تصاویر/ اکتشافات باستان شناسی غیر قابل باور


برخی دیگر از باستانشناسان معتقدند که 800 سال قبل از میلاد قومی در پرو زندگی می‌کردند که برای زیباتر شدن فرزندانشان سر آن‌ها را به گونه‌ای خاص می‌بستند و این دلیلی است برای دراز شدن بیش از حد پیشانی و مسطح شدنش.

تصاویر/ اکتشافات باستان شناسی غیر قابل باوربیگانگان در میان ما

باستان شناسان زمانی که مجموعه‌ای از جمجمه‌ها در "پاراکاس" پرو کشف کردند با دیدن بعضی از آن‌ها شوکه شدند که تنها توانستند در توصیف آن‌ها بگویند که "بیگانگانی" در زمین بودند.

آن‌ها پیشانی‌های بلند و لاغری داشتند و دقیقا شبیه موجوداتی بوذدند که ما در فیلم‌های فرازمینی می‌بینیم. دانشمندان DNA آن‌ها را آزمایش کردند و بیشتر متعجب شدند. به نظر می‌رسید چینش ژن‌های آن‌ها زمینی نبود.
اما برخی دیگر از باستانشناسان معتقدند که ۸۰۰ سال قبل از میلاد قومی در پرو زندگی می‌کردند که برای زیباتر شدن فرزندانشان سر آن‌ها را به گونه‌ای خاص می‌بستند و این دلیلی است برای دراز شدن بیش از حد پیشانی و مسطح شدنش.
تصاویر/ اکتشافات باستان شناسی غیر قابل باورفرعون سر از تن جدا

"هاوارد کارتر" نمی‌توانست باور کند که در سال ۱۹۰۲ زمانی که روی یک تابوت سنگی راه می‌رفت درواقع یکی دیگر از فرعونیان زن را کشف کرده است. البته مشکل اینجا بود که بدن او آنجا قرار نداشت. با اینکه ۳۵۰۰ سال پیش مقبره اش مهر و موم شده بود.

بدن این فرعون تا به امروز پیدا نشده و باستان شناسان بر این باورند که بدنش همراه با ندیمه مورد علاقه اش در جای دیگری دفن شده است.
تصاویر/ اکتشافات باستان شناسی غیر قابل باورسرباز‌های محافظ

اگر شما یک امپراطور چینی در قرن سوم هستید این ۸۰۰۰ سرباز همیشه با شما خواهند بود.
در سال ۱۹۷۴ کشاورزان چینی در یک انبار بزرگ، زیر زمین سربازانی را پیدا کردند که گویی از چیزی محافظت می‌کنند. باستان شناسان تصور می‌کنند که آن‌ها از آرامگاه امپراطور اول چین " چین شی هووان" است که می‌خواست خود را از مرگ و زندگی پس از آن نجات دهد.
تصاویر/ اکتشافات باستان شناسی غیر قابل باوراولین استیکر

یکی از بزرگترین یافته‌های معماری تمام دوران تاریخ، مربوط به ۲۰۰۰ سال پیش می‌شود.
در دیواره‌های شهر "نازاک " در پرو نقاشی‌هایی کشف شد که نشان می‌هد ساکنان نازاک آن‌ها را برای ارتباط با خدای نازاک روی دیوار حک می‌کردند و معتقد بودند که خداوند با این تصاویر حرف آن‌ها را متوجه می‌شود. پرندگان، پستانداران، حشرات و... اشکالی بودند که دیده شدند.
تصاویر/ اکتشافات باستان شناسی غیر قابل باورکودکی با چشمانی خالی شده

هنگامی که گردشگران جسد کودکی با چشمان خالی شده را در گرینلند پیدا کردند هیچ دلیلی برای این موضوع پیدا نکردند جز اینکه این کار تنها از یک شیطان برمی آید. (کودکی را با این وضع رها کردن).
اما حقیقت ماجرا این بود که این کودک ۵۰۰ سال قبل زندگی میکرده و با توجه به اینکه نوزاد است باید مادرش بوده باشد، اما تنها جسد او کشف شد که به خاط سرمای شدید تا حدودی سالم باقی مانده بود.
تصاویر/ اکتشافات باستان شناسی غیر قابل باورقربانی در باتلاق

دو کشاورز دانمارکی در سال ۱۹۵۰ هنگام جستجو در باتلاقی جسدی کاملن سالم که مربوط به ۲۰۰۰ سال قبل بود را پیدا کردند. به نظر می‌رسد او و دوستش (جسد او بعدا پیدا شد) را در باتلاق به عنوان قربانی انداختند تا مطمئن شوند در آن سال محصول خوبی درو خواهند کرد. به علت دمای پایین و کمبود اکسیژن بدن آن‌ها سالم مانده بود.
تصاویر/ اکتشافات باستان شناسی غیر قابل باوربچه‌های آتش فشان

اجساد مومیایی شده در دوران باستان به اندازه کافی ناراحت کننده است. اما تصور کنید که در حال کوهنوردی هستید و نزدیک به قله آرامگاهی را می‌بینید که از اجساد کودکان پر شده است. همگی آن‌ها در آن جا یخ زده اند و بدنشان سالم مانده.

به نظر می‌رسد مردمان قدیم فرزندان زیبای خود را برای خشنودی خدایشان و اینکه آب و هوا خوب باشد، یا برای زیاد شدن محصولاتشان و یا اینکه سلامت باشند، قربانی می‌کردند. یکی از راه‌ها این بود که فرزندانشان را در کوه‌ها رها می‌کردند.
تصاویر/ اکتشافات باستان شناسی غیر قابل باورشهر گمشده

در طول قرن‌ها سوالات زیادی راجع به شهر گمشده آتلانتیس مطرح بود. تااینکه در سال ۲۰۱۳ محققان این شهر را کشف کردند. دانشمندان در هنگام کاوش در دریای گالیله قسمتی سنگی از یک برج را پایین دریاچه پیدا کردند که به نظر می‌رسید باقی مانده از یک تمدن ۴۰۰۰ ساله است که ۶۰۰۰۰ هزار تن وزن و ۳۲ فوت ارتفاع داشت.
تصاویر/ اکتشافات باستان شناسی غیر قابل باور
خون‌آشام

تصور کنید جسدی مربوط به قرن‌ها پیش را در اروپای شرقی پیدا کرده اید که یک میخ چوبی در قلب آن فرورفته. تنها چیزی که به ذهنتان خواهد رسید این است که او یک خون آشام است. البته این از واقعیت هم دور نیست. اجسادی مربوط به قرن ۱۴ در بلغارستان کشف شد که همه این ویژگی را داشتند و روایت است که در این قرن در بلغارستان افرادی مشهور به این بودند که خون آشام هستند. هنوز این ادعا ثابت نشده.
تصاویر/ اکتشافات باستان شناسی غیر قابل باور
مومیایی جیغ می‌زند

در سال ۱۸۸۶ یکی از باستان شناسان به نام "گاستون ماسپرو" مومیایی را کشف کرد که دهانش باز بود و از چهره اش مشخص شد او از فرط وحشت فریاد می‌زده. متخصصان متوجه شدند اکثر فرعونیان هنگام مرگ فریاد می‌زدند و در همان حال هم می‌مردند و مصری‌های تنبل قبل از مومیایی کردن دهان آن‌ها را نمی‌بستند.
تصاویر/ اکتشافات باستان شناسی غیر قابل باور
فرزندان هرج و مرج

در سال ۲۰۰۶ باستان شناسان مومیایی را کشف کردند که با توجه به ظاهرش باید گفت که عضو یک گروه یا یک باند بوده است. "بانوی کائو" نامی بود که برای برگزیدند. روی هر دو بازوی او کلماتی خالکوبی شده که با آستین لباس آن را پوشانده بود. آیا او واقعا عضو گروه فرشتگان جهنم نبوده است؟
نه در اصل این گونه نبود. خالکوبی او نشان از این داشت که او ۱۵۰۰ سال پیش موقعیت و مقام بالایی داشته.
تصاویر/ اکتشافات باستان شناسی غیر قابل باور
زامبی‌های غارنشین

آن طور که از شواهد پیداست، داستان فیلم "" می‌تواند واقعی باشد، زمان‌هایی در تاریخ کشف شده که موجوداتی شبیه به زامبی‌ها مرتب و بی رحمانه مغز مردم را می‌خوردند. در سال ۱۹۹۴ گروهی از باستان شناسان مجموعه‌ای از اجساد را پیدا کردند که مورد حمله واقع شده بودند و قسمت وحشتناک ماجرا این است که سر همگی باز شده و مغزهایشان خورده شده بود.
تصاویر/ اکتشافات باستان شناسی غیر قابل باور
نروژی‌های سرگردان

باستان شناسان در سال ۲۰۱۱ در "Dorset" انگلستان، جمجه‌هایی را پیدا کردند که معلوم شد سرشان از بدنشان جدا شده و بدن‌ها در جای دیگر دفن شده اند. در کنار این سر‌ها که اصالتن نروژی هم بودند انبوهی از اسلحه‌ها و تجهیزات نظامی مربوط به دوران وایکینگ‌ها کشف شد.
تصاویر/ اکتشافات باستان شناسی غیر قابل باور
غول‌های پنهان

بسیاری از مردم فکر میکنند نیوزلند فقط یک کشور کوچک و نوپا در قاره آمریکا است. اما باید گفت که اینطور نیست. در این کشور غار‌هایی وجود دارد که پر از حیوانات وحشتناک وحشی است.

در یکی از این غار‌ها باستان شناسان دست گرنده‌ای غول پیکر را پیدا کردند که قدمت آن به ۳۰۰۰ سال پیش می‌رسد.
شهر "پمپی" در روم زیر خاکستر‌های آتش فشانی در سال ۷۹ میلادی دفن شد. باستان شناسان در این کلانشهر اشیا جالبی را کشف کردند. از جمله استخوان‌های زرافه افریقایی و این ثابت می‌کند که ذائقه مردم ان دوره چگونه بوده است؟
منبع:rewind
ترجمه: فرادید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تاریخی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی