ایجاد ابزار فروش تعهدی سهام تا پایان سال


ایجاد ابزار فروش تعهدی سهام تا پایان سال

خبرگزاری آریا- معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه اندازی ابزار فروش تعهدی سهام تا پایان سال جاری در بازار سرمایه خبر داد.

ایجاد ابزار فروش تعهدی سهام تا پایان سال
خبرگزاری آریا- معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه اندازی ابزار فروش تعهدی سهام تا پایان سال جاری در بازار سرمایه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، شاپور محمدی افزود: تمامی تلاش ها در بازار سرمایه معطوف به معرفی ابزارهای مالی که به نقد شوندگی این بازار کمک کند.
وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه با تلاش تمامی ارکان بازار سرمایه ابزارهای مختلفی همانند اختیار خرید، اختیار فروش و قرارداد آتی سبد سهام در بازار معرفی شده است.
معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ابزار فروش تعهدی سهام نیز تا پایان سال راه اندازی و به جمع ابزارهای بازار سرمایه اضافه خواهد شد.
وی در ادامه افزود: بطورکلی دو سال و نیم پیش نمادهای که در بازار سرمایه بسته باقی مانده بودند نزدیک به 70 نماد بود.
محمدی اظهارداشت: خوشبختانه با اصلاحاتی که انجام شد تعداد نماد های بسته از 70 نماد به 10 تا 15 نماد کاهش یافت.
وی گفت: نقدینگی از این حیث که نمادها بسته باقی نمانند و معاملات روی نمادها انجام شود خوشبختانه اکنون در وضعیت مطلوبی است.
معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: ابزارهای اختیار خرید و فروش به علاقمندان فرصت های سرمایه گذاری با سود به نسبت قابل توجه کمک می کند در این بازار اختیار خرید و فروش معامله کنند.
وی اظهارداشت: این دو ابزار اجازه می دهد که افراد بتوانند خود را از نظر ریسک پوشش دهند بنابراین از این حیث اگر نگاه شود جذابیت بازار با این ابزارها افزایش یافته است.
محمدی گفت: خوشبختانه اکنون تعداد کسانی که اختیار خرید و فروش معامله می کنند نسبت به زمان راه اندازی این ابزارها خیلی بیشتر شده است.
وی افزود: ابزار قرارداد آتی سبد سهام نیزسال گذشته معرفی شد و هم اکنون در حال جذب کردن مخاطب است و بدون شک مورد توجه فعالان بازار قرار می گیرد چون همیشه مورد مطالبه بازار بوده است.
معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهارداشت: بطورکلی در طول سه سال گذشته 50 شرکت در بازار پایه فرابورس ایران درج یا در بورس تهران و فرا بورس در تابلوهای اصلی پذیرش شدند که در تنوع بخشی بیشتر بازار بسیار نقش آفرین بودند.
وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از 600 شرکت در دو بازار بورس و فرا بورس حضور دارند بنابراین کسانی که با سلایق مختلف سرمایه گذاری می خواهند در این بازارها سرمایه گذاری انجام دهند می توانند فرصت های خود را پیدا کنند.
محمدی در ادامه یادآورشد تمامی این تلاش ها کمک کرده سرجمع حجم معاملات در بورس و فراوبورس از متوسط روزی 500 تا 600 میلیارد تومان سه سال پیش اکنون به مرز دو هزار و 500 میلیارد تومان برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در