حال خوب محصولات استراتژیک با دهکده گیاهان‌دارویی خراسان‌جنوبی


حال خوب محصولات استراتژیک با دهکده گیاهان‌دارویی خراسان‌جنوبی

نماینده مردم سربیشه و نهبندان مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح دهکده گیاهان دارویی، گفت: از آنجا که یکی از پتانسیل‌های اصلی استان گیاهان دارویی است، این طرح کمک شایانی به افزایش بهره‌وری در سه محصول استراتژیک (عناب، زرشک و زعفران) می‌کند.

به گزارش ایسنا، نظرافضلی، امروز، 16 تیرماه، در دیدار با رییس و معاونان جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی نهادی موثر در تحولات فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه این نهاد در عملیاتی کردن ایده‌ها و تفکرات بسیار موفق عمل می‌کند، تصریح کرد: با توجه به همت این نهاد در حوزه‌های مختلف، نتایج فعالیت‌های آن در استان ملموس و ارزشمند است.

نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح دهکده گیاهان دارویی، افزود: از آنجا که یکی از پتانسیل‌های اصلی استان گیاهان دارویی است، این طرح کمک شایانی به افزایش بهره‌وری در سه محصول استراتژیک (عناب، زرشک و زعفران) می‌کند.

افضلی با اشاره به اینکه نتایج فعالیت‌های جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در استان ملموس است، تصریح کرد: این نهاد در تحولات پژوهشی، آموزشی و فرهنگی جامعه موثر است.

جلال الدین صادقی، رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز به معرفی فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی پرداخت.

وی ادامه داد: معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی متناسب با مأموریتی که جهاددانشگاهی کشور به آن واگذار کرد، به سه محور گیاهان دارویی استراتژیک « عناب، زرشک و زعفران»، آسیب‌های اجتماعی و مدیریت شهری و روستایی پرداخته و اقداماتی در این حوزه انجام داده است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان ‌ جنوبی با بیان اینکه در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت، آموزش‌های ضمن خدمت، آموزش عالی، مرکز آزمون و کالج زبان‌های خارجی جهاددانشگاهی را داریم، گفت: در حوزه فرهنگی خبرگزاری های ایسنا، ایکنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) ،سازمان دانشجویان، دفتر مطالعات فرهنگی و اجتماعی و فرهنگسرای ابن حسام فعالیت دارد.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی، استان کم بهره ‌ ای است که پروسه اقتصادی جمعیت روستایی آن وابسته به کشاورزی از جمله گیاهان دارویی است که جهاددانشگاهی در این زمینه مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی را راه اندازی کرد.

رییس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری همایش ملی عناب همزمان با 3 و 4 شهریورماه، یادآور شد: با برگزاری این همایش به دنبال معرفی محصول عناب به ایران و نشر فرهنگ استفاده از آن هستیم.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا