فردا جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج برگزار می‌شود


فردا جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج برگزار می‌شود

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی خبر داد.

‌محمود باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: پنجمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین با عنوان کوچ، از ۱۶ تا ۲۰ تیرماه امسال به مدت پنج روز در پارک ولایت یاسوج برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی آداب و رسوم، سبک زندگی عشایری و آشنا شدن مردم با فرهنگ اقوام و طوایف مختلف عشایر کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این جشنواره که با برنامه‌های مختلف و تنوع محلی و سنتی عشایری همراه است با حضور ۱۸ استان عشایر‌نشین کشور برگزار می‌شود.

باقری تصریح کرد: جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین عصر فردا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در پارک ولایت یاسوج با حضور مسئولان کشوری از جمله رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال ۸۵ با حضور ۱۵ استان، سال ۸۹ با حضور ۱۴ استان، سال ۹۵ با حضور ۱۶ استان و سال ۹۷ با حضور ۲۰ استان در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: نمایش نوع سرپناه‌های عشایری، موسیقی و شاهنامه‌خوانی ادبیات بومی و فولکلور، پخت غذاهای محلی و نمایش صنایع دستی از جمله برنامه‌های این جشنواره است. همچنین صنایع دستی، سوغات و فرآورده‌های دامی عشایر نیز در این جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی