با راه های خانگی برای درخشان شدن پوست آشنایی دارید؟ بزرگترین اندام بدن پوست می باشد، بنابراین باید مراقب آن باشید. پوست درخشان نشانه دهنده سلامتی می باشد. پوست خشن و خشک، در عوض نشان دهنده کمی مشکل در سلامتی است. در ادامه این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به تعدادی از تغییرات زندگی که می توانند تاثیر مثبتی بر سلامتی و زیبایی پوست بگذارند اشاره خواهیم کرد همچنین راه های خانگی برای درخشان شدن پوست را آموزش خواهیم داد.

درخشان شدن پوست با روش های خانگی

درخشان شدن پوست با روغن نارگیل خالص:

روغن نارگیل خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد اما، استفاده از روغن نارگیل برای هر نوع پوستی مناسب نیست. اگر به نارگیل حساسیت دارید از روغن نارگیل استفاده نکنید.

اگر روغن نارگیل برای شما هیچ تحریک و التهابی ایجاد نکرد، یک راه خوب برای لطافت پوست است. می توانید از روغن نارگیل برای موارد زیر استفاده کنید:

تمیز کردن آرایش آرامش پوست کمک به تولید پوست های تازه

روغن نارگیل دارای رطوبت خوبی است. مقدار کمی از روغن نارگیل را روی پوست خود بمالید. چند دقیقه به آن مهلت بدهید و سپس با شوینده ملایم آن را بشویید.

تقویت و درخشان شدن پوست با آلوورا

آلوورا دارای خواص درمانی است و به رشد سلول های جدید کمک می کند. دارای رطوبت کافی است بدون این که روزنه های پوست را مسدود کند. قبل از این که هر روز صورت خود را بشویید از آلوورا استفاده کنید زیرا باعث شادابی و درخشش پوست تان خواهد شد.

ممکن است که نسبت به آلوورا حساسیت داشته باشید، ابتدا کمی از آن را روی بازوی خود امتحان کنید اگر به مدت 24 ساعت واکنشی مشاهده نکردید می توانید از آن بر روی پوست صورت خود استفاده کنید.

درخشان شدن پوست با استفاده از مرطوب کننده بعد از شستن صورت

از محصولاتی که در آن ها از مرطوب کننده ها، آنتی اکسیدان ها استفاده شده است مصرف کنید محصولاتی که موجب درخشان شدن پوست می شوند. وقتی که احساس می کنید پوستتان خشک شده است درمان آن را متوقف نکنید و مصرف مرطوب کننده را به دلیل این که پوست صورت تان را چرب می کند قطع نکنید.

بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده ها بعد از حمام زمانی که هنوز پوستتان مرطوب است می باشد. این کار موجب می شود که روطوبت روی پوستتان به دام بیفتد و پوست را نرم و لطیف تر کند.

درخشان شدن پوست با روش های خانگی

درخشان شدن پوست با استفاده از ضد آفتاب روزانه

از ضد آفتاب با SPF 15 استفاده کنید تا از ابتلا به سرطان جلوگیری شود. با جلوگیری از برخورد اشعه فرا بفش یا UV به پوست بدن از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری کنید.

از محصولاتی استفاده کنید که حاوی ضد آفتاب می باشند. به صورت روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید حتی اگر آسمان ابری است و سرتا سر آن را ابر پوشانده است.

از شوینده روزانه ای استفاده کنید که مناسب شما است

اگر تمایل به شستن زیاد پوست خود برای مرطوب کردن ندارید و نمی خواهید که روزنه ها را به تولید زیاد چربی اضافی تشویق کنید از یک شوینده مناسب استفاده کنید. بعد از تعرق، صبح ها و شب ها قبل از خواب صورت خود را با شوینده مناسب بشویید.

از سیگار کشیدن و قرار گرفتن در محیط افراد سیگاری خودداری کنید

وقتی که در معرض دود سیگار قرار می گیرید پوست خود را با یک لایه مواد شیمیایی می پوشانید. این ترکیبات موجب ایجاد چین و چروک در پوست می شوند.

درخشان شدن پوست با نوشیدن آب زیاد

پوست شما از سلول هایی تشکیل شده است که برای عملکرد بهتر به آب نیاز دارند. ارتباط بین سلامت پوست و میزان نوشیدن آب هنوز به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است. اما تحقیقات نشان داده اند که ارتباط بسیار نزدیکی بین نوشیدن آب سلامت پوست وجود دارد. روزانه 8 لیوان آب بنوشید.

درخشان شدن پوست با روش های خانگی

درخشان شدن پوست با مصرف مواد مغذی

داشتن رژیم غذایی که حاوی مواد مغذی از جمله میوه ها و سبزیجات می باشد به بدن ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها را وارد می کند که تمام این مواد برای سلامت پوست مفید هستند. خوردن چربی های سالم مثل روغن ماهی و خودداری از خوردن غذاهای فرآوری شده ارتباط بسیار نزدیکی با سلامت پوست خواهد داشت.

مصرف پروبیوتیک ها

مکمل های پروبیوتیک ممکن است:

سیستم ایمنی را تقویت می کنند. هضم را بهبود می بخشند. التهاب و نفخ را کاهش می دهند.

طبق تحقیقات پروبیوتیک های به سلامت مو و درخشش پوست کمک می کند.

کوتاه کردن زمان حمام

بخار و گرما روزنه های پوست را باز می کنند و به خارج شدن سموم به بدن کمک می کنند اما ریختن آب داغ بر روی پوست بدن برای مدتی موجب از بین بردن چربی پوست می شود و در نتیجه پوست خشک و خشن خواهد شد. هنگام حمام رفتن از آب داغ استفاده نکیند و آن را ولرم رو به سرد تنظیم کنید. با این کار چرخش خون در بدن را بهبود می بخشید.