اعتراف داماد ترامپ به شکست کنفرانس ضد فلسطینی در بحرین


اعتراف داماد ترامپ به شکست کنفرانس ضد فلسطینی در بحرین

شنر گفت: مسئولان فلسطینی با تحت فشار قرار دادن بازرگانان و شرکت کنندگان در کنفرانس منامه، موجب شدند که این کنفرانس شکست بخورد.

به گزارش جماران؛ "جرد کوشنر" داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه شب به صورت تلویحی اذعان کرد که گروه های مختلف فلسطینی، کنفرانس اقتصادی منامه بحرین را به شکست کشاندند.

کوشنر این سخنان را یکشنبه شب در گفت و گوی تلفنی با روزنامه نگاران صهیونیستی و عرب گفته است.

به گزارش تارنمای روزنامه صهیونیستی "هاآرتص"، کوشنر گفت: مسئولان فلسطینی با تحت فشار قرار دادن بازرگانان و شرکت کنندگان در کنفرانس منامه، موجب شدند که این کنفرانس شکست بخورد.

پیش از این "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که "معامله قرن" راه به جایی نخواهد برد و فلسطینی ها موجب ناکامی آن خواهند شد.

کوشنر گفت: شمار زیادی از بازرگانان و نمایندگان شرکت ها می خواستند در کنفرانس منامه حضور یابند، اما حمایت نشدند و این طرح اقتصادی بدون حضور رهبران فلسطینی تکمیل نخواهد شد.

نشست منامه روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۴ و ۵ تیرماه) با عنوان جعلی "صلح برای رونق اقتصادی" در بحرین برگزار شد.

داماد ترامپ اعلام کرد: مقرر شد که ۲۸ میلیارد دلار از مجموع ۵۰ میلیارد دلار در کرانه باختری و نوار غزه سرمایه گذاری شود، اما این سرمایه گذاری تا زمانی که رهبران فلسطینی موضع خود را تغییر ندهند، امکان پذیر نیست.

کوشنر گفت: نمایندگانی از چند کشور آفریقایی در کنفرانس منامه حضور داشتند و به ما اعلام کردند اگر فلسطینی ها علاقه ای به جذب سرمایه گذاری ندارند، از جذب این سرمایه گذاری اقتصادی و توجه آمریکا و سایر کشورهای جهان به قاره آفریقا استقبال می کنیم.

نشست بحرین با مشارکت چند کشور محدود عربی شامل مغرب، اردن، مصر، امارات و عربستان سعودی به علاوه میزبان و تحریم گروه های فلسطینی و با هدف اعلام عادی سازی روابط تل آویو و برخی از کشورهای عرب منطقه برگزار شد.

داماد ترامپ در پایان افزود: با وجود هجمه بی سابقه مقام های فلسطینی علیه آمریکا، اما همچنان درهای کاخ سفید برای (گفت و گو) با مردم فلسطین و رهبران آن باز است.

بسیاری از تحلیلگران، کنفرانس منامه را نقطه آغاز شکل گیری طرح ننگین «معامله قرن» ترامپ در خاورمیانه می دانند.

معامله قرن، طرحی آمریکایی است که در آن بیت المقدس و بخش‌های اشغالی از کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنها ساخته شده به رژیم اشغالگر واگذار و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینی مادری شأن کلاً منتفی خواهد شد.

این طرح همچنین شامل چشم‌پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود و تعیین منطقه "ابودیس" به عنوان پایتخت کشور فلسطین است، طرحی که با خشم بسیاری از گروه‌های فلسطینی، مردم کشورهای عربی و شخصیت‌های مختلف در جهان روبرو شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد