ورود گردشگر به میانکاله ممنوع شد


ورود گردشگر به میانکاله ممنوع شد

ساری-ایرنا- محیط زیست مازندران برای جلوگیری از آتش سوزی احتمالی و یافتن راهکاری برای ساماندهی زباله، ورود گردشگران و طبیعت گردان ها را به میانکاله به عنوان یکی از افزون بر 600 ذخیرگاه زیست کره جهان در ایران ممنوع کرد.

مدیر روابط عمومی محیط زیست مازندران با تأیید این خبر گفت: براساس تصمیم محیط زیست استان ورود گردشگران و طبیعت گردان‌ها تا اطلاع ثانوی برای بازدید تالاب بین المللی و پناهگاه حیات وحش میانکاله به عنوان یکی از ذخیره گاه‌های زیست کره جهان ممنوع است.
کامیار ولیپور عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دلیل این تصمیم محیط زیست را جلوگیری از آتش سوزی در این منطقه و مدیریت زباله‌ها و پسماندهای همراه گردشگران و طبیعت گردان‌ها بیان کرد.
وی افزود: سازمان متبوعش به دنبال یافتن راهکارهای مناسب برای فراهم کردن بستری برای بازدید گردشگران و طبیعت گردان‌ها از این ذخیره گاه است و در صورت تصمیم به بازگشایی مجدد اطلاع رسانی به موقع انجام می‌شود.
پناهگاه حیات وحش میانکاله که تالاب بین المللی نیز در آن قرار دارد حدود ۶۸ هزار هکتار وسعت دارد که ۲۴ هزار هکتار از این مساحت را جنگل‌های انار، تمشک وحشی و سازیل به عنوان پناهگاه پرندگان مهاجر برای تخمگذاری و تغذیه تشکیل می‌دهد که در ۲ سال اخیر حدود یک هزار هکتار از اراضی جنگلی در میانکاله به دلیل آنچه که خطای انسانی اعلام شده براثر اتش سوزی، سوخت.
تالاب بین المللی میانکاله سالانه پذیرای بیش از ۱۰۰ گونه از پرندگان مهاجر با جمعیت افزون بر یک میلیون بال است.
/‏/‏۱۸۹۹/‏۶۹۸۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!