وجود 2500 سازمان مردم نهاد دارای اعتبارنامه در وزارت ورزش و جوانان خبر داد و تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد بیشتر در چهار حوزه های اجتماعی، فرهنگی، علمی و پژوهشی و اعتقادی و مذهبی فعالیت می کنند، بیشترین فعالیت و صدور مجوز هم در حوزه های اجتماعی است، چون به اعتقاد خود سازمان های مردم نهاد،محور فعالیت های آنها مسایل و آسیب های اجتماعی است ،کمترین مجوزها هم در حوزه های علمی، پژوهشی و مذهبی صادر می شود.

سالک اظهار کرد: طبق استانداردهای جهانی باید برای هر پنج هزار جوان یک سازمان مردم نهاد وجود داشته باشد که در کشور ما این طور نیست بر همین اساس تلاش می‌شود تعداد سمن‌ها در کشور تا سال ۱۴۰۰ به چهار هزار سمن افزایش یابد.

مدیر کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان از برگزاری کارگاه امداد و نجات درسطح ملی برای سمن‌ها خبر داد و افزود:امسال طرح اعتبار سنجی سمن‌ها با هدف افزایش کیفیت فعالیت آنها اجرا می شود، این طرح به صورت پایلوت در استان‌های قزوین و سمنان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بین ۷۰ تا ۸۰ سازمان های مردم نهاد موفق به دریافت شناسه شده‌اند، خاطر نشان کرد: صدور اولین شناسه سازمان‌های مردم نهاد ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد اما با این وجود روند صدور شناسه سمن‌های حوزه جوانان به کندی در حال انجام است و انتظار داریم این روند هرچه سریع‌تر ادامه پیدا کند.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس