هشدار موگادیشو به برخی کشورها درباره دخالت در امور داخلی سومالی


هشدار موگادیشو به برخی کشورها درباره دخالت در امور داخلی سومالی

شفقنا- وزیر خارجه سومالی درباره دخالت برخی کشورها در امور داخلی این کشور و نقض حاکمیت آن هشدار داد. هشدار موگادیشو به برخی کشورها درباره دخالت در امور داخلی سومالی به گزارش فارس، «احمد عیسی عوض» وزیر خارجه سومالی ضمن هشدار به برخی کشورها درباره دخالت در امور داخلی سومالی گفت که از جهانیان می‌خواهیم که مانع دخالت برخی کشورها […]

هشدار موگادیشو به برخی کشورها درباره دخالت در امور داخلی سومالی

شفقنا- وزیر خارجه سومالی درباره دخالت برخی کشورها در امور داخلی این کشور و نقض حاکمیت آن هشدار داد.
هشدار موگادیشو به برخی کشورها درباره دخالت در امور داخلی سومالی

به گزارش فارس، «احمد عیسی عوض» وزیر خارجه سومالی ضمن هشدار به برخی کشورها درباره دخالت در امور داخلی سومالی گفت که از جهانیان می‌خواهیم که مانع دخالت برخی کشورها در امور داخلی سومالی شوند.

عوض پس از دیدار با شماری از سفرای کشورهای خارجی در موگادیشو، افزود: «ما از جهانیان می‌خواهیم که در برابر دخالت برخی کشورها و کارشکنی‌های آن‌ها در سومالی اعم از اتخاذ تصمیمات یکجانبه و نقض حاکمیت سومالی، مانع ایجاد کنند».

وی اشاره کرد که «در دیدار با سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی این پیام را به آن‌ها دادیم که سومالی هرگز برقراری روابط با هیچ طرف سومالیایی بدون اطلاع دولت مرکزی را نمی‌پذیرد».

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه سومالی همچنین تصریح کرد که موگادیشو می‌داند مشکلات داخلی خود را چگونه حل کند و با همه گروه‌های سومالیایی برای دستیابی به راه‌حل دائمی تشکیل جلسه می‌دهد اما این امر زمانی محقق می‌شود که برخی کشورها از تفرقه‌افکنی در میان سومالیایی‌ها، دست بردارند.

دولت سومالی دو روز پیش با اشاره به اینکه جمهوری گینه روابط تنگاتنگی با جمهوری خودخوانده سومالی‌لند برقرار کرده، روابط دیپلماتیک خود با این کشور را قطع کرد.

تصمیم دولت سومالی برای قطع ارتباط با گینه پس از آن اتخاذ شد که گینه هفته گذشته میزبان «موسی بیحی عبدی» رئیس سومالی لند بود که بنا به دعوت رئیس‌جمهور گینه به این کشور سفر کرده بود.

جمهوری خودخوانده «سومالی لند» در سال ۱۹۹۱ از کشور سومالی جدا شد و پایتخت آن «هارگیسا» است اما هنوز هیچ کشوری، سومالی لند را به رسمیت نشناخته است. شهر بربرا یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر این اقلیم است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان