زیبا شدن جنین با این خوراکی ها


زیبا شدن جنین با این خوراکی ها

ماه اول بارداریمه و دموی مزاجم؛ چه غذاهایی بخورم که فرزندم زیبا و باهوش بشه؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: ماه اول بارداریمه و دموی مزاجم؛ چه غذاهایی بخورم که فرزندم زیبا و باهوش بشه؟

پاسخ سمیه عقیقی، محقق طب سنتی:
از نظر طب سنتی، خوردن مویز، بادام پوست کنده و به می تواند به زیبا شدن جنین کمک کند، اما برای داشتن رژیم مناسب در این زمینه بهتر است که حتما به متخصص طب سنتی مراجعه کنید.

مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
همه مادران در دوران بارداری به فکر سلامت خود و فرزندشان هستند و می خواهند که فرزندی سالم و زیبا به دنیا آورند. در این مطلب مواد غذایی و ویتامین های مفید برای مادر باردار و فرزند آنها معرفی شده است که مادران باردار می­توانند از آن­ها تغذیه نموده و نوزاد زیبا و سالمی به دنیا بیاورند.

چه کار کنیم تا جنین زیبا شود؟
ابتدا کبد خود را تصفیه کنید. یعنی در واقع اول باید خودتان خوشرنگ شوید. اگر کبد خود را از سموم پاک کنید هم پوست خودتان شفاف و خوشرنگ می شود هم پوست جنین.

زیبا شدن جنین با این خوراکی ها
چه چیزهایی برای کبد خوب است؟
عرق کاسنی اصل، اگر پیدا نکردید می توانید ریشه کاسنی را بگیرید بجوشانید با عسل مرغوب مخلوط کنید و هر روز 2 الی 3 لیوان نوش جان کنید.

چه عواملی در رنگ مو، پوست و چشم نوزاد اثر دارد؟
بسیاری از صفات جسمی و روحی کودک وراثتی می باشد اما استفاده بعضی از میوه ها، سبزی ها و غذاها می تواند در بعضی از صفات کودک اثر گذارد.
رنگ پوست نوزاد، بهترین معرف کبد و غدد داخلی مادر است.
بنابراین برای این که فرزندانتان رنگ و روی خوبی داشته باشد و کبدش هم سلامت باشد در هنگام آبستنی به سراغ دوستان کبد بروید بهترین دوست کبد، روغن زیتون است. غیر از روغن زیتون، روغن ماهی، کره، روغنهای نباتی، خیار، کاهو، کاسنی، هویج، زرشک، عناب و نعنای دم کرده برای خوش آب و رنگ شدن نوزاد فوق العاده موثر است.
خوردن میوه و سبزی هایی که ویتامین ث دارند در رنگ طفل موثر است و آنان را زیبا می کند.

رنگ خفه و تیره جنین
خوردن غذاهای مانده و فاسد، مخصوصا گوشتی که تولید مسمومیت می نماید، رنگ نوزاد را تیره و مایل به زرد می کند.
پر خوری و علاقه به خوردن غذاهای یکنواخت رنگ کودک را تیره و خفه و مایل به زردی می نماید.
استنشاق دود زغال، سیگار کشیدن و حتی در اتاقهای پر جمعیت نیز در تیرگی رنگ نوزاد دخالت دارد.

مصرف ویتامین‌های بارداری و زیبایی جنین
یکی از مهمترین چیز‌هایی که مادران باید قبل از بارداری رعایت کنند، مصرف ویتامین‌های بارداری طبق دستور پزشک است. ستون فقرات جنین در ماه‌های بین ۴ تا ۵ بارداری شکل می‌گیرد، از این رو مصرف اسید فولیک در این دوران می‌تواند تفاوت‌های عمده‌ای در شکل گیری جنین ایجاد کند و به بیان دیگر روی ظاهر و رشد جنین موثر است.
همچنین، مصرف منظم این مکمل غذایی، تاثیر چشمگیری بر پوست و موهای جنین داخل رحم مادر خواهد داشت.

میوه و سبزیجات تازه و زیبایی جنین
اگر مادر در دوران بارداری میوه و سبزیجات تازه مصرف کند، علاوه بر این که سلامت خودش را تضمین می کند در زیبایی و سلامت جنین هم تاثیر زیادی دارد. خوردن پرتقال، نارگیل، گلابی، انار، به و سیب و مصرف سبزیجات تازه به مادران باردار بسیار توصیه می شود.
- پرتقال سرشار از ویتامین C، فولیک اسید و دیگر مواد ضروری برای بدن انسان است. به طور کلی خوردن میوه هایی که ویتامین ث دارند باعث روشن شدن رنگ پوست نوزاد می شود.
- نارگیل ضعف بدن مادر را جبران و نوزاد را قوی و سالم می کند.
- حتی الامکان هر روز صبح ناشتا یکی از میوه های گلابی، به، انار شیرین، سیب درختی را میل کنید که در طب سنتی این میوه ها برای داشتن فرزند زیبا توصیه شده است.
- همچنین اگر اگر زن باردار خربزه بخورد فرزند خوشرو و خوش خلق میشود.
- شلغم به علت دارا بودن خواص زیاد به زنان باردار و شیرده توصیه میشود و خوردن شربت آن در بارداری باعث رشد کودک آسانی دندان درآوردن، استحکام استخوان، زود به راه افتادن، زود حرف زدن و مقاومت در برابر بیماریها می شود.
برای تهیه شربت شلغم وسط یک شلغم را گود کرده و از عسل پر کنید و بگذارید آب بیاندازد این مرهم سینه است.

مصرف شیر و زیبایی جنین
مصرف شیر کم چرب پاستوریزه انتخاب عالی برای زنان باردار است. شیر حاوی مقادیر زیادی کلسیم، پروتئین و ویتامین D است و باعث رشد استخوان ها می شود. در کنار این فواید شیر باعث بهبود رنگ و روی نوزاد می شود.

مصرف آجیل و زیبایی جنین
مصرف آجیل در دوران بارداری به مادران توصیه می‌شود. در واقع این ماده غذایی نه تنها برای پوست مادر، که برای پوست نوزاد هم مفید است و علاوه بر زیبایی ظاهری، بر سلامت جسمی نیز موثر می‌باشد.
زنان باید برای داشتن نوزادی که دارای عضلات قوی باشد، در طول دوران حاملگی خود بادام خشک مصرف کنند. جالب است بدانید که مصرف منظم بادام توسط مادران باردار، برای روشن­تر شدن رنگ پوست کودک مفید است.

زیبا شدن جنین با این خوراکی ها
ورزش کردن و زیبایی جنین
ورزش نه تنها روی جسم و روحیه مادر تاثیر مثبت می‌گذارد، بلکه رشد نوزاد را نیز بهبود می‌بخشد.
یکی از توصیه‌هایی که پزشکان به مادران باردار می‌کنند، این است: «برای داشتن کودکی زیبا، هر روز پیاده روی کن.»

نور آفتاب و ویتامین D
در دوران بارداری به دلیل هورمون هایی که در بدن مادر ترشح می شود پوست مادر بیشتر در معرض آفتاب سوختگی قرار می گیرد ولی باز هم توصیه می شود که مادران برای دریافت ویتامین D کافی در معرض آفتاب قرار بگیرند البته استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب فراموش نشود.
ویتامین دی روی سلامت و زیبایی فرزند موثر است. همچنین مانع از پره اکلامپسی (مسمومیت بارداری) و دیابت بارداری می شود.
همچنین مصرف غذاهای دریایی با مشورت پزشک، برای داشتن نوزادی باهوش و زیبا توصیه می شود.

توت فرنگی و ماه گرفتگی جنین!
طبق گفته‌های قدیمی، اگر مادر در دوران بارداری زیاد توت فرنگی مصرف کند، کودک دچار علامت ماه گرفتگی بر صورت می‌شود. بعضی دیگر می‌گویند که هندوانه نیز همان تاثیر را روی نوزاد دارد، اما محققان این موضوع را تایید نکردند؛ بنابراین اگر هم می‌خواهید که توت فرنگی یا هندوانه مصرف کنید، در آن زیاده روی نکنید.

مصرف بیش از اندازه قند در بارداری
بسیاری از خانم ها ممکن است که به دلیل ویار در این دوران شیرینی و شکلات زیادی مصرف کنند، اما مصرف بیش از حد این مواد نه تنها روی نوزاد تاثیر می‌گذارد، بلکه منجر به دیابت بارداری مادر نیز می‌شود.
یکی از خطرات ناشی از دیابت بارداری تولد نوزاد با وزن زیاد، یعنی بیش از ۴.۵ کیلوگرم است که می تواند مشکلاتی را برای مادر و نوزاد ایجاد کند.

در مصرف زیاد برخی ویتامین ها احتیاط کنید
برخی از مادران فکر می‌کنند که در دوران بارداری، هر چه بیشتر ویتامین مصرف کنند، بهتر است در صورتی که میزان ویتامین‌ها نیز باید متناسب با نیاز بدن مصرف شود. مثلا مصرف بیش از حد ویتامین آ، می‌تواند منجر به نقایص هنگام تولد شود.
ویتامین آ در مواردی، چون شیر، تخم مرغ، میوه‌های تیره رنگ و سبزیجات وجود دارند، از این رو باید در مصرف آن‌ها محتاط باشید.

مانیکور، پدیکور و استفاده از لوازم آرایشی
برخی از لوازم آرایشی به دلیل مواد شیمیایی که دارند، می‌توانند برای نوزاد مضر باشند. به عنوان مثال لاک‌ها به دلیل وجود مواد شیمیایی، ممکن است که منجر به عفونت شوند.
از این رو حتی اگر می‌خواهید در دوران بارداری به ناخن هایتان رسیدگی کنید، باید یک سالن مناسب پیدا کنید و اگر امکان دارد از لوازم مانیکور پدیکور خودتان استفاده کنید یا این که از آرایشگرتان بخواهید تمام لوازم را به خوبی استریلیزه کند.
همچنین بهتر است استفاده از مواد آرایشی را به حداقل برسانید و هنگام استفاده به ترکیبات آنها دقت کنید.

مواد شیمیایی برای شما خطرناک است
استفاده از مواد شیمیایی و قرار گرفتن در معرض آن، ممکن روی فرزند تاثیر منفی بگذارد. بنابراین مادران باردار باید سعی کنند از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیای خطرناک از رنگ های ساختمانی گرفته تا مواد شوینده و حتی آلودگی هوا و دود سیگار اجتناب کنند.

زیبا شدن جنین با این خوراکی ها
کافئین در بارداری
تحقیقات نشان داده مادرانی که روزانه بیش از ۲ فنجان قهوه مصرف می‌کنند، فرزندان با جثه کوچک تری دارند. علاوه بر آن، مصرف بیش از حد کافئین روی خلق و خوی مادر نیز تاثیری منفی می‌گذارد؛ بنابراین در مصرف آن نیز باید اعتدال به خرج داد.

رنگ موی نوزاد
1- برای مشکی شدن موی سر نوزاد ویتامین د لازم است. بنابراین استفاده از حرارت آفتاب در حد متعادل و خوراکی های که ویتامین های آن را دارند می تواند در مشکی شدن موی اثر بگذارد و نیز استفاده از غذاهایی که دارای مواد گوگردی هستند.
خوشبختانه گوگرد در اغلب غذاها مخصوصا پیاز، سفیده تخم مرغ، کلم، خیار، ترب به مقدار کافی موجود است، افراط در خوردن شنبلیله نیز مو را مشکی می کند.
2- برای خرمایی شدن موی نوزاد وقتی مادر ویتامین به قدر زیاد داشته باشد و از ویتامین آ به مقدار زیاد استفاده کند موی نوزادش خرمایی می شود. خوردن روغن ماهی هنگام حاملگی به این موضوع کمک می کند.
3- برای این که نوزاد سرخ مو شود وقتی آفتاب به سر و بدن مادر نرسد و مصرف ویتامین ها علی الخصوص ویتامین د کم باشد موی نوزاد سرخ خواهد شد. پوست این اطفال چربی کمتری دارد.
4- بور شدن موی سر نوزاد وقتی به علل زیر ویتامین د به جنین نرسد موی او بور می شود. مادر زیاد استحمام نماید. مادر به قدر کافی از نور آفتاب استفاده نکند.
زیبا شدن نوزاد به سلامت مادر هم خیلی زیاد وابسته است. کمبود ویتامینها، آهن، کم خونی، سالم نبودن کبد و دستگاه گوارشی زیبایی نوزاد را از بین می برد.
در نتیجه هر چه مادر سلامت تر باشد، نوزاد زیباتر خواهد بود. یکی از راههای داشتن فرزند زیبا مصرف معجون شیر گردو و خرما است. طبق بررسی‌های بدست آمده، مغز بادام و مغز بو داده تخمه‎ی خربزه نیز قوای جنسی مرد را تقویت کرده و در زیبایی فرزند موثر است.
یکی از راههای داشتن فرزند زیبا خوردن هلو است. خوردن هلو سموم را از بدن دفع می کند. نکته دیگر اینکه برای کم کردن وزن بهتر است هلو را فراموش نکنید. اگر میخواهید فرزندتان موهای پر و بلندی داشته باشد در بارداری شنبلیله بخصوص خام مصرف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر