بنیاد مسکن: تامین اعتبار ساخت 102 هزار خانه برای سیل زدگان


تابش گفت: تاکنون 18 هزار میلیارد ریال از این اعتبار در مرحله نخست به بانک‌های عامل برای پرداخت به سیل زدگان ابلاغ شد و کماکان انعقاد قرارداد با سیل‌زدگان برای پرداخت این تسهیلات ادامه دارد.

پول‌نیوز - تاکنون اعتبار ساخت ۱۰۲ هزار واحد مسکونی سیل‌زدگان در ۲۱ استان کشور از سوی دولت تامین شده است.

علیرضا تابش میزان اعتبار اختصاصی دولت برای این واحد‌های مسکونی را حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی افزود: تاکنون ۱۸ هزار میلیارد ریال از این اعتبار در مرحله نخست به بانک‌های عامل برای پرداخت به سیل زدگان ابلاغ شد و کماکان انعقاد قرارداد با سیل‌زدگان برای پرداخت این تسهیلات ادامه دارد.

بنیاد مسکن: تامین اعتبار ساخت 102 هزار خانه برای سیل زدگان

تابش پیش‌بینی کرد که در صورت ادامه روند انعقاد قرارداد‌ها حداکثر تا پایان تیرماه امسال انعقاد قرارداد با همه سیل‌زدگان خسارت دیده انجام شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در مرحله نخست اعتبار سنجی برای ۷۰ هزار واحد مسکونی تخریبی و مرمتی و ۴۲ هزار واحد معیشتی انجام شده بود که اعتبارش نیز از سوی دولت تأمین شده است و برای بقیه هم مشکلی در پرداخت اعتبار وجود ندارد.

وی واحد‌های مسکونی تخریبی ناشی از سیل را ۳۰ هزار واحد اعلام کرد. کمتر از یک هزار از این واحد‌ها مربوط به استان مازندران است.

پرداخت یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور همچنین گفت: برای کمک به سیل زدگان تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از سوی دولت تأمین و به خسارت دیدگان پرداخت شد و سایر سیل زدگان نیز این تسهیلات بلاعوض را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: علاوه بر این، حدود ۵۰ هزار تن فولاد نیز از سوی بنیاد مسکن خریداری و در اختیار سیل زدگان قرار می‌گیرد و حمل این بار‌ها نیز به وسیله ماشین آلات این نهاد تا مناطق سیل زده انجام خواهد شد.

به گفته تابش، واحد‌های سیمان بنیاد مستضعفان همه سیمان مناطق سیل زده سراسر کشور را به طور رایگان تأمین می‌کنند و حمل نیز به صورت رایگان از سوی بنیاد مسکن انجام خواهد شد.

وی گفت: با همدلی که در سراسر کشور برای بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده ایجاد شد؛ به نظر می‌رسد که مرمت واحد‌های خسارت دیده که در مرحله اول حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی بود تا پایا ن مرداد ماه پایان یابد و ۳۰ هزار واحد مسکونی احداثی نیز تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

وی از سیل‌زدگانی که تاکنون برای انعقاد قرارداد جهت مرمت و نوسازی واحد‌های خسارت دیده خود اقدام نکردند خواست تا هر چه سریع‌تر نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.

بر اساس آمار، سیل سال جاری به حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکونی خسارت زد که ۶ هزار و ۸۰۰ واحد آن در مازندران بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی