معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: ما با انباشت دانش‌آموزان در رشته علوم تجربی روبرو هستیم که اگر به درستی هدایت و کنترل نشود در آینده ما را با مشکلاتی جدی روبرو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، بهروز ندایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد برگزاری کنکور سراسری بودیم که به عینه مشاهده کردیم بیش از 60 درصد دانش‌آموزان در رشته علوم تجربی در این آزمون شرکت کرده بودند و کمتر از 8 درصد در رشته ریاضی – فیزیک حاضر بودند که این امر زنگ خطر را برای همه ما به صدا درآورده تا در هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های علوم انسانی، ریاضی – فیزیک و هنرستان‌ها بیش از این تلاش کرده و موثر عمل کنیم.

وی به پیگیری‌ها برای واگذاری ساختمانی به دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش جدید در این دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: با چند دانشگاه از جمله پیام نور رایزنی‌هایی انجام شده تا ساختمان خالی این دانشگاه در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد تا با پذیرشی که در سالتحصیلی پیش رو خواهند داشت مشکلی در تحصیل دانشجومعلمان به وجود نیاید.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل افزود: به هیچ وجه قرار نیست چند کلاس از یک مجموعه دانشگاهی به این امر اختصاص یابد بلکه مقرر شده ساختمان خالی و مستقل در اختیار دانشگاهیان باشد تا زمینه پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف فراهم آید.

ندایی به حل مشکلات مدارس غیردولتی براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ما پیگیر حل مشکل قطعی گاز در برخی از مدارس غیردولتی خواهیم بود که شرکت گاز مدعی شده باید کنتورهای آنها به کاربری آموزشی تغییر یافته تا امکان ادامه فعالیت آنها فراهم آید.

وی حمایت از مدارس غیردولتی را یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود در بهترین شرایط و مکان فعالیت مدارس غیردولتی و آموزشگاه‌های آزاد را شاهد باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل به حضور 70 هزار دانش‌آموز در 53 دوره آموزشی و مهارت‌آموزی در قالب طرح اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: اگر این برنامه به صورت دقیق اجرایی شود قطعا زمینه برای تربیت، تعالی و رشد و بالندگی نسل آینده با هزینه 135 میلیون تومان فراهم می‌آید.

ندایی موضوع آسیب‌های اجتماعی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در بحث اوقات فراغت باید زمینه آشنایی دانش‌آموزان با این آسیب‌ها و رفع دغدغه‌ها در این زمینه فراهم آید که قطعا با برنامه‌های آموزشی و فرهنگسازی در حوزه مدارس ابتدایی و راهنمایی می‌توانیم در موضوعات مختلف دانش‌آموزان را با آسیب‌ها و خطرات همچون اعتیاد، خشونت و تلفات ناشی از رانندگی نامناسب آگاه سازیم.

وی به آمادگی استان اردبیل برای برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان به میزبانی استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: در دو رشته فوتسال و والیبال مسابقات دانش‌آموزان کشور به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد که حضور یک هزار نفر در استان اردبیل از اول تا هفتم مردادماه در قالب این رویداد زمینه آشنایی بیشتر استان را در ابعاد مختلف برای این میهمانان فراهم خواهد کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بیان کرد: همین که از طریق اعتبارات ملی ما میزبانی مسابقات را عهده‌دار هستیم شرایط خوبی را برای تحولات اقتصادی استان و درآمدزایی بیشتر فراهم خواهد کرد که انتظار می‌رود با یک برنامه‌ریزی دقیق در برگزاری این مسابقات به شکل شایسته و آبرومند عمل کنیم.

ندایی همچنین ضرورت توجه شهرداری را در واگذاری استندها و بیلبوردها در تبلیغ مدارس غیردولتی و موسسات آموزشی یادآور شد و خاطرنشان کرد: ضرورت

دارد در بحث اوقات فراغت دانش‌آموزان به صورت عام از همه دانش‌آموازن ثبت‌نام انجام گیرد تا امکان استفاده دانش‌آموزان استان از پایگاه‌های تابستانی فراهم آید.