امام جمعه مشهد: ایران کانون قدرت اسلام است


امام جمعه مشهد: ایران کانون قدرت اسلام است

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: کانون مرکزی قدرت اسلام و صف مقابله با استکبار با اتکا به دین، ایران اسلامی به مرکزیت مشهد است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: مرکزیت ایران در مقابله با استکبار وقتی محقق می‌شود که دل‌های مسلمانان و شیعیان متوجه این مرکز شود لذا این مرکز نیازمند نقطه‌ای برای جذب عواطف و احساسات است و حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد به عنوان این نقطه جذب عمل می‌کند.
وی گفت: با توجه به این نقطه جذب عواطف و احساسات است که دل‌ها و مغزهای مسلمین، ایران را مرکز اسلام می‌دانند.
امام جمعه مشهد دهه کرامت را از سنت‌های حسنه و جا گرفته در اذهان مسلمین در داخل و خارج کشور دانست و گفت: برخی ناآگاهان و روشنفکران دور از معارف اهل بیت (ع) می‌گویند این دهه که از سالروز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و در سالروز ولادت امام رضا (ع) پایان می‌یابد نوعی مناسک سازی است.
علم الهدی افزود: مناسک سازی در اسلام سابقه‌ای به قدمت هزار سال دارد و این مناسک، تثبیت کننده جریان توحید و توسعه دهنده آن بوده اند چنانکه حضرت رضا (ع) برای نخستین بار مراسم دهه محرم را برپا کرد و هم اکنون نیز دهه کرامت همچون دهه محرم در جهت تبیین فرهنگ و سنت اهل بیت (ع) در میان شیعیان رواج یافته است.
وی همچنین به تحولات منطقه‌ای و تحلیل‌های جاری مردم در این خصوص اشاره و بیان کرد: فارغ از تحلیل‌هایی که عنوان می‌شود معادله پشت پرده‌ای وجود دارد که متأثر از کانون قدرت حضرت امام رضا (ع) و فرزند ایشان حضرت صاحب الزمان (عج) است و این کانون قدرت است که موجب قدرت یابی روز افزون ما در جهان شده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر مشکلی نیز در عرصه معیشت در داخل کشور وجود دارد مربوط به مدیریت داخلی و بی تفاوتی مردم است.

آیت الله علم الهدی افزود: اگر مدیران دولت اسلامی نخواستند و یا نتوانستند مشکلات را حل کنند نهادهای مردمی و اتحادیه‌های صنفی برای رفع مشکلات وارد عمل شوند چنانکه در گذشته و در دولت طاغوت با حضور همین نهادهای مردمی و صنفی مشکلات به دست مردم حل می‌شد.
۳۲۲۱/‏۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403