سمورهای گرفتار در استخر خالی نجات یافتند


سمورهای گرفتار در استخر خالی نجات یافتند

آستارا - ایرنا - رئیس اداره محیط زیست تالش گفت: دو قطعه سمور آبی که از مسیر رودخانه حویق منحرف و در استخر خالی ذخیره آب حاشیه رود گرفتار شده بودند، با انتقال به رودخانه از مرگ نجات یافتند.

عارف شادکام روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روز گذشته با تماس دهیار روستای خلخالیان مبنی بر گرفتار شدن دو قطعه سمور آبی در یک استخر خالی در حاشیه رودخانه چوبر بخش حویق تالش، تیمی از ماموران حفاظت محیط زیست به سرعت به محل اعزام شده و با همکاری اهالی روستا، سمورها را زنده گیری و در رودخانه رها کردند.

وی افزود: تالش از تنوع زیستی خوبی برخوردار و رودخانه های خروشان منتهی به دریای خزر در این شهرستان زیستگاه جانورانی نظیر سمور آبی است و همکاری مردم دوستدار طبیعت و حیات وحیات وحش، در حفاظت محیط زیست تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: سمور آبی با نام علمی شنگ، اغلب شب ها فعالیت می کند و غذای اصلی این جانور ماهی است و از جانورانی نظیر قورباغه، خرچنگ و موش آبی تغذیه می کند و نقش مهمی در تنظیم جمعیت جوندگان دارد.

شادکام بیان کرد: سمور آبی دارای بدنی دراز و به نسبت باریک، دم بلند و پوستی قهوه ای و براق و جزو گونه های در معرض خطر انقراض است و به خاطر پوستش، شکار می شود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و اراضی جنگلی، کوهستانی و جلگه ای در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

۷۱۰۶ / ‏‬ ۷۱۲۴/‏۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا