طرح‌های جاری دستگاه‌های قم پروژه‌های اقتصاد مقاومتی محسوب نمی‌شود


طرح‌های جاری دستگاه‌های قم پروژه‌های اقتصاد مقاومتی محسوب نمی‌شود

قم-ایرنا- استاندار قم با بیان این که وجه مقاومتی بودن طرح‌های دستگاه‌ها باید به‌درستی تعریف شود گفت: مسئولان دستگاه‌های استانی نباید طرح هایی که وظیفه ذاتی و جاری آن‌هاست را به‌عنوان پروژه‌های اقتصادی معرفی کنند.

بهرام سرمست روز شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات استانداری قم افزود: تفاوت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در درجه نخست تاب‌آوری آن‌ها بوده که با پروژه‌های جاری دستگاه‌های استانی متفاوت است.

وی در ادامه با اشاره به ارائه گزارش عملکرد دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۸ گفت: از پیشنهادها و انتقادها در فرایند فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی استقبال می‌شود.

استاندار قم با اشاره به پروژه‌های متوقف‌شده اقتصاد مقاومتی استان عنوان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید در یک جلسه اختصاصی این مساله را بررسی و دلایل توقف آن‌ها را با دلیل و سند ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های استانی باید به‌صورت فصلی از روند پیشرفت فیزیکی ۳۴ پروژه اقتصاد مقاومتی گزارش عملکرد ارائه کنند، افزود: با کم کاری و توجیهات دستگاه‌های استانی در این رابطه به‌شدت برخورد خواهد شد.

سرمست با انتقاد از وضعیت رهاشده برخی از طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه نیروگاه‌ها خورشیدی اظهار کرد: در واگذاری اراضی برای سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های خورشیدی در برخی مواد هیچ‌گونه اقدام عملی صورت نگرفته و اراضی، بلاتکلیف رهاشده است.

وی اضافه کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران جدید نیروگاه‌های خورشیدی در اولویت اقدامات استان است و باید موانع سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه‌های خورشیدی مشخص و رفع شود.

استاندار قم در ادامه اظهار کرد: در ضرورت شهر هوشمند جای هیچ‌گونه شبهه‌ای نبوده و شهرداری باید به سمت الکترونیکی شدن قدم بردارد، برای هوشمند سازی باید زیرساخت‌های فنی و الزامات فرهنگی و اجتماعی تامین شود.

سرمست اضافه کرد: توضیحات مدیران شهرداری قم در رابطه با پیشرفت و وضعیت کلی هوشمند سازی اقناع‌کننده نبوده و باید از روند اجرای این سیاست کلان و راهبردی اطلاعات کافی از نظر فرایندها احصا شود.

وی همچنین اظهار کرد: مدیران استانی موظف هستند تا از بیان مطالب غیر کارشناسی شده در جلسات رسمی استان خودداری کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: همچنین باید دلایل پروژه‌های حذف‌شده و انتقالی اقتصاد مقاومتی استان به نحو کارشناسی شده ارائه شود.

سرمست عنوان کرد: برای اتصال راه‌آهن به شهرک‌های صنعتی، گمرک و سیلوی استان باید جلسه ای مجزای تشکیل و جمع‌بندی کارشناسی شده‌ای برای آن‌ها لحاظ شود.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج