از سرمایه‌گذاری 12 میلیارد ریالی تا 64 درصد پیشرفت ساخت متروی قم


از سرمایه‌گذاری 12 میلیارد ریالی تا 64 درصد پیشرفت ساخت متروی قم

قم - ایرنا- تعیین تکلیف واحدهای تملیکی دراختیار بانکها ، دستگیری هفت حفار غیر مجاز ، تدوین برنامه 10 ساله بخش مرکزی قم ، 12 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری درقم و 64 درصد پیشرفت فاز اول متروی قم از جمله اخبار مهم هفته گذشته استان قم بوده است.

عدم اطلاع ۵۰ درصد از افراد بالای ۳۰ سال از پرفشاری خون خود، اهدای نشان فاطمه به تولیت حرم سامرا، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قم، ارتقای کیفی ۱۲۲ محله قم، اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای تداوم ساخت مجموعه ورزشی امام رضا (ع)، ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی قم، ساخت ۶۱ واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی قم در مناطق سیلزده، ساماندهی شش ورودی قم و تاسیس ۵ ناحیه صنعتی جدید از دیگر اخبار هفته دوم تیرماه در این استان می باشد.

تعیین تکلیف واحدهای تملیکی در اختیار بانکها

استاندار قم گفت: وضعیت تمام واحدهای تملیکی که در اختیار بانک‌های استان می باشد باید تا پایان امسال به‌صورت کامل تعیین تکلیف شود. بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در یکی از واحدهای تولیدی استان قم افزود: تا جلسه بعدی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید تعداد واحدهای تملیکی استان به‌صورت دقیق احصا و مواردی که قابلیت پیگیری در استانی ندارد از طریق مرکز دنبال و رسیدگی شود. وی در ادامه با اشاره به‌ضرورت پیوند بین صنعت و علم گفت: دانشگاه صنعتی قم پتانسیل قابل‌توجهی در رابطه با تبدیل‌شدن به پشتوانه صنعتی استان و رفع مشکلات مربوط به فناوری و تولید دارد.سرمست اضافه کرد: پیوند بین صنعت و دانشگاه از امسال به‌صورت جدی دنبال شده و خلأهای موجود به‌مرورزمان کاسته و ارتباط بین صنعتگران و دانشگاهیان تقویت خواهد شد.استاندار قم افزود: با تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه، خلأ نوآوری و فناوری مراکز صنعتی حل و نیازسنجی دقیق‌تری از تولیدات واحدهای صنعتی صورت می‌گیرد، تولیدکنندگان با سعه‌صدر از ایده‌های دانشگاهیان استقبال کنند.

خاموشی با برنامه درقم نداریم

مدیرامور دیسپاچینگ و فوریت‌های شرکت توزیع نیروی برق قم با بیان اینکه تابستان امسال خاموشی‌های با برنامه در استان اعمال نشده است، گفت: خاموشی‌های چند ساعته که برخی روزها در چند محله از شهر رخ می‌دهد، به دلیل خرابی و فرسودگی تجهیزات این شرکت می‌باشد. سید محمد ارجمندزاده هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سال گذشته با توجه به محدودیت‌ها در شبکه تولید و توزیع برق، خاموشی‌های با برنامه به صورت نوبتی و دوره‌ای اعمالو برخی محله‌ها دو تا سه بار در روز خاموش می‌شد. وی اضافه کرد: از آبان ماه سال گذشته برنامه‌ای با عنوان ۰۹۸ یعنی «سال ۹۸ بدون خاموشی» تدارک دیده شد تا تابستان امسال را بدون مشکل قطعی برق بگذرانیم.
وی ادامه داد: در این راستا راهکارهای مدیریت مصرف به شرکت‌های تولیدی، کشاورزی و صنعتی سطح استان آموزش داده شد و توافقنامه‌هایی بین شرکت توزیع برق و این واحدها به امضا رسید تا در ساعات اوج مصرف برق، برای جلوگیری از خاموشی، شاهد کاهش مصرف در این واحدها باشیم. وی درادامه گفت: اگر مشترکان در راستای بهینه سازی مصرف برق ۱۰ درصد صرفه جویی نمایند، از تابستان بدون خاموشی عبور خواهیم کرد.

دستگیری هفت حفار غیر مجاز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: هفت حفار غیرمجاز هنگام حفاری یک حلقه چاه ۲۰ متری در این استان دستگیر شدند. حمید یزدانی هفته گذشته در گفت و گویی افزود: درپی کسب خبری مبنی بر حضور یک باند حفاری غیر مجاز در منطقه‌ای واقع در کیلومتر ۵۵ جاده قم - تهران به قصد کشف اموال تاریخی و فرهنگی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و عوامل انتظامی کوشک نصرت قرار گرفت. وی ادامه داد: طی عملیات صورت گرفته، هفت تن هنگام حفر غیر مجاز یک حلقه چاه ۲۰ متری دستگیر و به همراه آلات و ادوات حفاری شامل یک دستگاه موتور برق، پمپ و مقدار ۲۰ متر شیلنگ، یک دستگاه شاخکی جهت پیدایش طلا در زیر خاک، یک دوربین تک چشم، یک قبضه چاقو و سیم و کابل، به پاسگاه انتظامی منتقل شدند.وی تصریح کرد: هرگونه کاوش و حفاری غیرمجاز برای دستیابی به اشیای تاریخی برابر ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی ممنوع بوده و مرتکب به حبس و ضبط اشیای مکشوفه محکوم می‌شود.

تدوین برنامه ۱۰ ساله توسعه روستاهای بخش مرکز قم

بخشدارمرکزی قم گفت: برنامه راهبردی و سند چشم انداز ۱۰ ساله توسعه روستاهای بخش مرکزی از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۸ دربخش ای مختلف تدوین شده وآماده اجراست. سید داوود حاجی حسینی هفته گذشته درگفت و گو با ایرنا افزود: این برنامه برای همه روستاهای بخش به صورت مجزا تدوین و در آن راهبردهای مورد نظر به منظور اجرا در فواصل زمانی کوتاه مدت یک ساله و بلند مدت ۱۰ ساله ترسیم شده است.وی افزود: با تدوین این سند چشم انداز که برای نخستین بار در سطح بخش‌های استان آماده شد، روند توسعه مناطق مختلف بخش مرکزی سرعت خواهد گرفت و متولیان اداره این مناطق با نظم بیشتری امور را دنبال خواهند کرد.وی ادامه داد: زمانی که دهیاران برای انجام کارهای خود، نقشه راه در اختیار داشته باشند، با صرف زمان و هزینه کمتری به اهداف خود خواهند رسید و این یکی از مهمترین امتیازهای استفاده از برنامه راهبردی در بخش مرکزی قم است.

۵۰ درصد شهروندان بالای ۳۰ سال از پرفشاری خون خود خبر ندارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بررسی‌های اولیه در اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون نشان می‌دهد حدود ۵۰ درصد شهروندان بالای ۳۰ سال این استان اطلاعی از پرفشاری خون خود ندارند.ابوالفضل ایرانی خواه هفته گذشته در جمع خبرنگاران، افزود: قبل از شروع طرح تصور می‌شد ۳۰ درصد از افراد بالای ۳۰ سال در قم که از پرفشاری خون رنج می‌برند، از بیماری خود اطلاع نداشته باشند، ولی پس از اجرای طرح مشخص شد نیمی از این افراد از بیماری خود بی اطلاع بودند. وی تاکید کرد: درصد بالایی از این افراد با پیشگیری و درمان‌های اولیه می‌توانند از عوارض بیماری پرفشاری خون جلوگیری نمایند، در غیراینصورت این افراد در سال‌های آینده دچار سکته مغزی، قلبی و مشکلات کلیوی خواهند شد.

اهدای نشان فاطمی به تولیت حرم سامرا

هفته گذشته دردیدار آیت الله سید محمد سعیدی و حجت الاسلام والمسلمین ستار المرشدی، نشان فاطمی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (ع) به تولیت حرم مطهر سامرا اهدا شد. در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین ستارالمرشدی نیز سنگ تبرکی حرم مطهر سامرا و برخی از کتب مدرسه علمیه سامرا را به آیت‌الله سعیدی اهدا کرد. تولیت حرم مطهر سامرا به همراه هیأتی از کشور عراق روز گذشته بعد از زیارت بارگاه نورانی امام رضا (ع)، برنامه‌های خود را در مشهد مقدس به پایان رساند. وی صبح امروز در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) حضور یافت و ضمن زیارت مضجع شریف بانوی کرامت با آیت‌الله سعیدی دیدار و گفت وگو کرد.


۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در قم

شهردار قم با بیان اینکه تاکنون ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهر محقق شده است، گفت: شرایط ناپایدار اقتصادی کشور جذب سرمایه گذار را با سختی مواجه کرده ولی با تمام این شرایط، شورای سرمایه گذاری در مجموعه شهری ایجاد شده است. سید مرتضی سقائیان نژاد دوشنبه هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته قرارداد چهار هتل پنچ ستاره قطعی شده بود ولی به دلیل شرایط اقتصادی دو سرمایه گذار انصراف دادند؛ ضمن اینکه مطلع شدیم که قرارداد دو هتل دیگر در حاشیه بلوار پیامبر اعظم (ص) توسط فرمانداری رد شده است. وی با انتقاد از اقدام فرمانداری قم برای رد لایحه شورای شهر قم پیرامون قرارداد شهرداری و سرمایه گذاران ساخت دو هتل در حاشیه بلوار پیامبر اعظم (ص) گفت: این بلوار در کمیسیون ماده پنج تصویب شده است و به بهانه اینکه این طرح تصویب نشده، نباید جلوی کار را گرفت. وی در ادامه، وظایف شهرداری‌ها را بسیار گسترده دانست و گفت: شهرداری‌ها ۳۷۲ وظیفه به عهده دارند که از تولد تا مرگ، با مردم عجین و همراه هستند به همین دلیل اقدام‌های شهرداری‌ها می‌تواند منجر به تقویت سرمایه اجتماعی نظام شود. سقائیان نژاد با اشاره به وضعیت شهرداری قم در چهار سال گذشته گفت: چشم انداز ۲۰ ساله و تدوین برنامه پنج ساله اول شهرداری در قالب برنامه قم ۱۴۰۰ از اولین اقدام‌های صورت گرفته در دوره مدیریت بود که این برنامه‌ها بر اساس جایگاه ویژه این شهر تدوین شده است.


۶۴ درصد پیشرفت فاز اول مترو قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: فاز اول خط یک مترو قم ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۶ ایستگاه این خط در حال تکمیل است. علیرضا قاری قرآن هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه نوسانات اقتصادی فعال سازی خط یک مترو قم را با چالش مواجه کرده است افزود: با توجه به افزایش هزینه تکمیل این طرح بر پیمانکار به دلیل رشد چند برابری قیمت‌ها، امیدواریم با اصلاح قرارداد زمینه برای تسریع در راه اندازی این طرح فراهم شود.وی با بیان اینکه تأمین تجهیزات مترو به دلیل تحریم با مشکلات جدی مواجه شده است، ادامه داد: تولید واگن‌های داخلی در شرایط تحریم، به یک اولویت در کشور تبدیل شده است و در صورتی که سهم تولید واگن داخلی افزایش یابد، امکان تأمین بخشی از نیاز مترو وجود خواهد داشت. وی تاکید کرد: با توجه به شرایط ناپایدار اقتصادی کشور، امکان تعیین زمان برای بهره برداری از خط یک مترو قم ممکن نیست ولی تمام مجموعه مدیریتی قم در تلاش است تا مشکلات پیش پای این طرح برطرف شود و فاز اول آن به زودی به بهره برداری برسد. عملیات اجرایی ساخت خط یک مترو قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد.

نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه کل ناوگان اتوبوسرانی قم در حال نوسازی است گفت: علاوه بر نوسازی و تعمیرات اساسی کل ناوگان اتوبوسرانی قم، کل نظام مدیریت و بهره برداری از سازمان اتوبوسرانی این شهر نیز در حال تغییر است. عباس ذاکریان هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس را بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال برآورد کرد و تاکید کرد: کل ناوگان اتوبوسرانی با حفظ مالکیت شهرداری برای بهره برداری به بخش خصوصی برون سپاری می‌شود. وی با بیان اینکه تعمیر اساسی ۱۰۷ دستگاه اتوبوس قم در دستور کار است گفت: ۱۷۷ دستگاه اتوبوس جدید در حال تحویل به قم و افزوده شدن با ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر است. وی با بیان اینکه مکانیزه شدن ۱۰ پل عابر پیاده به پله برقی در سال ۹۷ در دستور کار قرار گرفت گفت: با وجود پنج بار مناقصه برای اجرایی شدن این طرح‌ها، به دلیل نوسانات اقتصادی هیچ شرکتی حاضر به شرکت در این مناقصه‌ها نشد و این موجب شد تا با وجود تأمین اعتبار لازم برای مکانیزه کردن این طرح‌ها، این موضوع در سال ۹۷ اجرایی نشود.

ارتقای کیفی ۱۲۲ محله قم

معاون برنامه ریزی و سرمایه انسان شهرداری قم نیز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه برنامه ارتقای کیفی برای تمام ۱۲۲ محله شهر در دستور کار است گفت: بر اساس برنامه چشم انداز قم، هر محله دارای برنامه ارتقای کیفی است که اجرای این طرح، زمینه مشارکت و نقش آفرینی مردم را توسعه محلات فراهم می‌کند. محسن رنجبر ارتقای سرمایه اجتماعی را مورد نیاز شهرداری‌ها دانست و گفت: شهرداری جز با مشارکت مردم امکان ارائه خدمات ندارد که توسعه مشارکت‌های اجتماعی نیازمند ارتقای زیرساخت هاست. وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد طرح‌های شهرداری محقق شده است، افزود: با استفاده از سیستم راهبردی برآورد طرح‌های شهرداری، آخرین وضعیت طرح‌ها به صورت مستمر رصد و ارزیابی شده و خطاها و انحراف‌ها در اجرای آنها را مشخص می‌کند که این سامانه در پیگری برای تحقق طرح‌ها بسیار اثرگذار است. وی همچنین با اشاره به نهایی شدن مقدمات اجرای کارت شهروند الکترونیک در قم گفت: مراحل راه اندازی آزمایشی این کارت آغاز شده است که با اتمام این آزمایش‌ها، به زودی این کارت‌ها در مرحله اول جای بلیت‌های کاغذی اتوبوس‌ها و در مراحل بعدی امکان پیگیری بسیاری از خدمات شهری قم از طریق این کارت فراهم می‌شود.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای تداوم ساخت مجموعه ورزشی امام رضا (ع)

مدیر روابط عمومی اداره کل و رزش و جوانان قم گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال برای فعال سازی مجدد ساخت مجموعه ورزشی چهار هزار و ۵۰۰ نفری چند منظوره امام رضا (ع) قم تخصیص یافت. سعید معارف وند هفته گذشته درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای فعال سازی مجدد روند ساخت مجموعه ورزشی امام رضا (ع) افزود: هفته گذشته جلسه مشترکی با حضور بهرام سرمست استاندار قم و حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور پیرامون حل مشکلات این طرح در تهران تشکیل شد.وی ادامه داد: متعاقب جلسه هفته گذشته، امروز مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به قم سفر کرد و ضمن بازدید از این ورزشگاه و دیدار با استاندار، فرماندار و مدیرکل ورزش و جوانان قم تصمیم‌های خوبی برای گره گشایی و فعال سازی مجدد ساخت این مجموعه ورزشی اتخاذ شد. مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: برای فعال سازی مجدد ساخت این طرح مهم ورزشی، مقرر شد تا در گام اول، این طرح از پیمانکار فعلی گرفته و روند واگذاری آن به پیمانکار جدید انجام شود.وی ادامه داد: در این جلسه همچنین استاندار قم ۱۰۰ میلیارد ریال و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور نیز ۱۰۰ میلیارد ریال به منظور تسریع در فعال سازی این طرح متعهد شدند ضمن اینکه تأمین باقی مانده هزینه بهره برداری از این طرح نیز پیگیری می‌شود.مجموعه ورزشی امام رضا (ع) در منطقه پردیسان قراردارد که روند احداث آن از حدود ۱۰ سال پیش آغاز شده است.

ساخت ۶۱ واحد مسکونی درمناطق سیلزده

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تاکنون کار ساخت ۶۱ واحد مسکونی در مناطق سیلزده استان لرستان به جهادگران قمی واگذار شده است. سرهنگ پاسدار علی دستوری هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: ساخت این واحدهای مسکونی در ۲۰ روستای شهرستان دوره چگنی انجام خواهد گرفت و صفر تا صد کار که در نهایت به لحظه تحویل کلید به سیلزدگان ختم می‌شود، برعهده بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) قم خواهد بود. وی ادامه داد: نامه معرفی به بانک متقاضیان ساخت این واحدهای مسکونی برای دریافت تسهیلات انجام شده است و همزمان گروه‌های جهادی و پیمانکاران ماهر برای اجرای عملیات عمرانی در منطقه آماده شروع کار هستند. وی افزود: همچنین عملیات تعمیر ۳۰ واحد مسکونی در مناطق یاد شده نیز به جهادگران قمی واگذار شده است که با اعزام جهادگران به منطقه، فعالیت‌های عمرانی در این بخش نیز به زودی آغاز خواهد شد.دستوری گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده حدود ۳۰۰ جهادگر از قم به صورت تخصصی در امر ساخت واحدهای مسکونی مورد نظر مشارکت دارند.

ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی قم

فرماندار قم با اشاره ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی قم گفت: در وضعیت فعلی زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و ناوگان اتوبوس‌رانی قم پاسخگوی نیازهای روزافزون شهروندان و خیل عظیم مسافران و زائران نیست. مرتضی حیدری روز پنجشنبه در همایش روز شهرداری و دهیاری‌ها در تالار معصومیه فرمانداری قم افزود: حجم عظیم زائران ورودی به قم نوسازی و توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی را ضروری کرده است.وی اضافه کرد: از ویژگی‌های مهم قم این است که سالانه ۲۰ میلیون زائر داخلی و بیش از ۲ میلیون زائر خارجی وارد این شهر می‌شوند، زیرساخت‌های قم متناسب با ین مسائل باید توسعه پیدا کند. فرماندار قم گفت: در مراسم نیمه شعبان امسال بیش از ۳ میلیون زائر وارد قم شد، استان با مشکل اساسی در رابطه با جابه‌جایی و حمل‌ونقل زائران در مناسبت‌های ملی و مذهبی روبه‌رو است. حیدری با اشاره به فرسودگی بخش از ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم نیز بیان کرد: سیستم حمل‌ونقل عمومی قم باید تقویت شود.در حال حاضر ۳۲۰ دستگاه اتوبوس تحت پوشش سازمان اتوبوسرانی قم فعال می‌باشد.

ساماندهی ۶ ورودی قم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم، با بیان اینکه ساماندهی ۶ ورودی شهر در دستور کار است گفت: با اجرای طرح ارتقای کیفی، تمام ورودی‌های شهر قم از نظر سیمای شهری، معماری و شهرسازی، اقتصادی شهری و وضعیت ترافیکی ساماندهی و ارتقا می‌یابند. غلامرضا جانقربان هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: طرح ارتقای کیفی ورودی جعفریه به قم در سال ۹۴ آغاز و این طرح علاوه بر محور ساماندهی ۲۰۰ هکتار از راضی مجاور آن در حال عملیاتی شدن است.وی ادامه داد: ساماندهی ورودی‌های جاده اراک، ورودی جاده قدیم تهران، آزادراه و همچنین آزاد راه کاشان به شهر قم به عنوان یک اولویت در دستور کار است. معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم، افزود: ورودی جاده اراک مراحل پایانی برای تصویب در کمیسیون ماده ۵ را سپری می‌کند که طرح ارتقای کیفی این محور به عنوان ورودی پر جمعیت قم در شاخص‌های ویژه ای تعریف شده است.جانقربان ادامه داد: طرح ارتقای ورودی آزادراه کاشان به قم و ۱۰۰ هکتار از مجاورت آن به عنوان یکی از محورهای محور ورودی به قم نیز از دیگر طرح‌هایی است در حال نهایی شدن است.وی با بیان اینکه محدوده و حریم شهر قم بالغ بر ۴۵ هزار هکتار است، گفت: ۱۳ هزار هکتار از این وسعت محدوده قم و ۳۲ هزار هکتار باقی مانده آن شامل حریم شهری آن است.

تاسیس ۵ ناحیه صنعتی جدید در قم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: تاسیس پنج ناحیه صنعتی جدید در نواحی و روستاهای استان پیش‌بینی‌شده که با راه‌اندازی و افتتاح از آن‌ها علاوه بر کاهش معضل بیکاری، روند مهاجرت معکوس نیز وضعیت مطلوب‌تری به خود خواهد گرفت.محسن بهشتی پنجشنبه هفته گذشته در همایش روز شهرداری و دهیاری‌ها در تالار معصومیه فرمانداری قم با اشاره به اینکه در ۶ سال گذشته ۲ هزار شغل در سطح روستاهای استان ایجادشده است افزود: با نگاه اشتغال محوری در سطح روستاها، ماندگاری ساکنان روستا تثبیت و روند مهاجرت معکوس نیز آغاز شده است. قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اینک ۶۵ پروژه بزرگ با اعتبار دو هزار میلیارد ریال دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در استان قم وجود دارد.

حوزه روستایی درمدیریت استان مغفول مانده است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: حوزه روستایی در مدیریت این استان مغفول مانده و مظلوم واقع‌شده و توجه زیادی به آن نمی‌شود. سجاد چهرگانی هفته گذشته در همایش روز شهرداری و دهیاری‌ها در تالار معصومیه فرمانداری قم افزود: روستاهای قم ظرفیت های خوبی در زمینه گردشگری دارند و باید نسبت به توسعه زیرساخت و خدمات‌رسانی به آن‌ها توجه لازم صورت بگیرد.وی با اشاره به برخی از مشکلات اصلی روستاهای استان بیان کرد: سهم اندک روستاها از بودجه‌های عمومی از معضلات اصلی آنها در مسیر توسعه‌یافتگی است.وی اضافه کرد: گردشگری یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های روستاهای قم محسوب می‌شود، در برخی از روستاهای بخش کهک در روزهای پایانی هفته آمد و شد بیش از ۴۰ هزار خودرو ثبت‌شده است.چهرگانی با اشاره به مساله خدمات ایمنی روستاهای استان تصریح کرد: تقویت ایستگاه‌های آتش‌نشانی از جدی‌ترین مطالبات روستانشینان است، در وضعیت فعلی اگر حادثه‌ای رخ دهد امکان امدادرسانی بسیار دشوار می باشد.وی بیان کرد: نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات خدمات‌رسانی از نیازهای مهم و ضروری روستاها و شهرهای تابع استان است.
۶۱۳۳/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا