ثبت 77 تخلف زیست محیطی در قزوین


ثبت 77 تخلف زیست محیطی در قزوین

قزوین - ایرنا - آمارهای اداره کل محیط زیست قزوین نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تاکنون 77 مورد تخلف زیست محیطی در این استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این مدت ۸۰ متخلف نیز توسط ماموران یگان حفاظت دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

حسن پسندیده با بیان اینکه بیشترین تخلف زیست محیطی مربوط به آلودگی‌های محیط زیستی است، اظهار داشت: ۵۳ فقره تخلف مربوط به موضوعاتی از قبیل آلوده ساختن محیط طبیعی از طریق آلاینده ها و همچنین دفع غیربهداشتی پسماند است.

وی، تخلفات مربوط به حیات وحش و همچنین شکار غیر مجاز را نیز ۱۶ فقره عنوان کرد و گفت: پنج مورد شکار غیرمجاز پستانداران (بز کوهی، قوچ وحشی، گراز)، یک مورد شکار غیر مجاز پرندگان (چهار قطعه بلدرچین)، یک مورد صید غیرمجاز آبزیان (اردک ماهی)، پنج مورد شروع به شکار صید و چهار مورد خرید و فروش و زنده گیری حیوانات (نگهداری اجزای بدن بز کوهی، عقاب طلایی، مرال و قوچ) از عمده تخلفات در این حوزه بوده است.

پسندیده همچنین به کشف ۱۲ قبضه سلاح در این مدت اشاره کرد و گفت: طی این مدت ۶ قبضه سلاح غیرمجاز از نوع ساچمه زنی با کالیبر ۱۲، پنج قبضه سلاح مجاز شامل گلوله زنی و ساچمه زنی و همچنین یک قبضه سلاح جنگی توسط ماموران یگان حفاظت از شکارچیان غیرمجاز کشف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین تخریب (۱۷ فقره)، تعلیف غیرمجاز دام و آتش سوزی را از دیگر تخلفات زیست محیطی در این مدت عنوان کرد و از شهروندان خواست تا نسبت به حفظ محیط زیست کوشا باشند.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در باشگل تاکستان، الموت و طارم سفلی است.

۹۹۲۵*۳۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!