هرمزگان در هفته ای که گذشت


هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- رونمایی از 12 طرح ضد امریکایی، تشییع پیکر چهار شهید گمنام، مرگ کودک به هنگام طناب بازی، برگزاری آزمون کنکور سراسری، تجلیل از عوامل سرنگونی و کشف بقایای پهپاد متجاوز آمریکایی از جمله مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته گذشته است.

استان هرمزگان در هفته گذشته (هشتم تا چهاردهم تیرماه) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های سیاسی، ا جتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی بود که برخی از مهمترین این اخبار در این گزارش مرور می‌شود.

سیاسی

همزمان با سالروز جنایت آمریکا در مورد اصابت قرار دادن هواپیمای ایرباس ایران و شهادت ۲۹۰ مسافر پرواز ۶۵۵ و در جریان سفر اعضای فراکسیون اقدام‌های پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا طرح‌های ۱۲ گانه مجلس برای مقابله با تهدیدها رونمایی شد.

شهادتگاه ۲۹۰ مسافر هواپیمای ایرباس که ۱۲ تیر سال ۶۷ از سوی ناو جنگی آمریکا با اصابت ۲ موشک به شهادت رسیدند؛ صبح چهارشنبه هفته گذشته با حضور مسوولان و خانواده‌های شهدا در آب‌های خلیج فارس گلباران شد.

پنجشنبه هفته گذشته با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از فراکسیون اقدام پیش دستانه ضد تهدیدات آمریکا، از عوامل سرنگونی و کشف بقایای پهپاد متجاوز آمریکایی به میزبانی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس تجلیل شد.

اقتصادی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نزدیکی بندر شیو با کشورهای حاشیه نشین خلیج فارس، گفت: این بندر می‌تواند به کانون فعال صادراتی و پایانه‌های مواد معدنی در غرب هرمزگان تبدیل شود.

محمد راستاد عصر چهارشنبه هفته گذشته در بازدید از بندر شیو در شهرستان پارسیان، اظهار داشت: برای تحقق این مساله باید زیرساخت‌های لازم در این بندر فراهم شود.

استاندار هرمزگان گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار در بخش احمدی حاجی آباد به هر میزان متقاضی وجود داشته باشد، تسهیلات بانکی ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

فریدون همتی عصر چهارشنبه هفته گذشته در نشست شورای اداری بخش احمدی شهرستان حاجی آباد که با حضور سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان برگزار شد، اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت در این منطقه به مشارکت و همکاری همه جانبه مردم نیازمندیم و با مشارکت مردم، این طرح‌ها سریع‌تر به نتیجه خواهد رسید.

مدیرکل راه آهن هرمزگان گفت: ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۰۴ تن کالا در سه ماه گذشته از راه ریلی استان جابه جا شد که این میزان پنج درصد در همسنجی با پارسال افزایش داشته است.

حسن ماسوری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۱۹ تن از این کالاها شامل کانتینر و محموله ترانزیتی بوده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری هرمزگان گفت: امسال ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب خرید تجهیزات و همچنین یک دستگاه خودروی آتش نشانی به ۶ شهرداری این استان کمک شد.

مسعود دالمن روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: لوازم خریداری شده شامل ۱۰۸ قلم انواع تجهیزات شامل لباس امداد و نجات، تجهیزات ایمنی و فردی آتش نشانی و یک دستگاه خودروی آتش نشانی است.

سه طرح عمرانی به ارزش ۳۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال با حضور استاندار هرمزگان روز جمعه گذشته در بندرلنگه به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل سالن ورزشی، اتوبان ورودی به طول یک کیلومتر، دو و نیم کیلومتر محور ارتباطی در روستای انجیره شهرستان بندرلنگه است.

همچنین با حضور استاندار هرمزگان در روستای انجیره بندرلنگه، کلنگ احداث ۳ طرح عمرانی با مشارکت خیران به زمین زده شد.

این طرح‌ها شامل، احداث کاهش جاده ارتباطی روستای انجیره بندرخمیر به بندرلنگه از ۱۴۰ کیلومتر به ۶۰ کیلومتر و ساخت منبع آب ۳۰۰ متر مکعبی در روستای انجیره شهرستان بندرلنگه کلنگ زنی شد.

اجتماعی

صادق هرمزی اهل جزیره هرمز و فرهنگی شاغل در جزیره لارک که بر اثر سانحه رانندگی در حوالی اصفهان دچار مرگ مغزی شده بود با اهدای اعضای بدن خود به چند بیمار نیازمند جانی دوباره بخشید.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مرگ یک کودک هفت ساله در شهرستان میناب در شرق استان به هنگام بازی با طناب خبر داد.

دکتر فاطمه نوروزیان شامگاه یکشنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: متاسفانه این کودک به هنگام بازی با طناب در حیاط منزلشان، حلق آویز شده و جان خود را از دست داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: یک میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای مشکلات جسمی به بانک امانات هلال احمر این استان اهدا شد.

علی اعما برنطین روز چهارشنبه هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تجهیزات در حدود یک ماه قبل توسط یکی از نیکوکاران استان گلستان به بانک امانات و تجهیزات جمعیت هلال احمر هرمزگان اهدا شده که تحویل گرفته‌ایم.

رئیس دادگستری جاسک گفت: با ورود به موقع دستگاه قضایی هرمزگان برای رفاه حال شهروندان، بازار ماهی فروشان این شهرستان بازگشایی شد.

علی مدرس عصر جمعه گذشته در همین رابطه به خبرنگاران اظهار داشت: در هفته‌های اخیر تعطیلی بازار ماهی فروشان جاسک موجب بروز مشکلاتی برای مردم و جامعه صیادی این شهرستان شده بود.

وی افزود: با ورود به موقع دستگاه قضایی هرمزگان و با رفع سریع موانع و مشکلات، این بازار که تنها بازار ماهی فروشان جاسک است، بازگشایی شد.

دو نفر از کارکنان اورژانس ۱۱۵ شهرستان سیریک پنجشنبه شب هفته گذشته از سوی افرادی که قصد فراری دادن یک مصدوم را داشتند، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتتند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات اداره کل دادگستری هرمزگان گفت: برای نخستین بار در کشور، با برنامه ریزی دقیق و ایجاد زیرساخت‌های لازم صدرو گواهی سوء پیشینه در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان انجام می‌شود.

مجتبی قهرمانی عصر پنجشنبه هفته گذشته در مراسم گشایش چهاردهمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی هرمزگان در شهرستان حاجی آباد، اظهار داشت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی پل ارتباطی میان مردم و دستگاه قضایی است.

علمی، آموزشی

آزمون کنکور سراسری با شرکت بیش از ۲۷ هزار داوطلب در در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، هنر، ریاضی و فنی و زیان انگلیسی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در دو نوبت در هرمزگان برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: یکی از مهارت آموزان استان که نفر سوم پانزدهمین دوره رقابت‌های ملی مهارت شده بود به مسابقه‌های جهانی «مهارت ۲۰۱۹» راه یافت.

اسماء کریمی روز دوشنبه هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسا یوسفی برای راهیابی به رقابت‌های جهانی مهارت در رشته «مدیریت سیستم‌های تحت شبکه» با هشت نفر به رقابت پرداخته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ۲۰ میلیارد ریال تجهیرات به ۹ پژوهش سرای این استان اختصاص یافت.

محمد قویدل روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این رقم با مشارکت آموزش و پرورش و صندوق پژوهش و فناوری توسعه فناوری نانو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش خرید تجهیزات تامین شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: حجم ابلاغی جذب بی سوادان در این استان از سوی سازمان نهضت سوادآموزی در سالجاری ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مرتضی آخش جان روز سه شنبه هفته گذشته در همایش آموزش دهندگان سوادآموزی مرکز یادگیری محلی راهیان علم در آموزش و پرورش ناحیه ۲ بندرعباس افزود: حجم ابلاغی برای جذب بی سوادان در سالجاری پس از تصویب در شورای پشتیبانی هرمزگان به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

فرهنگی

مردم شهرها و روستاهای هرمزگان روز شنبه هفته گذشته با برپایی آیین‌های عزاداری در غم شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند.

پیکرهای چهار شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع) بر روی شانه‌های مردم شهرستان‌های بندرعباس، خمیر و میناب تشییع شد.

نمایشگاه پوستر شهدای پرواز ۶۵۵ همزمان با ۱۲ تیر سالگرد حمله ناو آمریکایی به هواپیمایی مسافربری ایران در بندر شهید حقانی بندرعباس برپا شد.

کاروان خادمان حرم حضرت معصومه (س) در سفر به هرمزگان که همه ساله به‌مناسبت دهه کرامت انجام می‌شود چهارشنبه شب هفته گذشته با خانواده‌های شهدای مدافع حرم عبدالحمید سالاری و خلیل تختی نژاد دیدار کردند.

همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت سیزدهمین جشنواره فرهنگی، هنری ورزشی آسمان هشتم روز پنجشنبه هفته گذشته در روستای کردر رضوی میناب آغاز به کار کرد.

منابع طبیعی و محیط زیست

با حضور خلیل آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و فریدون همتی استاندار هرمزگان تفاهم نامه‌ای میان این دو نهاد دوشنبه شب هفته گذشته به امضا رسید.

براساس تفاهمنامه منعقد شده مبلغ ۶۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ۶۲۰ میلیارد ریال هم از محل اعتبارات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از صندوق توسعه ملی به اجرای سازه‌های آبخیزداری درهرمزگان اختصاص داده شد.

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان گفت: طرح‌های منابع طبیعی استان با هدف تحقق اهداف مشترک و حفاظت، احیا و بهره برداری از طبیعت به تعاونی‌های فعال در این زمینه واگذار می‌شود.

امید ذاکری روز دوشنبه هفته گذشته در دومین جلسه آئین نامه اجرایی بند (ب) ماده ۲۹ قانون برنامه‌های توسعه کشور افزود: بر اساس این قانون، تشکل‌ها و گروه‌های روستایی، عشایری و سازمان‌های مردم نهاد تخصصی فعال در زمینه منابع طبیعی باید دارای مجوز فعالیت از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور باشند.

ورزشی

تیم بانوان استان هرمزگان در رقابت‌های دوچرخه سواری کشور در بخش جاده موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد.

تیم جنگاوران، عنوان قهرمانی رقابت‌های بین سبکی کونگ فو جام خلیج فارس هرمزگان را از آن خود کرد و بر سکوی نخست ایستاد.

با نظر کادر فنی تیم ملی بسکتبال بانوان کشورمان، عسل محسنی از استان هرمزگان به مرحله جدید اردوی آمادگی این تیم دعوت شد.

رقابت‌های فوتسال نونهالان بخش مرکزی بندرعباس که از اواخر خردادماه امسال به صورت دوره‌ای در جریان بود، روز دوشنبه هفته گذشته با قهرمانی تیم شهدای کنارو پایان یافت.

با نظر کادر فنی تیم ملی جودو بانوان، مرضیه کمائی از هرمزگان به اردوی آمادگی این تیم در رده سنی نوجوانان دعوت شد.

سرانجام پس از کش و قوس‌های بسیار هفته گذشته اعلام شد تیم آذرخش بندرعباس در رقابتهای لیگ برتر فوتسال حضور می‌یابد.

این تیم در نخستین دیدار خود در خارج از خانه در مقابل ارژن شیراز به پیروزی رسید.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید