فعالیت 17.000 کشاورز کردستانی در حوزه کشت توت‌فرنگی


فعالیت 17.000 کشاورز کردستانی در حوزه کشت توت‌فرنگی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج گفت: 17 هزار بهره بردار و 13 هزار خانوار در کردستان از طریق کشت توت فرنگی امرار معاش می‌کنند.

دادور سهرابی در گفتگو با خبرآنلاین اظهار داشت: استان کردستان دارای سه هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت توت فرنگی است که به طور میانگین سالانه ۴۶ هزار تن توت فرنگی در این استان تولید می‌شود.

وی افزود: استان کردستان رتبه اول تولید توت فرنگی را در کشور داراست و شهر سنندج نیز با تولید یک هزار و ۸۰۰ تُن توت فرنگی بیشترین میزان تولید این میوه را در استان به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج عنوان کرد: ۱۷ هزار بهره بردار و ۱۳ هزار خانوار در استان از طریق کشت توت فرنگی امرار معاش می‌کنند.

وی متوسط سطح زیر کشت هر بهره بردار را ۲ هزارمترمربع( ۲ دهم هکتار)، عنوان کرد و گفت: میانگین تولید توت فرنگی در هر هکتار ۱۴ الی ۱۵ هکتار است که با رعایت اصول فنی و مهندسی می‌توان به ۶۰ تُن در هکتار افزایش داد.

سهرابی ذکر کرد: جهاد کشاورزی اقدامات خوبی را در راستای حمایت از توت فرنگی کاران انجام داده است که وارد کردن ارقام جدید همچون سابرینا، پاروس، کاماروسا، سیلول و کویین الیزا با هدف مقاومت بالا در مقابل بیماری‌ها و فسادپذیری صورت گرفته است.

۴۶

کد خبر 1276885

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟