ولایتی: خروج ایران از برجام بستگی به اقدام اروپایی‌ها دارد


مشاور رهبر ایران اظهار داشت که هر اندازه که اروپایی‌ها برجام را نقض کنند ما هم واکنش نشان خواهیم داد

علی اکبر ولایتی مشاور آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران امروز جمعه در گفتگویی به بررسی اقدامات متقابل کشورش در قبال نقض برجام پرداخته و اظهارداشت: «تهران تاکنون به تعهدات خود در قبال توافق‌نامه هسته‌ای پایبند بوده و هر اندازه که اروپا برجام را نقض کند ما هم واکنش نشان خواهیم داد.این بستگی به رفتار و اقدام اروپایی‌ها دارد».

وی در مصاحبه اختصاپصی با ایگاه اطلاع‌رسانی رهبر ایران «KHAMENEI.IR»، تصریح کرده است: «تعهد طرف ایرانی محدود کردن موقت فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای است. برای یک مدت مشخص و طرف مقابل در ازای این متعهد شده که تسهیلات لازم برای مبادلات تجاری و پولی ما را به صورت طبیعی فراهم کند و محدودیت‌های قبلی را بردارد. آنها تعهد کردند که موانع مبادلات تجاری و فعالیت های اقتصادی و پولی ما را بردارند که نکردند و بلکه سخت‌تر از قبل هم شد.

ولایتی با اشاره به «خواسته‌های اروپایی درباره لزوم عدم حضور ایران در کشورهای منطقه» تاکید کرد: «آمریکا و تاحدودی اروپایی‌ها روی این خواسته‌ تکیه کرده‌اند که ما برای دفاع از خودمان منتظر باشیم که اروپایی‌ها چه نسخه‌ای صادر می‌کنند تا ما سیستم دفاعی خودمان را مطابق همان پیش ببریم و یا مثلا برای حضور ما در منطقه و همکاری با کشورهای همسایه و منطقه‌ برای ما تکلیف تعیین کنند. ‌آن‌ها معتقدند و در این زمینه تبلیغات بسیاری می‌کنند که ایران نباید در منطقه حضور جدی داشته باشد. این‌ها خواسته‌هایی کاملا غیر قانونی، نامشروع و غیر قابل قبول است».

وی افزوده است: اگر ما بخواهیم جمع‌بندی کنیم، از رابطه‌ ما و مجموعه‌ 1+5 البته اگر روسیه و چین را مستثنی کنیم، بقیه نه‌تنها به تعهد خودشان عمل نکرده‌اند، بلکه مقدار زیادی هم توقعاتشان را بالا برده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش