تهران بیش از پیش در حال زنانه شدن است


تهران بیش از پیش در حال زنانه شدن است

اشرفی با اشاره به مطالعات انجام شده درخصوص زنان شهر تهران گفت: تهران بیش از پیش در حال زنانه شدن است.

تهران بیش از پیش در حال زنانه شدن است
به گزارش فانوس، سکینه اشرفی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در مراسم روز دختر که امروز (پنجشنبه سیزدهم تیرماه) برگزار شد، با بیان اینکه پس از ۱۱۰ سال من نخستین معاون زن شهردار هستم، اظهار کرد: طی ۱۰ ماه روی کار آمدن من، برنامه مشخصی را برای شهر تهران تضمین کردیم.

وی افزود: مهمترین مأموریتی که به این حوزه محول شده بود، تضمین برنامه سوم شهر تهران بود که آن را برای تصویب به شورای شهر دادیم و اکنون مراحل اجرایی آن در حال انجام است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه رویکرد ما در این برنامه عدالت محوری در سطح شهر تهران است، گفت: یکی از مستنداتی که مورد توجه قرار گرفت، توجه به جنسیت و توجه به فراگیری شهروندان تهرانی بود.

اشرفی با اشاره به نتایج این اقدامات ادامه داد: نتایج نشان داد که تهران بیش از پیش در حال زنانه شدن است و نشان داد که فضا‌های آموزشی زنانه‌تر شده و این دلیل عادلانه‌تر شدن فضا‌ها نبوده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ تا ۹۴ حضور زنان در مقاطع تحصیلی نسبت به مردان رشد شتابنده‌ای داشته است، گفت: نرخ رشد زنان بیمه شده در ۵ سال اخیر برابر با ۱۵ و نیم درصد بوده است، در حالی که این نرخ برای مردان کمتر است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تصمیم گرفتیم فضا‌های بیشتری را برای کسب و کار زنان در فضا‌های عمومی ایجاد کنیم، تصریح کرد: امروز نرخ حضور زنان در مراکز تجاری، کافی نت‌ها و آموزشی بیشتر شده است و از مواردی که زنان می‌توانند حضور خود را در آنجا نهادینه کنند، شورایاری‌ها هستند و باید فضایی فراهم کنیم تا حضور آن‌ها افزایش یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار