درختکاری،راهکاری مناسب برای مقابله با گرمایش زمین


درختکاری،راهکاری مناسب برای مقابله با گرمایش زمین

دانشمندان می گویند، برای مبارزه با گرمایش زمین تنها کافی است هر فرد یک درخت بکارد.

درختکاری،راهکاری مناسب برای مقابله با گرمایش زمین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، دانشمندان می گویند برای مبارزه با گرمایش زمین تنها کافی است هر فرد یک درخت بکارد. آنها جنگل زایی را به عنوان راهی ساده و موثر برای گرفتن گاز دی اکسید کربن و حفاظت از تنوع زیستی در زمین پیشنهاد می کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گروهی از دانشمندان موسسه فدرال فناوری زوریخ نقشه ای از مناطق زمین تهیه کرده اند که براساس پژوهش های آنها، احیای جنگل ها در این مناطق امکان پذیر است. به گفته این پژوهشگران، این امر به مقابله با گرمایش زمین که به خصوص ناشی از فعالیت انسانی است، کمک می کند.
براساس نتایج تحقیقات آنها که در مجله « ساینس » منتشر شده، تنها کافی است هر فرد یک درخت بکارد تا بتواند در این مبارزه با تغییرات اقلیمی نقش داشته باشد. براساس این محاسبات، در شرایط آب و هوایی کنونی در کره زمین، اگر فعالیت انسانی دخالتی در طبیعت نداشته باشد، حدود 4/4 هزار میلیارد (تریلیارد) هکتار پوشش جنگلی خواهیم داشت. با این حال، پژوهشگران می گویند می توان 900 میلیون هکتار جنگل در سراسر جهان مجددا ایجاد کرد.
به گفته این پژوهشگران، « با این کار میزان کربن به سطح اوایل دوره صنعتی شدن بازخواهد گشت. بنابراین با کاشتن درخت به صورت واقعی می توان تاثیری قابل توجه در زمینه مقابله با گرمایش زمین داشت. همچنین امکان حفاظت از زیستگاه بیش از 80 درصد تنوع زیستی روی زمین، مقابله با رانش زمین، حفظ آب در خاک یا حتی ایجاد موانعی علیه سونامی فراهم می شود ».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا