حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از فعالیت های «دانش بنیان» و «کشت گیاهان دارویی»


 حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از فعالیت های «دانش بنیان» و «کشت گیاهان دارویی»

هوشیار از حمایت فعالیت های دانش بنیان به عنوان یکی از فعالیت های دوره مدیریت جدید سازمان اوقاف و امور خیریه سخن به میان آورد و گفت: در قالب این طرح کسانی که طرح آنها به مرحله تجاری رسیده و نیازمند سرمایه گذاری هستند، با آن‌ها همکاری لازم را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علیرضا هوشیار» ظهر امروز (۱۲ تیر) در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در این استان، اظهار داشت: در حوزه کاری خود سه موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یکی از این موضوع ها را سازماندهی مجدد در سازمان دانست و گفت: در قالب این برنامه بررسی‌های لازم صورت گرفت و ساختاری که در گذشته بوده را با ماموریت ها و خواسته های مقام معظم رهبری از سازمان اوقاف بررسی شد که تا چه اندازه این ماموریت ها با خواسته های معظم له هم خوانی دارد و چه کارهایی در این راستا باید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ساختار فعالیت این سازمان نسبت به گذشته تغییر خواهد کرد، یادآور شد: در این راستا کار مطالعاتی آغاز و در حال اتمام برنامه ریزی لازم هستیم.

هوشیار کار سازمان اوقاف و امور خیریه را تخصصی نه عمومی دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه کار در حالت تخصصی قرار گرفته، آموزش‌های تخصصی نیز در دستور کار قرار گرفته و در این راستا، آموزش ها طراحی و مجوزهای لازم آن اخذ شده است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان اوقاف و امور خیریه کشور سومین کار در حوزه محل ماموریت خود را بحث هزینه کردن در جهت نیت واقف دانست و خاطرنشان کرد: طبقه بندی های لازم بر اساس نیت واقفین انجام گرفته و مبالغ هرکدام در محل مورد نظر واقف ثبت و هزینه خواهند شد.

وی از حمایت فعالیت های دانش بنیان به عنوان یکی از فعالیت های دوره مدیریت جدید سازمان اوقاف و امور خیریه سخن به میان آورد و ابراز داشت: در قالب این طرح کسانی که طرح آنها به مرحله تجاری رسیده و نیازمند سرمایه گذاری هستند، با
آن‌ها همکاری لازم را خواهیم داشت.

هوشیار تاکید کرد: در راستای این طرح هم اکنون دو پروژه ایمپلنت را در دستور کار داریم که همکاری لازم انجام گرفته و اکنون در حال آغاز فعالیت هستند.

این مسئول اوقاف و امور خیریه کشور اذعان داشت: این طرح در نمایشگاهی که در تهران برگزار شد، مورد تقدیر وزیر قرار گرفت که در وضعیت امروز تحریم ها کاری ارزشمند به نظر می رسد.

وی اظهار داشت: موضوع دیگری که در دستور کار قرار گرفت، بحث موتورهای برقی با قیمت پایین بود تا بتوان مصرف بنزین را کاهش داد و آلودگی هوا را نیز پایین آورد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه بحث گیاهان دارویی و صادرات آن و همچنین درآمدزایی برای کشور نیز در دستور کار سازمان قرار گرفت، گفت: در این راستا زمین های وقفی که در اختیار این سازمان است در راستای بحث کشت گیاهان دارویی فعال می کنیم.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری