معرفی فیس‌لیفت اوپل آسترا با پیشرانه‌های پژو-سیتروئن


معرفی فیس‌لیفت اوپل آسترا با پیشرانه‌های پژو-سیتروئن

اوپل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ هاچ‌بک آسترا را برای مدل 2020 معرفی کرده است. البته تغییرات ظاهری این خودرو بسیار جزئی هستند تا جایی که حتی شاید در نگاه اول با نمونهٔ پیش از فیس‌لیفت یکسان به نظر برسد اما بااین‌حال تنها تغییراتی که می‌توان در ظاهر آسترا مدل 2020 تشخیص داد، سپر جلوی تجدیدنظر شده... The post معرفی فیس‌لیفت اوپل آسترا با پیشرانه‌های...

اوپل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ هاچ‌بک آسترا را برای مدل 2020 معرفی کرده است. البته تغییرات ظاهری این خودرو بسیار جزئی هستند تا جایی که حتی شاید در نگاه اول با نمونهٔ پیش از فیس‌لیفت یکسان به نظر برسد اما بااین‌حال تنها تغییراتی که می‌توان در ظاهر آسترا مدل 2020 تشخیص داد، سپر جلوی تجدیدنظر شده و رینگ‌های آلیاژی جدید است.

معرفی فیس‌لیفت اوپل آسترا با پیشرانه‌های پژو-سیتروئن

اما تغییرات بزرگ‌تر در زیر کاپوت آسترا صورت گرفته است یعنی جایی که پیشرانه‌های جدید پژو-سیتروئن جایگزین موتورهای جنرال موتورز شده‌اند. در بخش موتورهای بنزینی، برای آسترا یک واحد 1.2 لیتری سه سیلندر توربوشارژ از پژو-سیتروئن ارائه شده که در سه خروجی مختلف شامل 110 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور، 130 اسب بخار قدرت و 225 نیوتن متر گشتاور و 140 اسب بخار قدرت و 225 نیوتن متر گشتاور قابل انتخاب است. انتقال نیروی هر سه نسخهٔ این موتور به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی جدید ساخت پژو-سیتروئن صورت می‌گیرد. این موتور در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی 5.3 لیتر بنزین مصرف کرده و در هر کیلومتر 120 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

معرفی فیس‌لیفت اوپل آسترا با پیشرانه‌های پژو-سیتروئن

در بخش پیشرانه‌های دیزلی نیز برای آسترا مدل 2020 یک موتور 1.5 لیتری سه سیلندر جدید در نظر گرفته شده که با دو خروجی مختلف 105 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور و 122 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. انتقال نیروی نسخهٔ پایهٔ این موتور صرفاً توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما برای نسخهٔ قوی‌تر یک نمونهٔ نُه سرعتهٔ اتوماتیک هم قابل سفارش است که البته در این صورت گشتاور موتور به 285 نیوتن متر کاهش پیدا می‌کند. مصرف سوخت این موتور دیزلی در سیکل ترکیبی 4.4 لیتر در هر صد کیلومتر و تولید دی‌اکسید کربن آن 117 گرم در هر کیلومتر اعلام شده است.

معرفی فیس‌لیفت اوپل آسترا با پیشرانه‌های پژو-سیتروئن

به گفتهٔ اوپل، آسترا مدل 2020 با این پیشرانه‌های جدید و همین‌طور گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک جدید 19 درصد کارآمدتر از قبل شده است. البته بخشی از این کارآمدی به خاطر توسعهٔ خودرو در تونل باد است زیرا نسخهٔ هاچ‌بک آسترا با ضریب درگ 0.26، آئرودینامیک‌ترین خودرو در کلاس خودش است درحالی‌که نسخهٔ اسپرت تورر نیز با ضریب 0.25، آئرودینامیک‌ترین استیشن کامپکت دنیا محسوب می‌شود. برای بهبود جریان هوا و رسیدن به چنین آئرودینامیکی، جلوپنجره و ورودی هوای پایینی آسترا مدل 2020 به سیستم مسدودکننده مجهز شده که می‌تواند هرکدام را به‌صورت مجزا باز یا بسته کند. علاوه بر این، زیر خودرو نیز بهینه شده است.

معرفی فیس‌لیفت اوپل آسترا با پیشرانه‌های پژو-سیتروئن

آسترای جدید از لحاظ تکنولوژی و تجهیزات نیز پیشروی کلاس خود محسوب می‌شود زیرا آپشن‌هایی مثل شارژر بی‌سیم، سیستم صوتی سطح بالای Bose و گرم‌کن شیشهٔ جلو برای آن ارائه شده است. در بخش ایمنی نیز این هاچ‌بک آلمانی به یک دوربین جلوی دیجیتال جدید مجهز شده که توانایی تشخیص وسایل نقلیه، عابران پیاده و علائم ترافیکی را دارد. علاوه بر این، یک دوربین دید عقب قوی‌تر هم برای خودرو در نظر گرفته شده که با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید Multimedia Navi Pro کار می‌کند.

معرفی فیس‌لیفت اوپل آسترا با پیشرانه‌های پژو-سیتروئن

به گفتهٔ اوپل، این سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید هوشمندتر و سریع‌تر شده و از کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. این سیستم در سه نسخهٔ مختلف شامل Multimedia Radio، Multimedia Navi و Multimedia Navi Pro قابل انتخاب است که آخری به همراه یک صفحه‌نمایش لمسی هشت اینچی ارائه می‌شود. علاوه بر این، در آسترای فیس‌لیفت یک صفحه آمپر جدید با سرعت‌سنج دیجیتالی هم ارائه شده است.

معرفی فیس‌لیفت اوپل آسترا با پیشرانه‌های پژو-سیتروئن


[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی